نبرد 22 روزه در غزه تابوی شکست ناپذیری صهیونیسم را می شکند

زمان: 09:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801785

کارشناسان مسائل سیاسی و فرهنگی هرمزگان بر لزوم شکست چهره خالی اسرائیل تاکید کردند و گفتند: ملت فلسطین که تا دیروز با سنگ به رژیم رسوایی صهیونیستی پاسخ می داد، اکنون نیز پاسخ یاوه گویی های خود را با موشک می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میزگرد رسانه ای هرمز با محوریت روز غزه و تلاش های مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه با حضور محمود صباحی زاده کارشناس مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، حجت الاسلام احمد گلامی کارشناس مسائل سیاسی و هرمز دانشجوی هرمزگانی

در این نشست خبری موضوعات مهمی از تاریخچه مقاومت در نوار غزه و شکست خلأ اسرائیل غاصب مطرح می شود که مشروح آن را در میزگرد بعدی برای اصحاب رسانه می خوانیم.

نبرد 22 روزه غزه تابوی شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را شکست.

محمود صباحی زاده کارشناس مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در مراسم بزرگداشت بیست و نهمین روز غزه، روز جهانی غزه، تمامی مبارزان آزادیخواه در سراسر جهان به دنبال احقاق حقوق مظلومان، ملت فلسطین، مردم غزه و همه کسانی که دلشان برای انقلاب اسلامی است. مردم غزه به مردم جنگ تمام عیار اسرائیلی ها در غزه در یک جنگ 8 روزه 22 روزه نشان دادند که قدرت ایمان بر آمریکا و تجهیزات نظامی اسراییل که ادعای ارتش های قوی دارند و این هژمونی چیره شده است. اسرائیل را نابود کرد

212a79a0 104b 4162 be71 40147b39d6a0 خبر خاکستری


وی افزود: این پیروزی ها در جنگ های 8 روزه و 22 روزه معادلات غرب و اسرائیل را در منطقه غرب آسیا به هم ریخته و از محبوبیت کاذب و غیر واقعی سران رژیم اسرائیل در جهان عرب کاسته شده است. حیثیت و منزلت حزب الله و مسلمانان در جهان افزایش یافته است.

این کارشناس سیاسی، فرهنگی و اجتماعی گفت: در روزهای هشتم و بیست و دوم جنگ با سانسور شدید رسانه های غربی درباره جنایات اسرائیل در منطقه مواجه بودیم. در این جنگ ها، آمریکا و اروپا از اسرائیل حمایت کرده اند و شاهد قطعنامه های ضد اسرائیلی بوده ایم که جامعه جهانی را در برابر جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در منطقه ساکت کرده است.

صباحی زاده، پدافند شخصی غزه گفت: جنگ های 8 روزه و 22 روزه به مقاومت در خاورمیانه انگیزه جدیدی بخشیده و این تابوی شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را شکسته است.

وی با تاکید بر بزرگداشت سردار دلا، سعید الشهدای مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: از رژیم جنایتکار اسرائیل و آمریکای جنایتکار و حتی به پیروزی برسیم.

خودباوری نیروهای مقاومت آبروی جهانی رژیم صهیونیستی را از بین برد

این کارشناس مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: اعتماد به نفس نیروهای مقاومت با حمایت سیدحسن نصرالله، حضرت آیت الله خامنه ای و شهید سلیمانی از گروه های مقاومت، اعتماد رژیم صهیونیستی را در جهان از دست داده است. ماهیت غیرانسانی آن این رژیم روز به روز آشکارتر شد، اما ما با سانسور شدید اخبار رسانه های غربی مواجه شدیم.

صباحی زاده گفت: دفاع جانانه مردم غزه در برابر رژیم اسرائیل در سراسر جهان از جمله آفریقا، کشورهای عربی خاورمیانه الهام بخش بود زیرا آمریکا و اسرائیل با تمام توان و حمایت کامل از نیروهای خارجی مانند اروپایی ها آمدند تا حماس را به طور کامل از بین ببرند.

وی ادامه داد: این اولین بار بود که حماس نشان می داد می تواند در برابر دشمنان ایستادگی کند، اما از سوی دیگر اسطوره شکست ناپذیری اسرائیل در جنگ 8 روزه شکسته شد و دستاوردهای این جنگ برای گروه های مقاومت فلسطین و فلسطین بسیار بزرگ بود. در راه ادامه داد: روحیه خودباوری و امید و حتی هماهنگی بین نیروهای مقاومت را می توان محصول و برکت این جنگ دانست.

مقاومت تنها راه پیروزی است

این کارشناس سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر اینکه مقاومت تنها راه پیروزی است، گفت: مردم ایران و دولت جمهوری اسلامی نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که باید با حملات دشمن مقابله کنیم، همانطور که نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، جنگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است که باید در برابر آن مقاومت کنیم، زیرا مقاومت راه خروج از وضعیت موجود است.

صباحی زاده افزود: همه تصمیمات برای پیروزی در داخل کشور است، برای پیروزی و موفقیت در عرصه های مختلف باید مانند حزب الله به کشور نیرو بدهیم.

وی افزود: ما ملت مسلمان امروز وظیفه داریم نهضت آزادیخواهی و استکباری را در بین دانشجویان، صدا و سیما و… معرفی کنیم.

این کارشناس سیاسی، فرهنگی و اجتماعی همچنین گفت: یکی دیگر از وظایف ما علاوه بر توانمندسازی، ترویج روحیه پایداری و مطالبه گری حق است که در نوار غزه دیدیم و این مقاومت نتیجه داد. “

غزه نماد شهر مقاومت است

حجت الاسلام احمد گلامی، کارشناس سیاسی هرمزگان گفت: نوار غزه یکی از شهرهای فلسطین است که ۴۵ کیلومتر طول و ۶ تا ۱۱ کیلومتر عرض و ۳۶۵ کیلومتر طول دارد. نام نوار غزه از نوار غزه، بزرگترین شهر نوار غزه گرفته شده است. جمعیت غزه بر اساس آمار سال 2003، 1.4 میلیون نفر است که یکی از پرجمعیت ترین مناطق جهان است. جمعیت غزه تقریباً به طور کامل مسلمان هستند. وقتی از غزه صحبت می کنیم کلمه مقاومت و ثبات به ذهن متبادر می شود، به عبارت دیگر غزه نماد مقاومت و استقامت است.

8419bbb4 602b 4164 b922 997494822b2b خبر خاکستری

وی با بیان اینکه غزه به عنوان شهر مقاومت شناخته می شود، افزود: متاسفانه رژیم اشغالگر اسرائیل اجازه فعالیت فرودگاه غزه را که در 40 کیلومتری این شهر قرار دارد، نداد.

این کارشناس سیاسی در هرمزگان گفت: پس از تشکیل خودگردانی ساحلی اکثریت آرا از حماس بود که متاسفانه محمود عباس تا امروز به دشمنی خود با غزه ادامه می دهد و به شدت مخالف حماس و جهاد اسلامی است. دولت ها و غرب توسط اسرائیل تامین مالی می شوند، اما مردم غزه مقاوم هستند.

گلمی گفت: در سال های مقاومت اعراب در جنگ ها با اسرائیل به شکست اعراب منجر شد و سپس اعراب با اسرائیل نجنگیدند و بعد برخی از کشورهای عربی به دنبال مصالحه بودند. اما حماس و جهاد اسلامی نپذیرفتند و در غزه مستقر شدند و از آنجا به مبارزه خود ادامه دادند.

اسرائیل به جهاد اسلامی شکست خورد

وی ادامه داد: اسرائیل جنگ 33 روزه را آغاز کرده و احساس می کرد به زودی غزه را اشغال خواهد کرد، اما با مقاومت حماس و جهاد اسلامی، اسرائیل مجبور به اعلام آتش بس شد و عملاً در آن جنگ شکست خورد.

این کارشناس سیاسی اذعان داشت: رژیم رسوایی اسرائیل با راه اندازی جنگ های گسترده و ترورها، بمباران ها، شهادت رهبران حماس و جهاد اسلامی در غزه نمی تواند کاری از پیش ببرد، زیرا هر روز شاهد مقاومت غزه هستیم.

گلمی با بیان اینکه آخرین اقدام رژیم اسرائیل سیف القدس است، گفت: جوانان مقدس در بیت المقدس در پرونده شیخ جراء و مسجد الاقصی که مورد ظلم و تجاوز قرار گرفتند، جوانان فلسطینی در سواحل از جمله در شهر. اورشلیم شکایت کرد و رسما سخنران را اعلام کرد. این اولین بار است که حماس و جهاد اسلامی جنگی را علیه رژیم اشغالگر قدس آغاز می‌کنند و حماس به کمک می‌آید و حماس می‌گوید بله.

وی افزود: قبل از جنگ، اگر اسرائیل انتحاری یا موشکی انجام می داد، جوانان فلسطینی به ویژه حماس یا جهاد اسلامی دست به اقدام می زدند، اما این اولین بار است که حماس و جهاد اسلامی قیام می کنند و موشک پاسخ اسرائیل را می دهد. جنایات رژیم و تمام نقاط دورافتاده اسرائیل تحت کنترل نیروهای مقاومت بود. این جنگ تا آنجا پیش رفت که اسرائیل شکست خورد و قدرتی برای مقابله با مقاومت و جهاد اسلامی نداشت. زیرا امروز مقاومت جهان اسلام قوی‌تر شده است و حتی جوانان کرانه باختری که مسئولیت آن بر عهده تشکیلات خودگردان فلسطین است، اکنون در مقابل اسرائیل قرار گرفته‌اند و پیروزی فلسطینیان نزدیک است.

اسرائیل از روی زمین محو خواهد شد

کارشناس سیاسی هرمزگان گفت: آنچه مقام معظم رهبری فرمودند که اسرائیل در 25 سال آینده از صفحه زمان محو خواهد شد، خیلی زودتر از آن اتفاق می افتد و همه فلسطینی ها امیدوارند و به آن ایمان رسیده اند و چیزی جز این نیست. قیام امام حسین علیه السلام و مکتب امام خمینی.

گلمی ادامه داد: به گفته حماس و فلسطینی ها، قیام سیف قدس که در ماه های اخیر رخ داده، قیام حسین بوده است. بنابراین نقش شهدای مقاومت شهید سلیمانی در بسیج امکانات و اتحاد امت اسلامی و تشکیل نیروهای مقاومت بی تاثیر نبود.

وی گفت: شاهد بودیم که در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی چندین بنر وی در شهر غزه نصب شد و مردم متوجه شدند و امیدوار بودند که رژیم منحوس اسرائیل را شکست دهند.

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان افزود: امروز آموزش، تجهیز و ساخت موشک و تسلیحات در غزه آغاز شده و تقریباً نیازهای آنها از داخل تامین می شود و این امر اسرائیل را که همواره قصد حمله به غزه را داشته، از اقدام خود پشیمان شده است. “

گلمی گفت: رژیم اسرائیل که یکی از قوی ترین ارتش های جهان را در اختیار دارد در مقابل گروه کوچکی با تجهیزات اندک کاری از پیش نمی برد، بنابراین پیروزی فلسطین بر اسرائیل قطعی است.

وی افزود: دشمن ناامید از جبهه مقاومت و حماس به دنبال ایجاد تفرقه و تفرقه بین امت اسلامی و تفرقه بین مسلمانان در ایران اسلامی و فلسطین است، اما مردم غزه نقشه شوم اشغالگری را دنبال می کنند. رژیم در اورشلیم برای ایجاد تفرقه و اختلاف.»

این کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان یادآور شد: نیروهای مقاومت و حماس بالاخره یک خوب خواهند داشت. تمدن نوین اسلامی رخ خواهد داد.

مسئله غزه و فلسطین مشکل شماره یک جهان است

علی رسولی دانشجوی هرمزگانی نیز گفت: مسئله غزه و فلسطین به فرموده حضرت آقا اولین مسئله جهان اسلام است. موضوعی که به قدری اهمیت دارد که دنیای استکبار و غاصبان سعی در بی اهمیت جلوه دادن آن دارند، اما باید بدانند که با همه تلاش خود اهمیت این موضوع روز به روز بیشتر می شود.

834aa7c5 f35d 40d2 abe1 7d2c590e921d خبر خاکستری

وی افزود: متاسفانه برخی کشورهای عربی با عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی به آرمان های مسلمانان و مستضعفان خیانت می کنند.

این دانش آموز هرمزگانی گفت: حراست قدس پاسداری از همه مستضعفان و مستضعفانی است که تحت سلطه ظالمان هستند و به دور قدرت الهی این ظالمان هر روز به نابودی نزدیک می شوند که برای مدتی چیزی جز یک نابودی نیست. نام شرم آور.» بمان.

میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی نجات دهنده قدس شریف است

رسولی گفت: اجازه دهید به معاهده بین المللی و همکاری کشورهایی که به این آرمان اعتقاد راسخ دارند بپیوندیم و قدس شریف را از دست غاصبان نجات دهیم و عاملان این رژیم می خواستند بدانند که با تخریب خانه ها و شهرک های مسلمانان. ، وقتی ریشه مسلمانان خشک می شود، نه تنها این ریشه خشک نمی شود، بلکه با قطره قطره خون شهدا، غنچه های جدیدی می شکفد.

وی گفت: هر خشتی که از خانه مسلمانان عزیز بر روی زمین بیفتد، کاخی مستحکم تر و پایدارتر برای ایستادگی در برابر این رژیم و جوانان فلسطینی و نیز همه مسلمانان مظلوم و مظلوم جهان ساخته خواهد شد. به ساختن این کاخ ها کمک کنید.«بگذارید دست در دست هم بگیرند و ریشه ظلم و ستم و زور را از زمین بکنند.

این دانش آموز هرمزگانی افزود: خون شهدای گذشته همچون شیخ احمد یاسین و فاتی شقاقی و شهدای امروز سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی زمینه ساز رشد جوانه های دفاع از خود است که حول قوه الهی می چرخد. همه تلاش ها محقق می شود و ما شاهد آزادی قدس شریف خواهیم بود، بگذارید مسلمانان باور کنند که آزادی قدس نزدیک است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید