نان، دارو و بنزین گران نیست


ساعت: 22:17
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837621

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه نان، دارو و بنزین گران نمی شود، گفت: امروز به مردم این اطمینان را می دهم که مشکلی با ذخیره کالاهای اساسی نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور دوشنبه شب (18 اردیبهشت) در پنجمین گفت و گوی زنده تلویزیونی خود با مردم، گفت: مسئله جان مردم موضوع و دغدغه اصلی دولت در اوایل دولت سیزدهم است و متاسفانه 700 نفر داشتیم. مرگ روزانه در کشور خدا را شکر امروز به 7 کشته رسیدیم.

وی افزود: با دیپلماسی و توزیع ارز توانستیم واکسن را وارد کشور کنیم و اکنون شرایط جامعه به جایی رسیده است که دیگر تعطیلات در آموزش و پرورش، اصناف و بازار نداریم و امروز کشور به جایی رسیده است که خودکفایی مستقل از واکسن است.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در روزهای ابتدایی دولت نگران ذخایر کالایی و ارزی بودیم اما امروز این نگرانی برطرف شده است. امروز به مردم اطمینان می دهم که ما مشکلی با ذخایر کالاهای اساسی نداریم و دولت تمام تلاش خود را کرده است تا مشکلی برای معیشت مردم وجود نداشته باشد.

رییسی گفت: به شرط اینکه در پرداخت حقوق مرداد ماه مشکل داشته باشیم، دولت را پذیرفتیم، اما توانستیم این مشکلات را حل کنیم و همچنین هیچ وامی از بانک مرکزی وجود نداشت.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: نان، دارو و بنزین گران نمی شود.

رئیسی با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات سازنده ای انجام شده است، گفت: سال گذشته مشکلات مالی زیادی داشتیم، اما حقوق کارکنان دولت بدون تاخیر پرداخت شد.

رئیس جمهور با اشاره به ذخایر ارزی کشور تاکید کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، فروش نفت دو برابر شده و دیگر نگرانی برای فروش نفت وجود ندارد، بلکه افزایش تجارت خارجی است که امروز به 100 میلیارد دلار رسیده است. این رقم با قبل کاملا متفاوت است.

وی ادامه داد: در خصوص کشورهای همسایه و کشورهایی که معتقدیم همکاری تجاری و همکاری ما در توسعه اقتصادی باید موثر باشد، این امر آغاز شده و در ابتدای راه هستیم.

رییسی افزود: یکی از مهمترین چالش های دولت کسری بودجه بود. 450 هزار میلیارد تن با کسری بودجه دولت مواجه است، اما بدون استقراض از بانک مرکزی یا ایجاد پول، این کسری با کسب درآمدی که دولت می توانست داشته باشد، جبران شد و 1400 تن، البته در ابتدا گفته شده بود که دولت با کسری بودجه چه خواهد کرد. ? ما توانستیم با درایت این کسری بودجه را جبران کنیم.

وی ادامه داد: گفته می شد تورم 40 درصدی که امروز وجود دارد تا پایان سال 1400 به 60 درصد می رسد اما تورم به 36 درصد کاهش یافته است و اینها ترس هایی بود که در ابتدای دولت وجود داشت.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی پیش روی کشور بحث ارز ترجیحی است، گفت: کارشناسان اقتصادی همواره نسبت به این موضوع به دولت هشدار داده اند و می گویند این یکی از مشکلات کشور است که باید به آن رسیدگی شود.

ادامه می دهد. . .

دیدگاهتان را بنویسید