مکرون خواستار میانجیگری ایران در جنگ روسیه و اوکراین شد

مکرون خواستار میانجیگری ایران در جنگ روسیه و اوکراین شد

روز جدید : معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور ساعتی قبل از درخواست یکی از سران اروپای غربی برای میانجیگری سیدابراهیم رئیسی در جنگ روسیه و اوکراین اعلام کرد، اما این مقام اروپایی کیست؟ ایسنا پس از انتشار این توئیت نوشت که خبرنگار این خبرگزاری کسب اطلاع داده است که مقام ارشد اروپایی که خواستار میانجیگری رئیس جمهور ایران شده، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه است.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور ساعتی قبل از درخواست یکی از سران اروپای غربی برای میانجیگری سیدابراهیم رئیسی در جنگ روسیه و اوکراین خبر داد، اما این مقام اروپایی کیست؟

محمد جمشیدی صبح امروز (چهارشنبه – 18 شهریور) در حساب کاربری خود در توییتر از ارسال «ابتکار صلح همراه با پیامی مهم» از تهران به مسکو خبر داد.

ایسنا پس از انتشار این توئیت نوشت که خبرنگار این خبرگزاری کسب اطلاع داده است که مقام ارشد اروپایی که خواستار میانجیگری رئیس جمهور ایران شده، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه است.

جمشیدی در توییت خود توضیح داد که پس از یک سلسله رایزنی، این بسته ابتکاری صلح همراه با «پیام مهم» امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به مسکو ارسال شد.

در همین رابطه حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه شامگاه سه شنبه درباره اهداف سفر خود به روسیه اظهار داشت: هدف اصلی از سفر به مسکو تلاش برای حل بحران اوکراین بر اساس درخواست جمهوری اسلامی ایران است. برخی از احزاب غربی خواهان ایفای نقش فعال تهران در این موضوع هستند.

دیدگاهتان را بنویسید