نحوه تعیین تعرفه گاز برای مشترکان بالارده مشخص شد


ساعت: 18:24
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812577

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نحوه تعرفه آب، برق و گاز مشترکان پرمصرف را در سال 1401 تعیین کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی وزارت نفت، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 13 اسفند) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به بخش درآمدی لایحه بودجه 1401 کل کشور با بند الحاقی ( تبصره 3 ماده واحده لایحه بودجه سال 1401 موافقت کردند.

در بند الحاقی (3) تبصره (15) ماده واحده این لایحه آمده است: تعرفه کم مصرف خانوارهای فقیر. محدوده فعالیت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی صفر است، مشترکین الگوی مصرف به صورت یارانه ای، مشترکین با مصرف بالای الگوی مصرف غیریارانه ای و بر اساس الگوی رشد تدریجی تعریف می شوند.

میزان افزایش تعرفه برای مشترکان بالارده بالاتر از مدل مصرفی باید حداقل به اندازه ای تعیین شود که بار مالی تعرفه های رایگان مشترکان پایین رده را جبران کند و نیازی به تامین منابع جدید نداشته باشد.

آیین نامه این بند به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های نفت و نیرو تهیه و حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با بند 1 بند (د) تبصره 15 ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

بر اساس این بند، شرکت ملی گاز ایران و شرکت توانیر موظفند از طریق بخش غیردولتی نسبت به بهینه سازی مصرف، ارتباط و شناسایی و دریافت نیازهای مشتریان با اولویت مشترکان عمده بالارده و نصب کنتورهای هوشمند برای ساخت و سازهای جدید اقدام کنند. و هزینه های اقساط مربوطه که مشترکین دریافت می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید