میزان مشارکت تسهیلات نهضت ملی مسکن از 3.5 تا 4 تن می باشد که در پرداخت حق بیمه، شرایط خانواده ها را رعایت می کنیم.

ساعت: 09:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795023

معاون وزیر راه و شهرسازی از رسیدن وسعت تسهیلات نهضت ملی مسکن به حدود 3.5 تا 4 تن خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین جزئیات کمک های 450 میلیونی به نهضت ملی مسکن برای کلانشهر تهران در تهران، گفت: نیمی از این کمک ها به تسهیلات توسط دولت پرداخت می شود. بنابراین میزان مشارکت های وی به نصف این میزان یعنی حدود 3 میلیون و 500 هزار تن تا 4 میلیون تن می رسد.

وی با بیان اینکه کل دوره مشارکت مدنی و فروش با پرداخت این تسهیلات حداکثر 20 سال و حداکثر سه سال مشارکت مدنی تعیین می شود، گفت: 8، 10، 12، 15 سال امکان پذیر است. .

معاون مسکن وزیر مسکن ادامه داد: شروع مشارکت به تسهیلات نهضت ملی مسکن پس از ساخت مسکن آغاز می شود و معمولا زمان پرداخت این کمک ها حدود دو تا سه سال پس از دریافت تسهیلات است.

محمودزاده با اشاره به اینکه این تسهیلات به صورت مرحله ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه ارائه می شود، گفت: سود حاصل از این تسهیلات برابر با سود مصوب شورای پول در زمان عقد قرارداد است که در حال حاضر 18 درصد است. “.

وی خاطرنشان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن، دولت برای پرداخت بخشی از سود به خانوارها متکی به اعتبارات صندوق ملی مسکن است.

محموده گفت: دولت از ابتدا تصمیم گرفته است با ایجاد صندوق ملی مسکن و تخصیص بودجه آن به هدف گذاری، منابع حوزه مسکن را تثبیت کند، خانواده ها را برای مشارکت و میزبانی در طرح های نهضت ملی توانمند کند. گروه ها از طرح های حمایتی «دولت از دهک اول تا پنجم بخش قابل توجهی از سود تسهیلات نظام بانکی را با کمک دولت پرداخت می کند.

معاون مسکن وزیر مسکن ادامه داد: میزان مشارکت های پرداختی متناسب با توان خانوار است و به زودی میزان مشارکت ها اعلام می شود و میزان صندوق بستگی به قانون بودجه دارد.

وی گفت: قطعاً سهم سایر تسهیلات به ویژه برای روستاییان کمتر است و دهک های خانواده و شرایط آنها را در روند پرداخت مشارکت در نظر خواهیم گرفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید