نایب رئیس مجلس گفت: ماهانه 12 هزار میلیارد بدهی از دولت قبل دریافت می کنیم

نایب رئیس مجلس گفت: ماهانه 12 هزار میلیارد بدهی از دولت قبل دریافت می کنیم

روز جدید : نایب رئیس مجلس گفت: برای کاهش فاصله طبقاتی تلاش می کنیم. ما نمی خواهیم یارانه ها به جیب افراد خوب و ثروتمند برود. ما باید اقشار ضعیف جامعه را در نظر بگیریم.

«سید محمد حسینی» نایب رئیس مجلس با اشاره به سفر استانی رئیس جمهور گفت: سفر استانی در رفع مشکلات بسیار مؤثر است و زمینه آشنایی وزرا با مناطق مختلف کشور را نیز فراهم می کند. ایران فقط تهران نیست، باید همه شهرها را در نظر بگیریم و امکانات مناسب در همه استان ها توزیع شود. اولویت هر استان باید مشخص شود. هماهنگی و گفتگو با نمایندگان محلی و تصمیم گیران آثار و نتایج بسیار خوبی در زندگی مردم دارد.

حسینی در خصوص پیامدهای لغو ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش قیمت کالاها گفت: جلسات گسترده‌ای در خصوص این لایحه برگزار شده و دولت تمام تلاش خود را می‌کند تا مردم به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر مشکلی در تامین نداشته باشند. کالاهای اساسی خدای نکرده هماهنگی و تفاهم بین مجلس و دولت باشد تا در تامین کالاهای اساسی دچار مشکل نشویم و عواقب منفی برای اقشار متوسط ​​جامعه به ویژه اقشار ضعیف جامعه نداشته باشیم. و لایحه به خوبی اجرا شده است ما نمی خواهیم یارانه به جیب افراد خوب و ثروتمند برود، باید اقشار ضعیف جامعه را در نظر بگیریم.

وی افزود: ماهانه به طور متوسط ​​دوازده هزار میلیارد بدهی از دولت قبل دریافت می کنیم و علاوه بر آن 50 هزار میلیارد تن نیز هزینه های جاری دولت است که رقم سنگینی است. دولت همواره در تلاش است تا از استقراض اجتناب کند و تورم را کنترل کند. متأسفانه آثار و تبعات تصمیمات دولت قبل مدت هاست که ادامه دارد. انتظار نداشته باشید که دولت مشکلات را در کوتاه مدت حل کند.

«بسیاری از مواردی که در فضای مجازی درباره انتصابات خانوادگی در دولت مطرح می شود، صحت ندارد، همانطور که رئیس جمهور نیز گفته است، اگر این انتصاب صرفاً به دلیل وابستگی خانوادگی باشد و فرد صلاحیت لازم را نداشته باشد، باید اعلام کند.

حسینی در پایان تاکید کرد: اینکه عده ای همه انتصابات دولتی یا 50 درصد انتصابات را یکجا زیر سوال ببرند دور از انصاف است. تلاش های زیادی برای تضمین شایسته سالاری انجام شده است. استعلام تمامی افرادی که برای پست های مختلف انتخاب شده اند از سوی نهادهای مختلف صورت گرفته است و لازم است فردی که توانایی های لازم را برای تصدی این مسئولیت سنگین داشته باشد انتخاب شود. نگاه دولت جوان پسندانه است و به همین دلیل افراد در جاهایی انتخاب شده اند که چندان شناخته شده نیستند و همین امر باعث ایجاد ابهاماتی شده است. تمام مواردی را که مردم باید بدانند تا بفهمند این انتخاب بر اساس معیار است یا خیر را اعلام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید