میانگین سنی 58 سال برای فعالان کشاورزی استان قزوین نگران کننده است

وی افزود: قزوین به دلیل پیشینه تاریخی، شرایط جغرافیایی در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب، وجود سرمایه های انسانی برجسته، سرمایه های باستانی، علمی و بوم شناسی دانشگاهی از مزیت رقابتی برخوردار است و هر چه سرمایه گذاری در قزوین انجام شود خواهد بود. سودآور باشد

سرمایه انسانی قزوین قابل توجه است

نماینده قزوین در شورای اسلامی گفت: بیش از آب و خاک دشت قزوین، سرمایه انسانی این استان قابل توجه است.

محمد بیگی ضمن درخواست توسعه فاز اجرایی و عملیاتی پروژه چشمه نور توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: امیدوارم دستورات لازم در این زمینه صادر شود.

این مسئول میانگین سنی کشاورزی در استان را 58 سال عنوان کرد و تاکید کرد: اگر امروز به فکر تربیت دانش آموزان کشاورزی و مهارت محور در آموزشگاه های فناوری کشاورزی نباشیم، به زودی نسل کشاورز را از دست خواهیم داد، بنابراین ظرفیت سازی ویژه در حوزه دانشجویی باید در اولویت قرار گیرد.

نماینده قزوین گفت: امیدوارم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه توسعه کسب و کار مشترک فناوری، ایجاد دهکده نوآوری، فناوری و کشاورزی، بازرگانی و فناوری به استان قزوین کمک ویژه کند.

محمدبیگی افزود: راه اندازی مرکز رشد شهید حسن پور در شهرستان البرز، راه اندازی مرکز نجوم دانشجویی، توسعه بانک و پردیس علم و فناوری در شهرستان آبیک از دیگر مطالبات ما است.

تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار دانش بنیان یک نیاز اجتماعی است

وی با اشاره به قانون جهش تولید دانش بنیان تصریح کرد: این قانون در تاریخ 21 اردیبهشت 1401 تصویب و در تاریخ 31 اردیبهشت ماه به تصویب شورای نگهبان رسید و به دولت ابلاغ شد که حاکی از وجود مجلس آگاه به نیازهای مردم است. جامعه.

این مقام مسئول در پایان گفت: امیدوارم با ظرافت و ظرافت به مقررات و دستورالعمل های دولت رسیدگی شود و بتوانیم صدور مجوزهای کسب و کار دانش بنیان، حمایت و معافیت های مالیاتی را تسهیل کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید