نتانیاهو به جای زندان، توافق با دادستان را پذیرفت

بر اساس این گزارش، منابع نزدیک به نتانیاهو از آویها مندلسون، دادستان کل اسرائیل انتقاد کرده و گفته اند که نتانیاهو توافق با دادستان را می پذیرد.

یک دادستان ارشد اسرائیل روز یکشنبه گفت که شانس نتانیاهو برای دستیابی به توافق با دادستان ارشد در بهترین حالت “کم” است، اما به نظر می رسد نخست وزیر سابق اسرائیل اکنون در حال حرکت به سمت پذیرش توافق به عنوان گزینه دیگری است. مالک نیست.

با این حال، گفته می شود حتی اگر نتانیاهو با تمام شروط مورد نیاز دادستان کل کشور از جمله ترک زندگی سیاسی موافقت کند، باز هم مذاکرات گسترده ای بین دادستان و وکلای نتانیاهو بر سر هر بند و جزییات جزئی توافق صورت خواهد گرفت. آسان . نیست.

طبق گزارش ها، پرونده فساد طولانی مدت علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل در حال پایان است و گفته می شود که نتیجه احتمالی اعتراف نتانیاهو به جنایت خواهد بود.

بر اساس گزارش های غیر رسمی، نتانیاهو متهم به رشوه خواری بود، اما نتانیاهو به تقلب و نقض اعتماد اعتراف کرد. این مجازات برای وی از 3 تا 6 ماه حبس در نظر گرفته شده است که به خدمات اجتماعی تبدیل می شود.

با این حال، شدیدترین نوع مجازات برای نتانیاهو ممکن است شرط نهایی باشد و نتانیاهو باید بپذیرد که اقدامات او یک “فساد اخلاقی” است که او را از تصدی پست های دولتی به مدت هفت سال باز می دارد. در حالی که نتانیاهو 72 ساله است، پذیرش کیفرخواست به این معنی است که او تا سال 2028 که 79 ساله می شود نمی تواند نامزد انتخابات شود.

برای بسیاری از سیاستمداران، 79 سال سن بازنشستگی است، اما حتی این ضربه ممکن است برای پایان دادن به نتانیاهو در سیاست کافی نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید