نبود اعتبار کافی مهمترین مانع توسعه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی است


ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889327

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی گفت؛

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی گفت: عدم توزیع اعتبار کافی مهم ترین مانع توسعه بهداشت و درمان در این شهرستان است و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد باید از ما حمایت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ طاهری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی در گفت و گو با صبح زاگرس در گفت و گو با صبح زاگرس اظهار داشت: عدم افتتاح بیمارستان لیکک که یکی از نیازهای اصلی شهرستان است. یکی از مهمترین مشکلاتی است که شهروندان شهرستان بهما با آن دست و پنجه نرم می کنند و سختی های زیادی را متحمل می شوند.

وی ادامه داد: فرسودگی و فرسودگی ساختمان های بهداشتی که به دلیل عمر طولانی مشکلات زیادی را ایجاد می کند که باید هر چه سریعتر تجدید شود.

طاهری در خصوص عدم پرداخت اعتبار برای خرید تجهیزات پزشکی در شهرستان بهمئی گفت: عدم توزیع اعتبار لازم و کافی برای خرید تجهیزات و پرداخت هزینه به ترتیب در سراسر کشور و شهرستان بهمئی یکی از مواردی است که سایر مشکلات توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان باخمای.

وی ادامه داد: تعطیلی سازمان های مردم نهاد در شهرستان که یکی از مهم ترین ظرفیت ها و شاخص های پیشرفت در حوزه بهداشت و درمان است و با توجه به ابعاد گسترده سلامت، همکاری سازمان های برون سازمانی مطلوب نیست و نیازمند تلاش است. از کلیه نهادها و سازمان ها

طاهری به دیگر مشکلات پیشرفت و توسعه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی اشاره کرد و گفت: عدم توجه به سواد و اطلاعات بهداشتی، راهکارهای کنترل بیماری و سبک زندگی سالم (در آموزش و پرورش و سطوح پایین) از دیگر مشکلات جدی است. در یک شهر. اینجا باهاما است.

وی ادامه داد: نبود شرایط و امکانات لازم برای تغذیه مناسب، فعالیت و ورزش کافی و همچنین رفاه شغلی و اجتماعی کافی برای بسیاری از اقشار جامعه یک خطر جدی برای سلامت شهروندان شهرستان بهمئی است که نیازمند نگاه ویژه تر در این زمینه

وی در خصوص روند فزاینده و پیشرونده بیماری های اعصاب و روان و بیماری های مزمن مانند دیابت و فشار خون گفت: مشکلات جامعه، کم تحرکی، استرس، رژیم غذایی غلط از عوامل مهم در روند رو به افزایش و پیشرونده بیماری های عصبی و روانی است. بیماری های مزمن مانند دیابت و فشار خون در سطح شهرستان بهمئی قرار دارد.

به هر حال این مسئول درباره باورهای نادرست و غیرعلمی جوامع مختلف از جمله شهرستان بهمئی گفت: باورها و نظرات ضد سلامتی که در قالب آداب و رسوم غلط در جامعه مشاهده می شود و معمولاً با جهت گیری علیه علم و دانش بشری همراه است. و بس.. این امر گاهی صدمات جبران ناپذیری به بار می آورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید