نامه محرمانه فیفا به فدراسیون فوتبال؛ حضور سیاسیون در انتخابات ممنوع!


ساعت: 17:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۷
کد خبر: 1890888

فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ایران درباره دخالت شخص ثالث در انتخابات فدراسیون فوتبال هشدار داده و خواستار توضیح این موضوع شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در آستانه برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال اتفاقات جدیدی در حال رخ دادن است. تقابل برخی سیاسیون درباره انتخابات پیش رو از دید نهادهای بین المللی دور نبود و آن را متناسب با ورود سیاست به فوتبال تفسیر کردند و خواستار توضیحاتی از سوی فدراسیون فوتبال در این زمینه شدند.

فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران در مورد دخالت شخص ثالث (برخی از سیاستمداران) در انتخابات فدراسیون فوتبال هشدار دادند و از فدراسیون فوتبال خواستند تا طبق اساسنامه، اصول و الزامات فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا را رعایت کند. از انجمن 14-1، 19-1 و 19-2 فیفا و مواد 10-1، 15-1 و 15-2 AFC) اشاره می کند که فدراسیون فوتبال باید مستقل باشد و خود را از هر گونه مواضع نامناسب سیاسی یا هر گونه موضع جدا کند. نفوذ اشخاص ثالث به ویژه اعضای شورای فدراسیون باید بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال و بدون نفوذ نهادهای سیاسی و خارجی و طی فرآیندی تضمین شده، دموکراتیک و عادلانه انتخاب شوند.

در نامه فیفا به فدراسیون فوتبال آمده است: با توجه به جدی بودن تخلفی که در برخی از اظهارات اشخاص ثالث در اختیار ماست، از فدراسیون فوتبال ایران تقاضا داریم تا گزارش کتبی درباره جزئیات موضوع فوق ارائه کند. حداکثر تا 20 آگوست 2022 به فیفا و AFC ارسال کنید.

در نامه ارسالی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا، مصاحبه هایی از نمایندگان سیاسی برای راستی آزمایی به فدراسیون فوتبال ارسال شده است.

دیدگاهتان را بنویسید