مینو مرز: وارد موج ششم تاج شدیم. در 3 تا 4 هفته آینده به اوج خواهیم رسید

مینو مرز: وارد موج ششم تاج شدیم.  در 3 تا 4 هفته آینده به اوج خواهیم رسید

روز جدید مینو مرز از اعضای کمیته علمی ستاد مبارزه با مفاسد کرونا در پاسخ به این سوال که آیا می توان گفت موج ششم به دلیل افزایش موارد اومیکرون در کشور آغاز شد، توضیح داد: وارد موج جدیدی شدیم و پس از حدود 3 تا 4 هفته ما در آینده به اوج خواهیم رسید.

مینو مرز در خصوص مرگ سه نفر از هموطنان بر اثر بیماری عروق کرونر گفت: اثر واکسن بر روی امیکرون کم است و بنابراین لازم است نوبت سوم واکسن دریافت شود، زیرا سطح آنتی بادی و مصونیت در برابر ویروس بالاتر است. احتمال ابتلای او بیشتر است.

وی گفت: میلیون ها نفر در کشور هنوز نوبت سوم واکسن کووید را دریافت نکرده اند. کشورهای اروپایی و آمریکایی که میزان ابتلا به امیکرون در آنها بسیار زیاد است، با بستری شدن در بیمارستان های زیادی مواجه نیستند، چرا که درصد بالایی از مردم این کشورها سه نوبت از این واکسن را دریافت کرده اند.

این فوق تخصص بیماری های عفونی رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و شستن مرتب دست ها و همچنین تزریق نوبت سوم واکسن تاج را از اصول مهم پیشگیری از عفونت امیکرون و بیماری شدید دانست و افزود: باعث بیماری ریوی نمی شود. عمدتاً در دستگاه تنفسی فوقانی تأثیر می گذارد و باقی می ماند و به همین دلیل از انتقال بسیار بالایی برخوردار است.

یکی از اعضای کمیته علمی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی «کرونا» در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان گفت موج ششم با توجه به افزایش پرونده‌های امیکرون در کشور آغاز شده است، توضیح داد: می‌رسیم.

این متخصص در پاسخ به این سوال که آیا این ویروس در حال حاضر ویروس غالب در Omicron یا Delta است، گفت: با توجه به اینکه در حال بررسی همه موارد مثبت کوید از نظر عفونت Omicron نیستیم، نمی توان در این مورد اظهار نظر کرد. زمان وجود ندارد، اما به طور کلی سویه دلتا در دنیا گذشته است و در کشور ما نمی توان گفت که همه موارد اومیکرون هستند، اما اکنون این سویه جای دلتا را می گیرد که غالب تر از نژاد.

دیدگاهتان را بنویسید