مکنده های تولیدی دانش بنیان به کمک سیل زدگان می آید/با حضور شرکت های علم و فناوری قابل مدیریت است


ساعت: 09:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887038

این روزها و در مقابله با بلایایی مانند سیل، شاهد هستیم که پمپ های مکنده ای که بر اساس دانش تولید شده اند، در کنار سایر تجهیزات به کمک سیل زدگان رفته اند و نشان داده اند که استفاده و بهره برداری از ظرفیت ها شرکت های دانش بنیان می توانند چراغ راه پیش بینی، ارزیابی وضعیت و ساخت تجهیزات مدیریت بحران باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه خبر راه دانا; در سال‌های اخیر کشور با بحران‌های طبیعی و ناخواسته بسیاری مواجه بوده است، سیلاب‌های روزهای گذشته در 18 استان و سیل‌های سال 2018 در آکولا و پل دچتر و همچنین زلزله در مناطق غربی و استان هرمزگان بیشتر را به خود جلب کرده است. توجه به موضوع مدیریت بحران یکی از موضوعاتی که می تواند به غلبه بر شرایط بحرانی کمک کند، استفاده و بهره برداری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان است که می تواند به عنوان چراغ راه پیش بینی، ارزیابی وضعیت، مدیریت و تولید تجهیزات باشد.

در همین زمینه و پس از زلزله های اخیر شاهد ورود کانکس های دانش بنیان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودیم که در اسکان موقت آسیب دیدگان و یا آبگرفتگی امامزاده داوود (ع) که داریم تفاوت بسیار زیادی ایجاد کرد. در چند روز اخیر شاهد بودیم که پمپ های کف و پمپ های ساخت شرکت های دانش بنیان داخلی به کمک گروه های جهادی به کمک آسیب دیدگان می روند.

8d218f44 10d2 47ea 9a37 64fbe74799df خبر خاکستری

بیشتر بخوانید:
چالش اصلی واحدهای صنعتی دانش بنیان تامین نقدینگی است


استفاده از پمپ های آب و دستگاه های رسوب گیری ساخت شرکت های دانش بنیان در سیل یزد


علیرضا زاکانی شهردار تهران پس از امضای تفاهم نامه مشترک شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: استفاده از شرکت های دانش بنیان مقدمه ای دارد. اما باید بگویم پمپ های مکنده ای که بر اساس دانش و سایر تجهیزاتی که شهرداری خریداری کرده بود در سیل امامزاده داوود به کار رفته است. همچنین در یزد اعلام نیاز شد و 6 دستگاه از شهرداری تهران به یزد اعزام شد. باید شرایطی فراهم شود تا این شرکت ها وارد عرصه پیش بینی و پیشگیری شوند.

وی گفت: ترافیک، آلودگی هوا و مسکن سه مشکل اصلی شهر تهران است و شرکت های مختلفی در این زمینه شناخته شده هستند که باید با تکیه بر متقابل سرعت عبور از این مشکلات را افزایش دهیم. همکاری یک توان دانش بنیان بسیار فراتر از یک حادثه یا رویداد است. ما با ظرفیتی روبرو هستیم که مانند چشمه است و می تواند بر همه عرصه ها و ابعاد زندگی شهری تأثیر بگذارد.

من گزارش میدم راه عاقلانه; در حال حاضر فناوری‌های بسیاری در کشور در راستای این فعالیت‌های امدادی در بلایای طبیعی در کشور وجود دارد که می‌تواند کمک قابل توجهی به مردم و مناطق سیل‌زده داشته باشد.


ساخت پکیج های تصفیه آب قابل حمل توسط شرکت های دانش بنیان

بحث مهم بعد از سیل، تامین آب شرب و بهداشت مناطق سیل زده است که در حال حاضر از این نعمت محروم هستند.

سطح تامین آب آشامیدنیشرکت های دانش بنیان “پکیج های قابل حمل تصفیه آب برای انواع آب معمولی و غیر متعارف” بر اساس دانش کشور ایران ساخته شده است که این پکیج ها کدورت (آلودگی گلی) را به حداقل ممکن می رساند، ضدعفونی می کند و آب را برای مصارف شرب یا بهداشتی آماده می کند. .


فناوری برای بازگرداندن زمین های کشاورزی غرقاب شده به چرخه تولید

بخش اعظم خاک ما در اثر بارندگی از نواحی بالادست فرسایش یافته و وارد زمین های کشاورزی و منازل و مناطق مسکونی، محصولات زراعی و زمین های کشاورزی در مناطقی شده است که تحت تاثیر رسوبات این معضل قرار گرفته اند، زمین های کشاورزی باید به سرعت احیا و دوباره ساخته شوند.

شرکت های دانش بنیان پیشنهادهایی برای احیا و احیای این مناطق با روش های مختلف دارند که در حال حاضر شرکت های دانش بنیان در این حوزه فعالیت کرده اند تا با عملیات های مختلف خاک ورزی شرایط زمین هایی را که با رسوب پوشانده شده اند برای کشت های آتی آماده کنند.

45a9ca32 a081 4297 b1a5 d8e5be4a8d29 خبر خاکستری


مستندسازی و ثبت اطلاعات مناطق سیل زده با پهپاد

بحث مهم دیگری که در زمینه سیل اخیر در کشور وجود دارد این است که این حادثه از نظر جانی و مالی برای کشور اتفاق سختی بوده است، بنابراین با توجه به شیوع این پدیده در کشور و عدم وجود این پدیده در سال های اخیر در کشور رخ داده است، لازم است مستندسازی سریع وقوع سیل در مناطق، مستندسازی به منظور استفاده از روش های فناورانه مانند هواپیماهای بدون سرنشین برای عکاسی هوایی، اندازه گیری زمینی و ثبت اطلاعات رویدادها، این امر به ما کمک زیادی خواهد کرد. در اقدامات و برنامه ریزی های آتی که شرکت های دانش بنیان در این زمینه گام های خوبی برداشته اند.

طرح های دیگری نیز در این حوزه از جمله اجرای آبخیزداری و آبخوان داری در مناطق سیل خیز و بذرپاشی هوایی در دشت های آبی و … در حال انجام است که با سرمایه گذاری در این طرح ها می توان به مردم برای این گونه ها کمک کرد. از کسب و کارها

دیدگاهتان را بنویسید