میوه ای که خون را پایین می آورد + تصاویر


ساعت: 13:48
تاریخ انتشار: 1301/07/17
کد خبر: 1902143

تابستان و پاییز فصل تمشک وحشی (تیتر) در جنگل های کهگیلویه و بویراحمد است و جمع آوری این محصول و تبدیل آن به مربا و شربت مورد توجه مردم این دیار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ; تمشک میوه ای است شبیه شاه توت و توت فرنگی و به رنگ زرد یا قرمز مایل به سیاه است و وقتی نیمه رسیده طعم ترش دارد و پس از سیاه شدن شیرین می شود و به صورت خام یا پخته، شربت، کمپوت مصرف می شود.

تمشک درختچه ای از خانواده گل سرخ است که به صورت وحشی در مناطق مختلف کهگیلویه و بیراحمد با ساقه های تیز که به صورت انبوه در کنار جاده ها، رودخانه ها، مزارع و جنگل ها می روید که در این استان با نام بومی خود “تیترخ” نیز شناخته می شود. “. است.


9be0d3a0 7634 4cb0 9a65 9011db6f4f3e خبر خاکستری

برگ‌های بوته‌های «تیتر» متفاوت و بیضی شکل است و اطراف آن کنگره‌ای است و به شکل دندانه‌های اره‌ای، گل‌های آن سفید، صورتی یا به‌صورت خوشه‌ای در ماه‌های مرداد است و تا مهرماه ادامه می‌یابد.

تمشک یک میوه فصلی در کهگیلویه و بویراحمد است در حالی که با خوردن یک فنجان تمشک می توانید یک چهارم نیاز روزانه خود به میوه را تامین کنید، تمشک حاوی موادی مانند سدیم، پتاسیم، ویتامین C و اسید فولیک و شربت این است. میوه بسیار زیاد است.در هنگام گرما خستگی را از بین می برد و نشاط را به انسان باز می گرداند و علاوه بر میوه، گل و برگ آن نیز خواص دارویی فراوانی دارد.


1bdc8458 19de 4ad9 a765 0b73ae58cfad خبر خاکستری

با این حال، تحقیقات نشان می دهد که خوردن تمشک می تواند پیری را کاهش دهد و به جلوگیری از روند پیری سلول ها و همچنین بهبود عملکرد بدن و مغز کمک کند. بدن را ضد عفونی می کند و اوره و فشار خون را کاهش می دهد.

تمشک خون را تصفیه می کند و برای مبتلایان به روماتیسم بسیار مفید است و یبوست را درمان می کند. برای تسکین درد مفید است زیرا تمشک حاوی اسید سالیسیلیک است، خون را قلیایی می کند و قند آن برای افراد دیابتی مفید است.


04d9fcc3 be06 42ed 9796 8952151ebc44 خبر خاکستری

تمشک باعث تعریق می شود، بنابراین بهترین زهکشی برای منافذ پوست است، برای درمان کک و مک ابتدا صورت خود را خوب بشویید و سپس یک ورقه نازک تمشک را به مدت یک ساعت روی صورت خود بمالید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا کک و مک روی صورت از بین برود.

اما شربت تمشک برای بیماران سرخک و مخملک مفید است. اما شربت تمشک مخلوط با آب برای رفع تب مفید است. دانه‌ها و دانه‌های تمشک اغلب با دندان له نمی‌شوند، اما هنگام خوردن در درمان طبیعی یبوست و خشکی مزاج بسیار مؤثر بوده و باعث رفع کامل یبوست می‌شوند.


069a1ae6 cff4 43b1 955b 5a723bf13a4e خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید