ناگفته های امیرعبدالیان درباره سفر رئیسی به مسکو

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه در مستندی از این سفر مهم گفت: در سفر سه ماه پیش من به روسیه، سرگئی لاوروف همتای روس من اعلام کرد که آقای پوتین از آقای رئیسی برای سفر به روسیه دعوت خواهد کرد.

وی افزود: در پاسخ به این دعوت اعلام کردم که جمهوری اسلامی در راستای سیاست همسایگی خود از این دعوت و گسترش سفر و ارتباطات در سطح رهبری استقبال می کند.

امیر عبداللهیان ادامه داد: رئیس جمهور به من گفت که در همه جای آسیا، بین همسایگان و سایر قاره ها، علاقه به جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و آماده همکاری و کمک هستند؛ من می روم و خط قرمزی وجود ندارد.

وزیر امور خارجه در خصوص پیام سفرهای چند ماهه رئیس جمهور به غرب گفت: ایشان بازی های سیاسی و تقلب در میز مذاکره را نمی پذیرد و دولت را در حالت تعلیق قرار نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه در روز رای اعتماد مجلس تاکید کردم که وزارت برجام نخواهیم داشت و برجام بخشی از فعالیت های دیپلماتیک ما را پوشش خواهد داد، افزود: مذاکرات در وین را با جدیت، ابتکار و پیگیری دنبال می کنیم. اشتیاق.

امیر عبداللهیان درباره برخی از ابعاد سفر رئیس جمهور به مسکو نیز گفت: اگر در فضای مجازی هجمه های زیادی می بینید، شک نکنید که دستاورد این سفر بزرگ است. من به عنوان فردی که جزئیات سفر را پشت سر گذاشته ام، این را با اطمینان و صداقت فراوان می گویم.

در این دنیای ارتباطات، نمی توانم به آنچه می گویم متعهد باشم. قطعاً در افکار عمومی در مورد دستاوردهای سفر و میزان اجرای آن سؤال می شود و باید آنقدر اعتماد داشته باشیم و برنامه را دنبال کنیم تا بتوانیم به این سؤالات پاسخ دهیم.

“32 ساعت در مسکو”؛ عنوان این مستند سفر رئیس جمهور به روسیه است که ساعت 22:15 جمعه 15 بهمن ماه از شبکه سوم سیما پخش شد.

دیدگاهتان را بنویسید