نام منتقدان تأثیرگذار را می‌آورند تا سرکوب آنها آسان‌تر شود

نام منتقدان تأثیرگذار را می‌آورند تا سرکوب آنها آسان‌تر شود

یکی از نمایندگان سابق مجلس می گوید: پس از درگذشت مهسا امینی، متأسفانه مسئولان ارشد کشور و مسئولان امنیتی کشور با تدبیر و سهل انگاری از کنار آن گذشتند و این حادثه دردناک را به یک فاجعه ملی تبدیل کردند که اگر رسانه های خارجی را تماشا کنید، زنجیره انسانی برای حمایت از ایران در خارج از کشور ایجاد شد و با عزت کشور بازی کرد.

گلمعلی جعفرزاده ایمن آبادی به سایت رویداد۲۴ گفت: در سایر حوزه ها نیز وضعیت به همین منوال است. دستگیری دانشجویان را می بینید. دانشگاه محل علم و اندیشه است و باید به آن احترام گذاشت. رفتار بعضی از دانش آموزان را دوست ندارم. اما برخورد سرکوبگرانه، مهار و نگهبانی با مکانی که محل تفکر و تفکر است نتیجه معکوس می دهد. خوب است وزیر علوم با جدیت بیشتری وارد عمل شود و صدای دانشجویان را بشنود تا دولت وارد این فاز نشود. مدیریت بحث کرسی های آزاد اندیشی را مطرح کرد، اما جدی گرفته نشد و دانشجویان با تدابیر شدید امنیتی مواجه شدند و انباشته شدن سوالات در ذهن دانشجویان به جایی رسید که شاهد این وضعیت هستیم.

جعفرزاده با بیان اینکه بر اساس قانون با درخواست رئیس دانشگاه و موافقت وزیر علوم، نیروی انتظامی می تواند وارد دانشگاه شود، گفت: زمانی که نیروی انتظامی و افراد با لباس شخصی با موتورسیکلت وارد دانشگاه شوند. ، یعنی فاجعه ای بزرگ که حداقل 50 سال از نظر عقب ماندگی فرهنگی و علمی گریبان ما را بگیرد. نقطه ضعف وزارت علوم است که نتوانست از دانشگاه محافظت کند و به موقع وارد شود و صدای دانشجویان را بشنود. میزان این وضعیتی که برای دانش آموزان ایجاد می شود باید جمع آوری شود و دانش آموزان باید خویشتن داری کنند.

معاون سابق می گوید: چشم مسئولان در کشور ما به نوک زبان است. از آقای رئیسی چیزهایی شنیدم که بیشتر شبیه قصه است. آقای رئیس جمهور اگر حرف آنها را باور می کنند و تبلیغاتی نیست می تواند در دیوان عالی کشور دستور بدهد و از دانشجویان بخواهد که با آنها صحبت کنند و مطالبات آنها را بشنوند. می گوید: اگر دانشگاه را به خانه خاموشی تبدیل کنیم بلاهای بزرگی بر کشور تحمیل می شود. دانشگاه می تواند ایده بدهد، می تواند ناظر باشد، می تواند جلوی فساد دولتی و اداری را بگیرد. اما وقتی دوست ندارند صدای دانشجویان را بشنوند و با باتوم جواب آنها را بدهند و به خوابگاهشان هجوم ببرند و آنها را بازداشت کنند، باید فاتحه کشور را بخوانیم. جوانان و دانشگاه ها در حال نابودی است، پس مسئولان باید نظر خود را تغییر دهند.

نماینده مجلس دهم می گوید: دانش آموزان به دلیل سن و سال و مطالبه گری، شرایط لازم را ندارند. از طرفی متأسفانه رهبری و ظرفیت مسئولان نیز کاهش یافت. می بینیم که یک رئیس به دانشگاه می رود و چند نفر انتخاب و در سالن پذیرفته می شوند و دانشجویان مطالبه گر بیرون از سالن هستند. بعد از اینکه برای رئیسی در سالن کف می زنند، تلویزیون این صحنه را هزاران بار نشان می دهد. این بدان معناست که تاریخ توسط مقامات فعلی دولت تحریف می شود. به دوره آقای خاتمی نگاه کنید که دانشگاه ها چقدر اعتبار دارند و دانشجویان چقدر صریح و صریح با رئیس جمهور صحبت کردند.

جعفرزاده می گوید: منطق «داعش» خواندن «دانشجویان» و نسبت دادن آنها به بیگانگان، منطق عجیبی است. اکنون همه معترضان به وضعیت کنونی، از عملکرد دولت و گزارش های کذب و دروغی که حتی به بالاترین مقامات نظام می دهند انتقاد می کنند، اما آنها را منتقد تأثیرگذار می نامند و با الفاظ بسیار پوچ و حتی پوچ تر خطاب می کنند. نسبت هایی که مظلومیت آنها آسان شود امیدوارم دولت به مردم برگردد و شرایط در دانشگاه ها بهتر شود تا دانشگاه ها بتوانند عملکرد ضعیف دولت سیزدهم را دنبال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید