می دانستم این 4 بازیکن پرسپولیسی هستند

می دانستم این 4 بازیکن پرسپولیسی هستند

سرانجام سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس تصمیم مهمی در زندگی اش گرفت و کفش هایش را برای همیشه آویخت و از دنیای بازیگری خداحافظی کرد. پس از این اتفاق برخی بازیکنان پرسپولیس به خداحافظی سیدجلال حسینی واکنش جالبی نشان دادند.

فرشاد فرجی نوشت: «آقا عالی خسته نباشید. برای من افتخار بزرگی بود که با شما بازی کردم! سیامک نعمتی به کاپیتان قلب سرخ داد و علی نعمتی او را “کاپیتان و اسطوره بزرگ” توصیف کرد.

به همین دلیل بدمان نمی آمد سراغ علیرضا بیرانوند برویم که البته بحث حضورش در آکادمی باشگاه پرسپولیس و … مطرح بود!

سیدجلال حسینی برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. بازیکنان پرسپولیس برای او داستان های جالبی تعریف کردند. یکی او را مردی بزرگ و دیگری او را ارباب لباس. چه جملاتی برای توصیف هم تیمی های خود دارید؟

به نظر من اگر سیدجلال حسینی در ایتالیا به دنیا می آمد بهتر از فابیو کاناوارو بود!

اغراق آمیز نبود؟

نه! همچنین باید شرایط و امکانات را در نظر بگیرید. سیدجلال حسینی بهترین مدافع میانی تاریخ فوتبال ایران است و من که با او بازی کردم بی دلیل این را نمی گویم.

شما در تیم ملی همبازی بودید اما در فوتبال باشگاهی همه چیز از نفت تهران شروع شد. شما و سیدجلال دفاع خاصی در این تیم ساختید؟

حضور سیدجلال حسینی واقعا به تیم و من خیلی کمک کرد. برای من افتخاری بود که در کنار او بازی کردم و او همیشه با دروازه بان، مدافعان کناری و سایر بازیکنان صحبت می کرد. یک رهبر باتجربه که کمتر اشتباه می کند و بی عیب و نقص است. تا روزی که بازی می کرد سخت بازی می کرد و حالا تصمیم گرفت خداحافظی کند.

آیا تصمیم درستی گرفتید؟

خداحافظی از دنیای فوتبال یک تصمیم بسیار سخت و کاملا شخصی است. شاید سیدجلال حسینی می توانست یکی دو سال دیگر بازی کند اما تصمیم گرفت به بازی باشکوه خود پایان دهد و حالا امیدواریم باشگاه او را با شکوه ارزیابی کند.

او قرار است سرمربی پرسپولیس باشد و به کادرفنی اضافه شود.

من این را می دانم و منظورم خداحافظی بود. من خودم دوست دارم باشکوه ترین بازی را برای او انجام دهم. سیدجلال حسینی در 6 سال اخیر برای پرسپولیس زحمت کشیده و شایسته یک بازی خداحافظی خوب است.

آیا او می تواند یک مربی موفق شود؟

شک نکن! بازیکنی با 115 بازی ملی که شوخی نیست. می توان گفت 115 بازی ملی اما تجربه این تعداد بازی با پیراهن تیم ملی، بازی بی نقص و بدون اشتباه برای شما بسیار سخت است. او در فوتبال باشگاهی بیش از همه به 9 قهرمانی لیگ برتر افتخار می کند و به سختی کسی به زودی به او می رسد. این جوایز مغرور است و من شخصا معتقدم سیدجلال حسینی پتانسیل تمرین در بالاترین سطح را دارد.

پس واقعا چه اتفاقی افتاد که برای تماشای بچه های دبستانی به آکادمی باشگاه پرسپولیس رفتید؟

به دعوت دوست خوبم آقای محسن خلیلی مدیر آکادمی پرسپولیس به تمرین رفتم. از نوجوانان و جوانان شروع کردم و این گروه سنی را به خوبی می شناسم. خوشحالم که به ورزشگاه درفشی فر رفتم و یاد گذشته ام افتادم. (می خندد و ادامه می دهد) البته من مشکلات بیشتری داشتم. به هر حال من از شهرستان آمده ام و همه کم و بیش متوجه این موضوع هستند.

بله، نکته ارزشمند در مورد شما این است که هرگز به خود و گذشته خود پشت نکرده اید. آیا همیشه با افتخار از گذشته صحبت می کنید و گذشته را فراموش نکرده اید؟

طبیعی است که به گذشته خود افتخار کنم. در گذشته سخت بود، که به من کمک کرد از امروز بیرون بیایم. به لرستانی بودن و شهرستانی بودنم افتخار می کنم و البته هنوز به جایی نرسیده ام اما جایی که هستم جای شکرگزاری دارد. من همیشه در زندگی ام خدا را دیده و لمس کرده ام و همیشه سپاسگزارم.

علیرضا بیرانوند به پرسپولیس بازگشته است و جالب اینکه در روزهای اخیر برخی خریدها را لو داده اید و با سعید صادقی شوخی کرده اید و گفته اید وسایلش را به سرمربی پرسپولیس ببرید!

شوخی بود اما می دانستم سعید پرسپولیس است. مرتضی (پورعلی گنجی)، سروش، دانیال هم پرسپولیسی هستند و با جان و دل این تیم را انتخاب کردند. امیدوارم در کنار سایر بازیکنان فصلی فراموش نشدنی با قهرمانی برای پرسپولیس داشته باشیم.

آیا شما خیلی اعتماد به نفس دارید؟

منتظر شروع لیگ بیست و دوم هستیم و تماشاگران پرسپولیس را در ورزشگاه می بینیم. هواداران پرسپولیس تفاوت ایجاد می کنند و با این تیم خوب و هواداران با دانش زیاد امیدوارم این تیم در فصل جدید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید