نتیجه مذاکرات وین مثبت خواهد بود/ رهبر موفقتر از روحانی در روابط با همسایگان


ساعت: 13:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815162

حسن هانی زاده گفت: دولت روحانی درگیر مسائل جناحی و حزبی بود و بسیاری از ظرفیت های ملی به دلیل رفتارهای جناحی ظاهری دولت قبل به هدر رفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن هانی زاده، کارشناس و تحلیلگر مسائل خاورمیانه به مرآت گفت: متاسفانه دولت قبلی با آمریکا و کشورهای غربی بسیار نرم بود. در حوزه برجام و در سطح بین المللی به ایران تحمیل شود اما در مقابل دولت فقط امتیازاتی به طرف اروپایی و آمریکایی داد که متأسفانه تاثیر مثبتی برای کشور نداشت.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم با تکیه بر توانمندی های ادبی ملی و انقلابی خود با تهاجمات آمریکا و غرب مواجه شد، افزود: در واقع این موضوع کشورهای اروپایی و آمریکایی را مجبور به عقب نشینی به سمت ایران کرده است و انتظار وین می رود. تا شکل مثبتی از عملکرد را در اقتصاد کشورمان نشان دهیم.

هانی زاده گفت: در دولت روحانی ارتباط با کشورهای غربی بیشتر، اما بی فایده بود. ارتباط با غربی ها زمانی مطلوب است که تأثیر مثبت آن در عرصه اقتصادی و بین المللی کشور مؤثر باشد.

وی گفت: دولت قبل در عرصه اقتصادی و بین المللی پیشرفت مثبت و موثری برای کشور نداشته است اما در دولت سیزدهم علیرغم اینکه ایران هیچ امتیازی به غرب و آمریکا نداده است، می تواند. تا حدودی از غرب و زیاده خواهی آمریکا بکاهیم.

این کارشناس و تحلیلگر خاورمیانه با بیان اینکه دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل تغییر مثبت قابل توجهی در رفاه و معیشت نداشته است، افزود: دولت سیزدهم با سازوکارهای تکیه بر اقتصاد درون زا توانسته صادرات نفت را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. «و انتظار می رود تأثیر این موضوع بر توده مردم در آینده کاملاً مشهود باشد.

هانی زاده افزود: دولت سیزدهم پیشرفت خوبی در گسترش همکاری ها با چین و روسیه داشته است. سفر آقای رئیسی به مسکو و همچنین “بازدید مقامات چینی از ایران و سفرهای مقامات ایرانی به چین” نشان از موفقیت بیشتر دولت سیزدهم در روابط با کشورهای بزرگ و تاثیرگذار منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: دولت قبل به روابط با غرب توجه داشت و در زمینه همکاری های منطقه ای حرکت موثری از خود نشان نداده بود، اما دولت سیزدهم توانسته بود روابط نسبتاً متعادلی با کشورهای حوزه خلیج فارس برقرار کند. مقامات قطری به تهران سفر کردند و سفر وزیر امور خارجه و معاون وزیر امور خارجه کشورمان به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس موفقیت دیپلماسی دولت سیزدهم در این زمینه را رقم زد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید