نامه مهم کمیسیون اقتصادی برای بررسی مصوبه دولت در مورد بازنشستگان

نامه مهم کمیسیون اقتصادی برای بررسی مصوبه دولت در مورد بازنشستگان

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به محمدباکر کلیباف رئیس قوه مقننه خواستار بازنگری در مصوبه دولت مبنی بر عدم افزایش دستمزد بازنشستگان سایر رده های تامین اجتماعی شد.

پورابراهیمی در این نامه آورده است: آقای کلیباف به نظر می رسد مصوبه اخیر دولت مغایر با قوانین و مقررات از جمله بند 96 قانون تامین اجتماعی، قانون بودجه 1401 و قوانین مربوط به مفاد برنامه ششم توسعه است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه این نامه گفت: بر این اساس، با توجه به اهمیت موضوع بررسی این مصوبه در هیأت «تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس»، درخواست می‌شود هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد. تا حد امکان.”

وی افزود: به دلیل این ناهماهنگی‌ها، مصوبه دولت باید اصلاح شود تا مغایرت‌ها لحاظ شود و سپس با انعکاس گزارش شورای تطبیق به هیئت دولت، رئیس‌جمهور باید اقدامات لازم را برای اصلاح مصوبه اخیر هیئت دولت انجام دهد. حقوق بازنشستگی سازمان برای تامین اجتماعی.

پورابراهیمی در این نامه تصریح کرد: علی‌رغم مغایرت‌های مذکور با قوانین مذکور سازمان تامین اجتماعی سازمان مردم نهاد، تصمیم‌گیری در خصوص منابع، هزینه‌ها و تعهدات این سازمان باید در حدود اختیارات ذی‌نفعان سازمان باشد. بازنشستگان

دیدگاهتان را بنویسید