نامه خطرناک فیفا به فدراسیون فوتبال؛ چرا به ویلموتس پول ندادی؟

5 آگوست، دادگاه حکمیت ورزش (CAS) رای پرونده مارک ویلموتس علیه ایران را صادر کرد و سه میلیون و 325 هزار یورو به اضافه 5 درصد سود سالانه را به فدراسیون ایران محکوم کرد. مدتی بعد دستیاران مربی بلژیکی نیز حکم ۳۵۴ هزار یورویی را علیه فدراسیون ایران دریافت کردند. این در شرایطی است که ویلموتس و دستیارانش پیش از این 2 میلیون یورو دریافت کرده بودند.

پس از تصمیم CAS، دوباره گمانه زنی ها در مورد نحوه پرداخت این غرامت وجود داشت. مهدی تاج که قرارداد ویلموتس را امضا کرده است، پیش از بازگشت وی به فدراسیون فوتبال گفت: «الان نمی‌توانیم غرامت را پرداخت کنیم و بگوییم تحریم‌مان پابرجاست. هیچ اتفاقی نمی افتد و ما تعلیق نیستیم. تا زمانی که تحریم ها برداشته نشود، نمی توانیم پول را پرداخت کنیم و جریمه هم اعمال نمی شود.»

با این حال، وکیل ویلموتس با ارسال نامه ای به فیفا از عدم پرداخت مطالبات این مربی توسط فدراسیون فوتبال ایران اطلاع داد. فیفا نیز در نامه ای به فدراسیون فوتبال ایران خواستار توضیح در خصوص چرایی پرداخت نکردن پول این مربی شد. فدراسیون ایران تا اول مهرماه فرصت دارد توضیحات خود را ارائه کند.

این امر به این دلیل است که فیفا در ماه‌های اخیر به فدراسیون ایران اعلام کرده است که نمی‌تواند از درخواست‌های کشورمان در این نهاد به شخص ثالث پول بدهد و از سوی دیگر، وزارت ورزش و جوانان در یک اعلامیه اعلام کرد. نامه سال گذشته به فدراسیون مبنی بر اینکه پول ویلموتس نباید از مطالبات فیفا پرداخت شود و مقصران این قرارداد باید آن را پرداخت کنند.

تا اول مهرماه باید دید فدراسیون ایران چه پاسخی را آماده کرده و به فیفا اعلام خواهد کرد. همه این اتفاقات در حالی رخ داد که بسیاری از کارشناسان و مردم معتقدند به دلیل قرارداد بدی که با ویلموتس امضا شده است، مقصر باید هزینه آن را بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید