نبرد کلیباف و رییسی از ریاست جمهوری تا کابینه!

نبرد کلیباف و رییسی از ریاست جمهوری تا کابینه!

روز جدید : برخی از اختلافات نه چندان ساده بین رئیس جمهور و وزیر اقتصاد گزارش شده است. سخنگویان دولت همواره این اختلافات را رد کرده‌اند، اما ماجرای چالش‌های مستمر احسان هندوزی وزیر اقتصاد و مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، مشکلی آشکار است که دیگر نمی‌توان آن را کتمان کرد. از جمله، این چالش ها برای بسته شدن بودجه 1401 با نامه شکایت به رئیس جمهور به اوج خود رسید.

گمانه زنی ها درباره برخی اختلافات در دولت در روزهای اخیر شدت گرفته است. بیشتر این گمانه زنی ها حول اتفاقاتی مانند حذف محسن رضایی و صولت مرتضوی از کمیسیون اقتصادی دولت به نشانه مخالفت است.

پیش از این نیز خبرهایی از اختلافات نه چندان ساده رئیس جمهور و وزیر اقتصاد منتشر شده بود. سخنگویان دولت همواره این اختلافات را رد کرده‌اند، اما ماجرای چالش‌های مستمر احسان هندوزی وزیر اقتصاد و مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، مشکلی آشکار است که دیگر نمی‌توان آن را کتمان کرد. از جمله، این چالش ها برای بسته شدن بودجه 1401 با نامه شکایت به رئیس جمهور به اوج خود رسید.

با این حال، یک طرف اختلاف یعنی هندوزی، وزیر اقتصاد، متعلق به طیف سیاسی اطراف کلیباف است.

دیگری مسعود میرکاظمی طراح ارز 4200 تومانی نزدیک به غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور و از حامیان دیرینه رئیس جمهور است که نفوذ بسیار بیشتری نسبت به یکی از اعضای ثابت دولت سیزدهم دارد.

اما انتقادات از رئیس مجلس در جلسه اخیر شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا نشان داد که ریشه اختلافات رئیس مجلس و دولت قطعا خانواده وزیر اقتصاد بوده که بارها از محبر و میرکاظمی به عنوان اقتصادی انتقاد کرده اند. آشوب نشان می دهد که سرچشمه ویرانی دولت به همایون می رسد.

به گزارش دیده بان ایران، کلیباف شب گذشته در جلسه فوق العاده شورای هماهنگی اقتصادی با انتقاد شدید از میرکاظمی، محبر، صالح آبادی و برخی مسئولان دولتی، تصمیمات غیرکارشناسی آنها را زیان دانست. ذهن مردم را تحت تأثیر قرار داده است، نتیجه اعمال شماست.

دیدگاهتان را بنویسید