افشای جزئیات جدیدی از تاریخچه SUV از زبان یک نماینده؛ می دانستم که چنین خودروهایی به نمایندگان داده می شود. چند بار با من تماس گرفتند و گفتند ماشین را به نام دیگری بگیر!

افشای جزئیات جدیدی از تاریخچه SUV از زبان یک نماینده؛  می دانستم که چنین خودروهایی به نمایندگان داده می شود.  چند بار با من تماس گرفتند و گفتند ماشین را به نام دیگری بگیر!

معاونی فاش کرد: از طرف این شرکت خودروسازی چندین بار با من تماس گرفتند و گفتند برای شما ماشین گذاشتیم. ولی من قبول نکردم حتی گفتند اگر اسم شخص دیگری را بخواهید به شما می دهیم.

افشای جزئیات جدیدی از تاریخچه SUV از زبان یک نماینده؛ می دانستم که چنین خودروهایی به نمایندگان داده می شود. چند بار با من تماس گرفتند و گفتند ماشین را به نام دیگری بگیر!

حسینی کیا نماینده مجلس در خصوص تهیه خودروی فیدلیتی به نمایندگان گفت: از طرف خودروساز به ما گفتند که اگر بهانه ای برای گرفتن خودرو به نام خود دارید، خودرو را به نام شخص دیگری تحویل بگیرید. که شما می شناسید

به گزارش تسنیم، بخش هایی از گفت و گوی حسینی کیا را در ادامه می خوانید:

هیئت های اجرایی می توانند صلاحیت ها را بر اساس دو فرآیند بررسی کنند. یکی اینکه بر اساس نظرات و استعلام های دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی نظر نهایی خود را اعلام کنند و راه دیگر ورود مستقیم به احراز صلاحیت افراد است.

با این حال، هنوز در قانون این کلمه وجود دارد که شوراهای اجرایی مانند شورای نگهبان را موظف می کند تا متقاضیان را «صلاحیت» کنند، بنابراین برخی می گویند قانون همان اختیاراتی را به شوراهای اجرایی داده است که به شورای نگهبان داده است.

قانون جدید انتخابات مجلس باعث ایجاد نظم و انضباط در فرآیندها می شود، اما اشکالاتی نیز دارد. مثلاً می دانید که فردی در دادگاه است، اما محکومیتی برای او ثبت نشده است. در این صورت شوراهای اجرایی صلاحیت رسیدگی به پرونده شخص را دارند و حتی در صورت عدم محکومیت آن شخص در دادگاه به این نتیجه می رسند که در جریان پرونده مرتکب تخلفی شده است که وی را سلب صلاحیت می کند. نامزد انتخابات

روند انتخاب اعضای شوراهای اجرایی به این صورت است که استاندار حداقل 30 تا 80 معتمد را در دفتر نظارت استان معرفی می کند و این شوراهای نظارت استان هستند که این افراد را انتخاب می کنند و در نهایت اعضای شورای اجرایی استان انتخاب می شوند. از بین افراد مورد تایید ادارات نظارت . یعنی اینطور نیست که استاندار بتواند فردی را وارد شوراهای اجرایی کند که مورد تایید دستگاه نظارت استان نباشد.

پیش بینی می کنم 70 درصد نمایندگان فعلی تایید صلاحیت شوند.

احتمالا 50 درصد از نمایندگان فعلی مردم می توانند در مجلس دوازدهم حضور داشته باشند. البته در حوزه های کوچک با توجه به اینکه تغییرات به عملکرد نمایندگان مردم بستگی دارد نه رویکرد سیاسی آنها، پیش بینی من این است که در این حوزه ها تغییرات بیشتری رخ دهد.

مجلس یازدهم نسبت به تصویب یک سری قوانین که نقشی در معیشت و مشکلات اقتصادی مردم ندارد، توانست برای حل مشکلات مردم برنامه ریزی کند. به عنوان مثال، مالیات بر خانه های خالی، قانون جوانان، قانون حمایت از پایگاه دانش و قانون قیمت گذاری گندم، قانون چک و بسیاری از قوانین خوب دیگر. به هر حال ممکن است در مجالس گذشته برخی طرح ها یا لوایح در دستور کار قرار گیرد و وقت زیادی از مجلس بگیرد اما نتیجه ملموسی بر زندگی و معیشت مردم نخواهد داشت.

من ماشین فیدلیتی نخریده ام. می دانستم چنین خودروهایی را به نمایندگان می دهند، اما به نظرم توهین به آقای فاطمی امین بود که چنین تهمتی به ایشان زدند. این خودروها ربطی به استیضاح وزیر نداشتند و شرکت سازنده این خودروها همزمان در پارکینگ مجلس نمایشگاهی داشت که همه می خواستند ثبت نام کنند.

حتی چندین بار از طرف این شرکت خودروسازی با من تماس گرفتند و گفتند برای شما ماشین گذاشتیم. ولی من قبول نکردم حتی گفتند اگر اسم شخص دیگری را بخواهید به شما می دهیم.
حتی خودروساز به ما گفته بود که اگر بهانه ای برای گرفتن خودرو به نام خود دارید، خودرو را به نام هر فردی که می شناسید تهیه کنید.