مکتب حسینی محور وحدت امت اسلامی در برابر ستمگران جهان است


ساعت: 13:22
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886545

رضایی زارعی گفت: امام حسین علیه السلام با قیام و جهاد خود در حوادث هولناک کربلا درس شجاعت، ظلم ستیزی و مقاومت در برابر ظلم را به مردم جهان آموخت و وحدت و انسجام اسلام را تضمین کرد. امت حول این مفاهیم و مضامین

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر محمد رضایی زارعی پژوهشگر امور دینی استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز در خصوص تقویت ریشه های وحدت امت اسلامی با محوریت مکتب حسینی اظهار داشت: قیام امام حسین علیه السلام. بر او یک حرکت جهادی سرکوب شده در اوج عقل و منطق بود و به همه مردم یاد دادند که برای ایجاد گفتمان استبداد ستیزی و مخالفت با آزار و اذیت اصلاحات را اصلاح کنند چرا که این قیام امام حسین علیه السلام بر این اساس است. فطرت و عقلانیت، بنابراین خیلی از مردم با وجود اینکه درک درستی از واقعه عاشورا ندارند، عاشق قیام امام حسین علیه السلام هستند و سپس اطرافیان حکومت بنی امیه شروع به قیام و مبارزه کردند تا اینکه حکومت بنی امیه از بین رفت و منفور شد. توسط مردم

وی در ادامه به تبیین و تبیین مکتب حسینی پرداخت و گفت: امام حسین علیه السلام مکتب آزادگی و آزادگی را به عالم هستی آورد و از کتاب بحارالانوار جلد 45 صفحه 51 نقل کرد. فرمود (یا شیعه السفیان عن لم یکون لکم دین و کنتوم لطخافونا المادر) ای پیروان سفیانی آزاده در دنیا! اگر دین ندارید و از روز قیامت نمی ترسید، در زندگی خود آزاد باشید) و بر عقلانیت و ماهیت آزادی اجتماعی انسان تأکید کنید تا درس مهم ایستادگی در برابر خواسته های ناعادلانه و ظالمانه را به بشریت بیاموزید.

این کارشناس مسائل دینی استان هرمزگان بیان می کند: آیا ممکن است مفاهیم و مضامین در تاریخ اسلام تا این حد عمیق بیان شده باشد اما باعث همگرایی و وحدت امت اسلامی نشده باشد، به ویژه اینکه این مطالب در یک راستا قرار دارند. با سلایق انسانی و انسانی مردم و امروز دشمنان اسلام با خواسته های خود. آنها به ناحق و ظالمانه در صدد انحطاط و نابودی امت اسلامی از روی زمین هستند و برای رسیدن به این هدف از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

رضایی زارعی نیز گفت: امروز وحدت امت اسلامی حول محور مکتب حسینی حاصل موفقیت مسلمانان در برابر تهاجمات مختلف دشمن است و اگر بخواهیم پرچم اسلام را در سراسر جهان به اهتزاز در آوریم. جهان، ابتدا باید این مفاهیم را به خوبی درک و شناسایی کنیم، سپس با ایجاد گفتمانی مناسب و منطقی و عاری از هرگونه عواطف و قومیت و مذهب، ابزار وحدت و انسجام را پیرامون آنها فراهم و ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید