نجات جان یعنی قایقرانی، شنا و دویدن


ساعت: 14:16
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901219

نشست خبری ناجیان غریق با حضور رئیس جمهور، نایب رئیس بانوان و سرمربی تیم ملی

رئیس فدراسیون ناجی گفت: جامعه منجی در رشته های دیگر هم قهرمان دارد. ما قهرمانان کاراته و کشتی داریم که ناجی هستند و هیچ وقت مردمی بهتر از ایرانیان نداشتیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نشست خبری رئیس، نایب رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی و سرمربی تیم ملی نجات غریق امروز در ساختمان فدراسیون برگزار شد.

مهدی حیدری سرپرست فدراسیون در ابتدا اظهار داشت: در مسابقات جهانی با توجه به قهرمانی کشور آمل 40 نفر از نفرات برتر وارد تیم ملی شدند و تیم منتخب 6 مرد و 4 زن اعزام شدند. به مسابقه برای بانوان اتفاق خوش شانسی افتاد و بعد از مصر نایب قهرمان جهان 90 شدیم. اگر آقا را بفرستیم می شد مدال بهتری گرفت اما در رده ملی ارزشش را داشت. نیوزلند و استرالیا آمدند تا مدال ها را جارو کنند، اما پسران ما عملکرد خوبی داشتند. رستمی خیلی خوب بود و متأسفانه از روی سکو بازماند اما در استخر آقایان بیشتر رکوردهای کشوری عوض شد.

وی درباره تلاش مخالفان برای کسب مدال برای بانوان با حجاب گفت: در این مسابقات بچه های ما با حجاب کامل بودند. وقتی قهرمانان ما روی سکو بیرون آمدند، دبیرکل فدراسیون جهانی رفت تا با بچه ها دست بدهد، اما بچه های ما دست ندادند و او خیلی ناراحت بود و این مشکل تا به حال پیش نیامده بود. حجاب مانعی برای قهرمانی نیست و در لباس اسلامی می درخشیدند. فاصله مصری ها که خیلی هم قوی بودند با ما خیلی کم بود یا رستمی که داور ظالم با یک اشتباه کوچک حذف شد.

حیدری در خصوص برنامه کاری ناجیان حرفه ای تاکید کرد: این جامعه در سایر رشته ها قهرمان دارد. ما قهرمانان کاراته و کشتی داریم که ناجی هستند و هیچ وقت مردمی بهتر از ایرانیان نداشتیم. این کار منعی ندارد و مشکلی ندارد.


رئیس فدراسیون ناجیان غریق و غواصی در پاسخ به خبرنگار دانا با تاکید بر همکاری این وزارتخانه با اعزامی ها خاطرنشان کرد: همزمان با مسابقات ایتالیا قهرمان غواصی جهان ترکیه را نیز داشتیم که در این مسابقات رکورد ملی 64 متر شکسته شد. . شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان برای اعزام ما همکاری کرد و مشکلی نداشتیم که همه افرادی که معرفی کردیم اعزام شدند. ما خجالت نمی کشیدیم و خانم ها بعد از 5 اردو با حجاب کامل در ایتالیا حاضر شدند. ما تیم را رها نمی کنیم و برنامه حفظ و جانشینی خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر کمبود امکانات برای ورود به حوزه دریا گفت: در سال های اخیر تحقیقاتی در حوزه دریا صورت نگرفته است و با بررسی اتفاقات رخ داده در صدد توسعه حرفه ای نجات غریق هستیم. ابزار مسابقات مانند آدمک، لوله و غیره. n. ورزشکاران را بیاوریم و آموزش دهیم تا با این رشته آشنا شوند. با در نظر گرفتن ظرفیت های هموطنان استان های ساحلی گام خوبی در این راستا برداریم.

شادی گیاهی نایب رئیس بانوان فدراسیون و مربی تیم اعزامی گفت: این مسابقات با حضور بیش از 54 کشور در ایتالیا برگزار شد و در مناظره ساحلی بانوان در مسابقات 90 متر، 4*90 متر و پرچم ساحلی بانوان شرکت کردیم. . در ماده 4 در 90 متر تیمی به مدال نقره دست یافت و قهرمان و نایب قهرمان مجموع استرالیا و نیوزلند بودند که تمامی مقام های اول و دوم را به طور مشترک به دست آوردند. مصر هم دونده های قوی داشت و مدال نقره گرفتیم. آنها در 4 مرحله مسابقه دادند که در هر مرحله 8 شرکت کننده از 8 کشور داشتیم. مرحله چهارم 2 فینال آ و ب ما هم بله داشتیم آ به مقام دوم رفتیم.

وی در ادامه گفت: نهایی ب رتبه هشتم و بعد از آن بود زیرا سکوهای این منطقه بر اساس امتیاز است نه رکورد. در ماده 90 متر ساحل كژان رستمي در 3 دسته اول به فينال رسيد. آ او موفق شد، اما در ابتدا خطا داشت و محروم شد. عاشورپور هم امتیاز تیمی داشت و به فینال راه یافت درجه سانتی گراد اعلام وصول. رقیب ملی که در پیست دویده است نمی تواند در ساحل بدود. ما 5 مرحله اردوی کامل را برای آن دسته از بچه هایی که دو و میدانی پایه دارند اما به تمرینات میدانی ما تسلط دارند، در نظر گرفته ایم. یکی از ملی پوشان گفت می خواهم دوومیدانی را کنار بگذارم.

محمد ناظری سرمربی تیم ملی نجات غریق نیز اظهار داشت: مسابقات جهانی بزرگی داشتیم و این مهم هر 2 سال یکبار برگزار می شود. ما 7 یا 8 راند داشتیم و 2012 بهترین رتبه ما 18 بود. ما در این زمینه مناطق زیادی داریم و محدودیت هایی وجود دارد که مثلاً شرکت کننده در دریا نداریم. در این دوره کشورهای زیادی با این نام وجود داشتند، اما ما به این رتبه از بهترین ها رسیده ایم. امسال جزو 10 تیم برتر معرفی شدیم و بدون حضور بانوان در استخر جزو 10 کشور برتر دنیا بودیم. قوی ترین تیم بانوان و آقایان را فرستادیم و برای اولین بار مدال تیمی بانوان را گرفتیم.

وی همچنین گفت: برای آقایان در 10 رشته 7 رکورد ملی به ثبت رساندیم یعنی قوی ترین تیم کشور هستیم. بدشانس بودیم و به دلیل استرس یکی از بچه ها مدالی برای رفتن به فینال نگرفتیم. ب رسید و سوابق اول شخص آ اما مدال را نگرفت. تیم بسیار جوانی را به مسابقات بردیم که تجربه ای در خارج از کشور نداشت. این تیم 15 سال است که از ما حمایت کرده و با جوان ترین تیم بهترین نتیجه را کسب کرده ایم. از این نتایج خوشحالم و امیدواریم در دوره های بعدی با این بچه ها مدال بگیریم و مدال آوران را نیز ارتقا دهیم.

ناظری نیز اذعان داشت: نجات یعنی قایقرانی، شنا و دویدن. اگر این کار را نکنیم عقب می مانیم، باید بهترین تیم را شکست دهیم. ما باید یک دونده در ساحل داشته باشیم. استرالیا 4 شناگر و 2 دونده داشت که دونده المپیک توکیو بودند. وجود رقبای سایر رشته ها در نجات غریق مشکلی نیست. برای اعزام تیم خوب باید از این 3 رشته استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید