ناآگاهی جوانان نخبه انگیزه آنها را می گیرد/ حمایتی از سوی مسئولین شهر ندیدم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرتراک از شیروان، امید امیرگون زاده متولد 1369 دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین الملل و فوق لیسانس مهندسی برق و انرژی و همچنین دانشجوی مستعد دکتری در دانشگاه فردوسی مشهد است. وی در سال 1399 از سوی استان شیروان خراسان شمالی به عنوان یکی از بیست چهره برتر علمی در سطح کشور شناخته شد.

این جوان نخبه و مخترع شیروانی به خبرنگار عصرتراک در شیروان گفت: به صورت مستقل و آزاد با همکاری پژوهشگاه بسیج کار می کنم، از سال 1387 در هنرستان شروع به پژوهش کردم و اکنون در مرکز رشد علمی شهید سردار سردار سلیمانی به عنوان مدیر این مجموعه برای شناسایی و حمایت از نخبگان شهرستان با بسیج همکاری می کند.

وی ادامه داد: در زمینه علم چندین اختراع داخلی و بین المللی و انتشار کتاب مدیریت رفتار سازمانی دارم و از اولین اختراعاتم آیفون کنترل از راه دور دیجیتال مربوط به سیستم هوشمند ضد سرقت بود. اختراع سال 1988 و پس از آن این محصول دارای صفحه کلید تعبیه شده است که کاربر می تواند به راحتی طبقه مورد نظر را از روی آن انتخاب کند و یکی دیگر از ویژگی های آن نصب سیم کارت آیفون است تا صاحبخانه بداند چه کسی پشت در است و با استفاده از موبایل در را باز کند. تلفن و برقراری ارتباط یک عکس بگیر.

مخترع جوان شیروانی افزود: تلویزیون هوشمند را نیز در سال 1367 اختراع کردم که این نوع اختراع برای تغییر کانال، صدا یا تنظیمات تلویزیون با استفاده از صدا و بدون استفاده از کنترل انجام می شود. اختراع بعدی بخاری هوشمند در سال 1993 برای تنظیم دمای محیط اختراع شد که دمای اتاق را حفظ می کند و امکانات زیادی از جمله بالا بردن دمای اتاق به درجه مطلوب و سیستم هشدار خطر دی اکسید کربن دارد.

امیرگون زاده گفت: سال گذشته موفق به اختراع دستگاه هایپرهیدروزیس برای درمان بیش فعالی در رگ های کف دست و پا شدم که پروفسور سمیعی در سفر خود به استان خراسان شمالی تایید کرد.

جوان برتر استان خراسان شمالی در جشنواره حضرت علی عسگر(ع) گفت: مسئولین از نخبگان جوان حمایت کرده و کارگاه مناسبی را برای تولید مواد اولیه و نمونه، ماشین آلات و تجهیزات الکترونیکی و مونتاژ و قطعات الکترونیکی از جمله در اختیار آنها قرار می دهند. بردهای مدار، EC و خازن ها.«دیودها و مادربردها و برنامه نویسی رایانه از جمله مواد مورد نیاز در این حرفه هستند.


b98cbb63 a9b5 4448 a435 148e4bc8d35d خبر خاکستری



وی گفت: ما یک تیم پنج نفره هستیم که در صورت حمایت مسئولان می توانیم اختراع بخاری هوشمند من را که به آن اشاره کردم تولید کنیم و برای 22 نفر به طور غیر مستقیم برای صدها نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کنیم.

این مخترع و نخبه جوان شیروانی تاکید کرد: مشکلات و معضلات مالی زیادی در نمونه سازی، فضا و تجهیزات لازم و ایمنی و تجهیزات مناسب در جاده داریم که با صبر و حوصله و پشتکار و مطالعه زندگینامه و موفقیت بزرگان علمی صورت می گیرد. محقق گذشت و من موفق شدم.

این مخترع جوان شیروانی با بیان اینکه هیچ حمایتی از پروژه ها و اختراعات من در شهرستان نداشته است، گفت: هیچ وقت از سوی سازمان ها و ادارات شهرستان جدی گرفته نشده ام. عدم حمایت مادی و معنوی که تنها بخشی از بی‌رحمی مسئولان نسبت به نخبگان است که حتی در سطح دانشگاه‌ها هم می‌گفتم معلمانم را به ترک ایران سوق داده و تشویق می‌کنند که با روحیه من ناسازگار است، اما بی‌توجه به تحقیقات و دستاوردهای نخبگان جوان در کشور ما پدیده جدیدی نیستند و ما با آن سر و کار نداریم.

امیرگون زاده تاکید کرد: با توجه به ظرفیت عظیم منطقه و نیاز جهانی به محصولات با کیفیت ایرانی، حمایت نخبگان و تولیدکنندگان در سطح پایینی از سوی مسئولان قرار دارد.

وی ادامه داد: تا کنون از طریق وب سایت شخصی و بازاریابی مستقیم با مصرف کنندگان در ارتباط بوده ام که تاکنون بسیار عالی بوده است، البته نمونه اولیه تست باگ وجود دارد که با دریافت انتقادات کاربران در نسخه های جدید قابل اصلاح است. “

این جوان شیروانی افزود: اختراع هیترهای هوشمند در کارخانه های صنعتی کیش، کرمان، اصفهان، ایلام و مشهد مشتری دارد و اختراع ریموت کنترل آیفون در مشهد، تهران، شیروان و کرج مورد استقبال قرار گرفت.

این مخترع نخبه گفت: از مسئولان انتظار دارم قدر جوانان نخبه را بدانند چرا که بی توجهی بوروکرات ها و مدیران باعث ایجاد انگیزه در جوانان نخبه می شود. از مسئولان و دولت جدید انقلابی می خواهم نخبگان را با توجه به توان خود در استان شناسایی کنند. مسئول

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی چاره ای جز کناره گیری ندارم. نامه های متعددی بود که باید جمع آوری می شد و مورد استفاده مسئولان اداری قرار می گرفت اما مکاتبات و مکاتبات انجام می شد اما متاسفانه محقق نشد و فقط شعار دادن برای جوانان برای مسئولان بسیار دردناک است.

به گزارش عصرترک، کسب عنوان نخبه بسیج و مخترع شهرستان شیروان و دانشجویان نمونه و سطح A از دانشگاه های کشور به همراه چندین مقاله معتبر داخلی و خارجی، دبیر اول انجمن علمی نخبگان کشور، دانشجوی اول و پژوهشگر وزارت آموزش و پرورش اولین کشور جهادگر علمی در وزارت کشور و مخترع برتر استان خراسان شمالی با دریافت بورسیه تحصیلی از کشورهای (سوئد و دانمارک) به عنوان کارگر برتر در سطح کشور در دو دوره انتخاب شدند. سالهای متوالی توسط وزارت کار و رفاه اجتماعی، موفق به کسب عنوان نخبگان برتر کشوری شد. کشور بخشی از خلاصه علمی این جوان شیروان شیروانی در جشنواره شکرگزاری با حضور مبارک رهبر معظم انقلاب است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید