میانگین سن بازنشستگی 60 سال است

میانگین سن بازنشستگی 60 سال است

نعمت الله ترکی در اولین نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد، اظهار کرد: همکاران ما موظف به تهیه سند با بصیرت هستند. روشن شدن عملکرد صندوق برای جامعه هدف مهم است. اولین هدف ما حفظ کرامت انسانی مستمری بگیران و ترویج این اهمیت در جامعه است.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، دولت از صندوق حمایت می کند تا در صورت وجود مشکل بتواند منابع لازم را تامین کند، گفت: بیش از 75 درصد اعتبارات دولت توسط دولت تامین می شود، اما این موضوع نباید به یک تبدیل شود. تمرین. ما به دنبال بهره وری دارایی ها هستیم تا بتوانیم سهم سود حاصل از فعالیت های اقتصادی را در تامین منابع افزایش دهیم.

رئیس صندوق بازنشستگی کشور افزود: با تعدد و تنوع صندوق های بازنشستگی در کشور مواجه هستیم. بالغ بر 19 صندوق داریم که چالش ایجاد کرده اند و پیشنهادهایی برای تغییر قوانین در برنامه هفتم توسعه داده ایم.

ترکی با بیان اینکه بخشی از منابع صندوق از کسورات کارکنان تامین می شود، گفت: در گذشته نسبت شاغلان به بازنشستگان هفت به یک بود اما اکنون این معادله برعکس شده و ضریب حمایت در صندوق به کمتر از یک رسیده است. وی افزود: میانگین سن بازنشستگی حدود 50 سال است و پیشنهاد ما در برنامه هفتم توسعه این بود که 60 سال باشد.

ترکی به وظایف این صندوق اشاره کرد و گفت: اولین وظیفه ما پرداخت حقوق مستمری بگیران و سربازان وظیفه است. حقوق باید به موقع پرداخت شود تا نگران نباشند. ماهانه 17 هزار میلیارد تومان حقوق می دهیم. یکی از تعهدات ما همسان سازی بود. اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است اما دغدغه بازنشستگان این است که در سنوات بودجه همسان سازی صورت نگیرد و به عنوان یک قانون دائمی دنبال شود که مطالبه درست است و در قالب طرح جامع هفتم پیشنهاد داده ایم. .

وی افزود: یکی دیگر از دغدغه های مستمری بگیران بیمه تکمیلی است. چالش ها و مشکلاتی در حوزه درمان وجود داشت و بیمه نیز مطالباتی داشت.

ترکی افزود: 3 هزار و 700 میلیارد تومان بابت معوقات حوزه بهداشت و درمان به اضافه کسورات مهر و آبان مستمری بگیران و سایر مدارک پرداخت کرده ایم و بابت تاخیری که دریافت مستمری بگیران را با مشکل مواجه کرده عذرخواهی می کنیم. خدمات درمانی. معوقات باقی مانده نیز در دستور کار است و به زودی تکمیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید