می دانستم با فوتبال ایران چگونه برخورد کنم/ ناکامی تیم ملی در جام جهانی یعنی معجزه!

ساعت: 11:43
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785691

مربیان کروات تاثیر زیادی بر فوتبال ایران داشته اند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: با روحیه و ذهنیت بازیکنان ایرانی آشنا بودم و می دانستم چگونه با آنها برخورد کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: اصول فوتبال می گوید باید به جام جهانی برسیم. تنها راه ناکامی در ادامه مسابقات این است که هر چهار مسابقه را ببازیم و امارات در تمام دیدارهایش پیروز شود که مثل یک معجزه است و عدم صعود ما به این معناست.

وی در ادامه صحبت های خود اینگونه بیان کرد: در بازی برگشت و زمانی که مسابقات به صورت متمرکز برگزار شد، باید هر 4 مسابقه را بدون از دست دادن یک امتیاز می بردیم. ما در بحرین تحت فشار زیادی قرار گرفتیم اما خوشبختانه افتخار می کردیم. من با روحیه و روحیه بازیکنان ایرانی آشنا بودم و آنها را از گذشته می شناختم. من می دانستم که چگونه با آنها به بهترین شکل ممکن برخورد کنم. 6 سال در امارات، کویت، عربستان و ایران تمرین کردم و فوتبال منطقه را به خوبی می شناختم و به همین دلیل کم کم به ایده هایم پی بردم.

اسکوچیچ درباره حضور مربیان کروات در فوتبال ایران گفت: نه، متاسفم که نتوانستم با او ارتباط برقرار کنم، اما خوشحالم که مربیان بزرگ کروات در ایران کار کردند. در گروه دوم تیم هایی از آسیا حضور دارند و بازی با آنها آسان نیست، برای تیمی مثل عمان سخت است اما در مجموع در گروه بهتری هستیم. در گروه ما کره جنوبی مدعی است در تهران مقابل آنها مساوی کرده ایم. در واقع تا اینجای کار به صورت حرفه ای بیشتر از آنها امتیاز کسب کرده ایم. در حال حاضر به جایی رسیده ایم که دو بازی پیشرو در ایران برگزار کنیم و همانطور که گفتم مشکلی برای صعود به جام جهانی وجود ندارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به نتایج خوبش روی نیمکت گفت: این درست است اما به مرور زمان به من نشان می دهد که باید جلو بروم. آنچه قبلاً اتفاق افتاده است و تنها چیزی که در ذهن من است این است که چگونه ادامه دهم. خیلی خوب است که نامم در بین همه نام های بزرگ باشد، اما مربیانی مثل ماریو تات، زنگانیر و… دارم که همه با آنها کار می کنیم. این موفقیت نیز حاصل تلاش جمعی است.

وی در خصوص شناخت همکاری با بزرگان فوتبال ایران اذعان داشت: بله، بازیکنانی مثل سردار آزمون داریم که چند سالی است در زنیت بازی می کند، مهدی طارمی در پورتو یکی از بازیکنان این تیم است و علیرضا جهانبخش هم در هلند “ما نفرات دیگری در لیگ های اروپایی داریم که حضور آنها در فوتبال اروپا قطعا فرهنگ فوتبال ایران را تغییر می دهد. تیم ملی ایران در کنار ژاپن، استرالیا و کره جنوبی می تواند پیشرفت تاکتیکی قابل توجهی داشته باشد و تبلیغات بزرگی انجام دهد. در فوتبال آسیا جام جهانی.

وی در خصوص صادق محرمی گفت: بازیکن دیناموزاگرب است. من از 16 سالگی در لیگ برتر فوتبال ایران با این بازیکن بازی می کنم و مطمئن هستم که در آینده می تواند موفق باشد. محرمی فقط یک فوتبالیست نیست و شخصیت خوبی دارد و در آینده توانایی های خوبی از خود نشان خواهد داد.

اسکوچیچ درباره تساوی مقابل تیم ملی فوتبال کره جنوبی گفت: در کنار اینکه فوتبال خوبی ارائه می کنیم، خوشبختانه از نظر دانش فوتبال در سطح بالایی هستیم. در این دیدار موقعیت های از دست رفته زیادی داشتیم. این را هم در نظر داشته باشید که نوع فوتبال تیم ملی به گونه ای است که رقبا به راحتی نمی توانند امتیاز ما را بگیرند. یادتان باشد در دیدارهایی که در بحرین داشتیم، هر کدام از مسابقات جنبه پلی آف داشت اما در این مدت یک امتیاز هم به حریفان ندادیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال برای برانکو ایوانکوویچ تاکید کرد: پرسپولیس در چند مرحله موفق شد به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند و در لیگ ایران نیز تیم موفقی به حساب می آید. لیگ ایران پا جای پای تیم ملی می گذارد و اینجا همه چیز برای موفقیت آماده است. دوست دارم مردم اروپا روزی ببینند مردم در ایران به فوتبال چگونه نگاه می کنند و هواداران فوتبال با تیم هایشان چگونه زندگی می کنند. نمی توان این دو موضوع را با هم مقایسه کرد اما مربیان کروات تاثیر زیادی در فوتبال ایران داشته اند و این رویه همچنان ادامه دارد. مثلا تسونامیر سولدو هدایت تیمی مثل تراکتورسازی را برعهده داشت که تیم قدرتمندی در ایران است و این نشان می دهد ایرانی ها سبک ایرانی فوتبال کرواسی را دوست دارند. در واقع تفکر مربیان کروات در ایران همسو است.

وی با اشاره به تاثیر دومین قهرمانی جهان برای کرواسی در سرنوشت مربیان کروات گفت: اخیرا جام جهانی ایران از کیفیت خوبی برخوردار بود و دوش به دوش اسپانیا، پرتغال و مراکش حرکت کرد. این تیم در جام جهانی قبلی در دیدار مقابل آرژانتین با گل بازیکن بزرگی چون مسی شکست خورد. این نشان می دهد که فاصله ها در فوتبال هر روز کمتر می شود. ایران تیم قدرتمندی است و شایسته حضور در جام جهانی و نشان دادن خود است.

اسکوچیچ درباره زندگی در ایران گفت: من در مکانی زندگی می کنم که فوق العاده است. شاید برخی چیزها زیاد بالا نباشد اما من راضی هستم و اتفاقا امنیت بسیار خوبی در ایران وجود دارد. برخلاف آنچه در اروپا می گویند، ایران کشور امنی است و تا به حال مشکلی از نظر ناامنی و مواردی از این دست ندیده ام.

وی در پایان درباره بازی با تیم ملی عراق گفت: قبل از حضور من گفته می شد که ایران 10 سال عراق را شکست نداده بود اما از روزی که هدایت تیم ملی را برعهده گرفتم دو بار این تیم را شکست دادیم. من همه چیز را در فوتبال می بینم، به فشار بازیکنانی که 10 سال نتوانستند عراق را شکست دهند توجه نکردم و حالا امیدوارم در بازی بعدی حریف را شکست دهم و صعود را جشن بگیرم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید