ناتوانی رژیم صهیونیستی در دفاع از خود با رهگیری موشک های پیشرفته ایرانی

ساعت: 21:24
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1795598

یک کارشناس نظامی روسی درباره رزمایش جدید ایران گفت: پدافند موشکی رژیم اسرائیل نمی تواند مدرن ترین و دقیق ترین موشک های ایران را رهگیری کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در پی رزمایش «پیامبر اعظم 17» توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رسانه‌ها و تحلیل‌گران خارجی مختلف اظهار داشتند که ایران سطح دقت و فناوری موشک‌ها و پهپادهای خود را نشان داده است.

به گزارش تاس، یوری لیامین، کارشناس نظامی روسیه به کومرسانت گفت که تهدیدهای ایران بی اساس نیست. ایران در این رزمایش 16 موشک شلیک کرد.

این تحلیلگر نظامی تاکید کرد: احتمالا استفاده از چنین موشک هایی نشانه آن است که در صورت وقوع جنگ، اسرائیل تنها مورد حمله ایران قرار نخواهد گرفت.

لیامین خاطرنشان کرد که پدافند موشکی رژیم اسرائیل به طور بالقوه می تواند برخی از موشک ها را رهگیری کند، اما نه همه آنها را، به ویژه وقتی صحبت از مدرن ترین و دقیق ترین موشک ها باشد.

جروزالم پست همچنین گزارش داد که این رزمایش نشان دهنده افزایش تهدیدات پهپادهای ایرانی و همچنین ترکیب پهپادها و پهپادهای موشکی در برنامه های تهاجمی ایران است. استفاده جدید از پهپادهای کوچک و دوربرد کامیکازه با موشک های بالستیک، همانطور که در تمرینات و ویدئوهای اخیر نشان داده شده است، ترکیب دیگری از مهمات خطرناک است. اینکه ایران آشکارا دیمونا را تهدید می‌کند و می‌گوید می‌خواهد از این فناوری برای حمله استفاده کند، نشان می‌دهد که چگونه ایران با این سطح از دقت و فناوری به دنبال نفوذ در منطقه است.

به گفته این روزنامه، پرتابگر جدیدی که ایران در مانور اخیر خود از آن رونمایی کرد، به نظر می رسد دارای پنج لایه است که می توان پهپادها را روی آن نصب کرد. لانچر را می توان در پشت کامیون نیز نصب کرد. پرتابگر جدید پهپاد شاهد-136 ایران این امکان را به کشور می دهد که نه تنها آنها را پنهان کند، بلکه پنج پهپاد را در این نوع کامیون قرار دهد.

این روزنامه در پایان می‌نویسد: «خطر یک حمله پهپادی عظیم از نوع حمله‌ای که ایران اکنون نشان می‌دهد در حال افزایش است». ایران قبلاً این را تجربه کرده است، اما به نظر می‌رسد موشک‌ها و پهپادهای جدید ایران تهدیدی جدی‌تر از سال 2019 هستند. این تهدیدی جدید در هر درگیری آینده با اسرائیل خواهد بود.

انتهای پیام/ م

دیدگاهتان را بنویسید