نخست وزیر عراق: ما متقاعد شده ایم که تفاهم بین ایران و عربستان اجتناب ناپذیر است

نخست وزیر عراق: ما متقاعد شده ایم که تفاهم بین ایران و عربستان اجتناب ناپذیر است

رونو مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در گفت و گو با تهران-ریاض گفت: عراق علاقه مستقیم به تفاهم بین کشورهای منطقه و دستیابی به ثبات در منطقه دارد و ما روابط خوبی با یکدیگر داریم. دو کشور و با کشورهای مختلف منطقه ای و بین المللی توانستیم فضای گفتگوی مثبتی را در خاک عراق ایجاد کنیم که بسیاری از آنها اعلام نشد.

نخست وزیر عراق در مصاحبه با رسانه ها با تاکید بر اینکه دستیابی به نزدیکی ریاض و تهران به نفع عراق است، گفت: ما مطمئن هستیم که بهبود واقعی در روابط بین دو کشور وجود دارد.

مصطفی الکاظمی در گفت وگو با روزنامه الصباح به پرسشی درباره روابط ایران و عربستان سعودی پاسخ داد.

الصباح پرسید: «شما تلاش زیادی برای گرد هم آوردن پادشاهی عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران انجام داده اید. در این میانجیگری چه پیشرفتی حاصل شده است و آیا حلقه های دیگری نیز وجود دارد؟

وی افزود: بله، عراق علاقه مستقیمی به تفاهم بین کشورهای منطقه و دستیابی به ثبات در منطقه دارد و به دلیل اینکه روابط خوبی با هر دو کشور و با کشورهای مختلف منطقه ای و بین المللی داریم، توانسته ایم فضای گفت و گو داشته باشیم. کاظمی گفت: بیایید در خاک عراق مثبت ایجاد کنیم که بسیاری از آنها اعلام نشده است.

برادران ما در پادشاهی عربستان سعودی و جمهوری اسلامی مسئولیت بزرگی برای گفتگو در مورد موضوع و الزامات شرایط کنونی منطقه دارند و ما اطمینان داریم که این تفاهم نزدیک است و انشاءالله به زودی تفاهم حاصل خواهد شد. ،” او ادامه داد.

القدیمی افزود: توسعه واقعی و گسترده روابط بین کشورهای منطقه به پشتوانه ایمان قوی و نیت خیر وجود دارد و آینده منطقه در گرو این است که به عنوان یک نظام انسجام دیده شود.

او گفت: «رژیم بدون حل مشکلات و به صفر رساندن بحران‌های خود نمی‌تواند بر سازندگی اقتصادی و توسعه جهانی تمرکز کند».

دیدگاهتان را بنویسید