مکتب امام خمینی پویا، پرنشاط و کارآمد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; خرداد یادآور روزهای ماندگار تاریخ ایران از قیام 15 خرداد 1341 تا آزادسازی خرمشهر در 12 خرداد 1340 است و شاید یکی از ماندگارترین روزهای خرداد چهاردهمین روز آن ماه در سال 68 باشد. سال پیش و سه سال با تقوا باخت و حضرت روح اللّه «با دلی آرام و مطمئن و روحی شاد و وجدانی امیدوار به فضل الهی راهی جاویدان می شود» اما اندیشه و مبانی او همواره در بطن جامعه ما جاودانه و آموزنده است.

اکنون با گذشت بیش از سه دهه از رحلت رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی، همچنان محور اصلی تبلیغات خشم آلود دشمنان انقلاب و کشورمان دشمنی با امام بزرگوارمان است.

البته باید بدانیم که دشمنان نظام اسلامی چاره ای جز ایستادگی و مبارزه با نظام جمهوری اسلامی و نهضت ملت ایران ندارند. زیرا به فرموده رهبر معظم انقلاب: «عامل مهم پایداری و استقامت ملت ایران در راه پرافتخار خود، فلسفه سیاسی و مکتب سیاسی امام است که ملت ما به آن اعتقاد راسخ دارد. «دشمنان انقلاب چاره ای جز دشمنی با فلسفه امام و مکتب امام و شخصیت امام زنده و سالم ندارند تا این ملت را مجبور به عقب نشینی و تسلیم کنند. “

رمز موفقیت امام در مکتبی است که ایشان ارائه کردند و توانستند به عنوان یک شخص و به عنوان یک نظام آن را در نزد مردم جهان مطرح کنند. البته انقلاب کبیر اسلامی ما را مردم پیروز کردند و ملت ایران عمق توانمندی ها و ظرفیت های عظیم خود را نشان داد. اما این ملت بدون امام و مکتب سیاسی ایشان نمی توانست چنین کار بزرگی انجام دهد.

کسانی که بخواهند امام بزرگوار ما را فردی تاریخ و متعلق به گذشته معرفی کنند، در تلاششان موفق نخواهند شد. امام در مکتب سیاسی خود زنده است و تا زمانی که این مکتب سیاسی زنده است، حضور و وجود امام در میان امت اسلامی، بلکه در بین بشریت، منشأ کارهای بزرگ و ماندگار است.


a0ec56db 17c3 49a3 b845 5312dd23e9cd خبر خاکستری

مکتب سیاسی امام میدانی را می گشاید که دامنه آن حتی از شکل گیری نظام اسلامی هم فراتر است، بنابراین پیر نمی شود و به همین دلیل نباید امام را تنها یک شخصیت محترم تاریخی دانست. او شخصیت محترمی است که زمانی در تاریخ درخشید، فعال، مفید و پرتلاش بود، به مردمش خدمت کرد و امروز رفته و دیگر در میان ما نیست و ما موظفیم هر سال از او تجلیل کنیم. عده ای سعی می کنند از این طریق امام را به جامعه بخصوص نسل جوان معرفی کنند.

اما حقیقت این است که امام تنها یک شخصیت تاریخی و تأثیرگذار نبود، بلکه امام علاوه بر تأثیری که در تاریخ داشت، مؤسس مکتبی بود که یکی از تأثیرات این مکتب را باید در تأثیرگذاری در نظر گرفت. تاریخ، این مکتب ابعاد وسیعی دارد که هر چه شناخت این ابعاد بیشتر باشد، جلوی تحریف امام را می گیرد.

شاید برای اولین بار کلمه تحریف امام توسط مقام معظم رهبری به کار رفت و بدین ترتیب وارد ادبیات انقلاب اسلامی شد. با دقت در بیانات معظم له در می یابیم که تحریف امام به معنای تحریف خط فکری و شخصیت امام است.

رهبر معظم انقلاب به مناسبت بیست و ششمین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: ایشان بدانند، شخصیت امام را مخدوش نکنند که شخصیت امام را مخدوش می کند. امام “

امام خمینی (ره) بی شک حقیقتی زنده است و پویایی و ماندگاری و بی نهایت بودن این حقیقت بی شک ریشه در هویت اسلامی آن دارد و حداکثر این مکتب اندیشه ورزی است و راه تحریف را می بندد.

رهبر معظم انقلاب در سال 1376 در ارتباط با الگوی رفتاری امام هفت شاخص اصلی را مشخص کردند که عبارتند از: «نگرش متهورانه و فعال نسبت به دشمن»، «پرهیز از هیجانات ناشی از عواطف و عاری از عقلانیت». “، “تعهد به اولویت ها و تمرکز بر موضوع کلیدی”، “اعتماد به توانمندی های مردم و به ویژه جوانان و خوش بینی به ملت ایران”، “بی اعتمادی و بدبینی نسبت به دشمن”، “تلاش برای همبستگی و اتحاد ملت” و نفی هر دوگانگی و دوقطبی در بین مردم و ایمان کامل به نصرت و وعده خداوند.

دو سال پیش حضرت آیت الله خامنه ای در سخنرانی زنده در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی، «تحول، تحول و تحول» را یکی از مهمترین ویژگی های امام راحل خواندند و تأکید کردند: عملکرد امام، رویکرد تکاملی و گرایش سریع به «بهبود و جهش» را در همه عرصه‌ها به‌ویژه در حوزه‌هایی که کم‌فعال یا عقب‌مانده بوده‌ایم، به‌طور جدی دنبال می‌کنیم.


4ae48317 1cd0 4051 bce3 ab33ab10964a خبر خاکستری

مخاطب امام در سخنرانی و اندیشه سیاسی خود انسانیت است نه فقط ملت ایران. اما ملت ایران این پیام را شنید و برای آن جنگید و توانست عزت و استقلال خود را به دست آورد. اما پیام این پیام برای همه بشریت است.

این بینش بین المللی مکتب بشری امام است. همچنین مختص جهان اسلام نیست، بنابراین مسئله فلسطین برای ما امروز یک مسئله اساسی است. مصائب امت اسلامی برای ما دردناک است. آنچه در جهان اسلام می گذرد، برای مردم ایران و کسانی که به نام و یاد امام بزرگوار ارادت دارند، یک مسئله اساسی است. آنها نمی توانند این مشکلات را نادیده بگیرند.

یکی دیگر از اصول امام، تکیه بر نصرت الهی و توکل به صدق وعده الهی و از سوی دیگر بی اعتمادی به مستکبران و قدرت های ظالم جهانی است. اعتقاد به وعده الهی طبق آیه «هذا اللّه» از ارکان تفکر امام است.

اندیشه امام فقط یک شعار نبود، فکری نبود که ناکارآمد یا ناموفق باشد و فقط سخنان زیبا باشد و ثمره عملی نداشته باشد، اندیشه امام در عمل دست یافتنی بود و اولین عامل این مکتب خودشان بودند.

اکنون نیز پس از گذشت 33 سال از رحلت امام خمینی (ره) راه ایشان به زور ادامه دارد و رهبر معظم انقلاب اسلامی با تبیین دقیق نظام فکری امام خمینی (ره) و مبانی انقلاب اسلامی در تمام این سالهای عمر اسلامی سیستم. آنها در شرایط سخت حمایت کردند و رهبری کردند.

انقلاب اسلامی چهار دهه اخیر تحولات عمده ای را در عرصه های مختلف به وجود آورده و کشور را از یک دوره طولانی انحطاط تاریخی خارج کرده است. اما الان در میانه راه هستیم. در گام دوم باید هم کاستی ها و هم کاستی ها برطرف شود و به آرمان ها و ارزش های اصلی انقلاب برسیم.

بیان گام دوم انقلاب به عنوان نقشه راه نظام اسلامی در لایه دوم دقیقاً بر اساس ابعاد گفتمان امام خمینی(ره) است و روح بیانیه گام دوم انقلاب همان عنصر راهبردی است. تحول در مکتب امام خمینی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید