کاهش یارانه برق مشترکان بالارده در اولویت است

ساعت: 16:40
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1782079

سخنگوی صنعت برق گفت: مصرف کنندگان پرمصرف 15 تا 20 برابر بیشتر از مشترکان کم مصرف برق مصرف می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از توانیر ، مصطفی رجبی مشهدی افزود: برق پرداختی به این دسته از مشترکان، نرخ برق مصرفی مشترکان بالارده به بهای تمام شده محاسبه می شود، خاطرنشان کرد: رفتار مصرفی. مشترکان رده بالا به گونه ای است که گاهی بین 15 تا 20 برابر مشترکان کم مصرف برق مصرف می کنند.

رجبی مشهدی با اشاره به بررسی های انجام شده در خصوص اثرات منفی این روند مصرف، گفت: بررسی ها نشان می دهد که اگر این مشترکان در پیک تابستان امسال مصرف خود را مدیریت می کردند، دچار خسوف نمی شدیم.

رجبی مشهدی مشترکان را به سه گروه کم مصرف یا خوب، پرمصرف و بسیار پرمصرف تقسیم کرد و افزود: از 30 میلیون مشترک خانگی 85 درصد یعنی. حدود 25 میلیون در رده کم مصرف و پرمصرف قرار دارند که قبوض برق آنها کمتر از 30 هزار تن است.

سخنگوی صنعت برق تعداد مشترکان پرمصرف را حدود 5 میلیون مشترک عنوان کرد و خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود 850 هزار مشترک پرمصرف هستند که بیش از دو برابر استاندارد برق مصرف می کنند.

رجبی مشهدی گفت: بر اساس طرح در دست بررسی کارشناسان، قیمت برق مصرفی مشترکان بالارده با نرخ تمام شده و غیریارانه ای محاسبه می شود که جزئیات آن پس از تصویب در هیئت وزیران اعلام می شود.

وی از همه مشترکان خواست تا هزینه های خود را مدیریت کنند و افزود: این طرح در صورت تصویب در هیئت وزیران به منظور رعایت انصاف و تغییر رفتار مصرفی مشترکان اجرا می شود چرا که در حال حاضر مشترکان پرمصرف بیشتر از یارانه ها مصرف می کنند. .

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق ایران یکی از راه های کنترل رفتار مصرف مشترکان پرمصرف را استفاده از کنتورهای هوشمند دانست و خاطرنشان کرد: این برنامه در ساعات پیک تابستان نیز از سال 1401 استفاده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید