Omicron در ایران; مسعود مردانی: موج جدید اجتناب ناپذیر است/ کودکان در معرض خطر هستند

Omicron در ایران;  مسعود مردانی: موج جدید اجتناب ناپذیر است/ کودکان در معرض خطر هستند

روز جدید : دکتر مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با مفاسد کرونا در خصوص سویه جدید امیکرون گفت: واکسینه شده اند و شاهد موارد شدید تخت در بخش مراقبت های ویژه نخواهیم بود.

متن گفت و گوی شفقنا با دکتر مردانی را می خوانید:

80 درصد جمعیت اخیراً واکسینه شده اند، آیا در چنین شرایطی شیوع امیکرون می تواند خطرناک و کشنده باشد؟

ورود یک موج جدید اجتناب ناپذیر است. همانطور که در دلتای بریتانیا و آلفا امواج متوسطی با شیوع بیماری داشتیم، تفاوت این بیماری با سایر گونه های تاج این است که سریعتر از سایر گونه ها پخش می شود، بنابراین احتمال موج جدید 100 درصد است. اما با مراجعه تعداد زیادی از مردم به بیمارستان ها و ایجاد مشکل برای حوزه سلامت، این اتفاق کمتر رخ می دهد و بستگی به تمکین مردم دارد. ماهیت خاص این ویروس این است که موارد ابتلا و بستری شدن این ویروس در بیمارستان خیلی حاد و شدید نیست و با توجه به اینکه مردم ما واکسینه شده اند، نباید موارد شدید عفونت و بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه را مشاهده کنیم. .

می گویند نوبت سوم داده شود دوز اول و دوم مصونیت ایجاد نمی کند؟

سیستم واکسیناسیون در ویروس ضعیف شده سه واکسن است نه دو واکسن!

رایج ترین واکسن ها در ایران سینوفارم و برکت هستند که هر دو ضعیف هستند سیستم واکسیناسیون ویروس ضعیف سه واکسن دارد نه دوتا! باید دو تا واکسن بزنی و سه تا چهار ماه بعد باید واکسن سوم رو بزنی تا بگی واکسن ما کامل شده پس عزیزان هر چه زودتر برن و واکسن سوم رو بزنن.

آیا در افرادی که دو بار واکسینه شده اند خطر مرگ ناشی از اومیکرون وجود دارد؟

مشاهده شده است که کسانی که حداقل با دو دوز واکسینه شده اند یا کسانی که قبلاً مبتلا شده اند، به شکل شدید بیماری مبتلا نمی شوند.

چه اتفاقی برای کودکان خواهد افتاد؟

کودکان در معرض خطر بالایی هستند

ممکن است دو سه هفته دیگر در کشورمان با این وضعیت مواجه شویم

کودکان پرخطر CBC امروز اعلام کرد که تعداد کودکان بستری شده در بخش های اطفال در بیمارستان های لندن 39 درصد افزایش یافته است. گونه omicron شایع ترین گونه تاج در ایالات متحده است، در مقایسه با گونه دلتا در هفته گذشته. پس شوخی نیست و دو سه هفته دیگر ممکن است در کشورمان با این وضعیت مواجه شویم.

در مورد واکسیناسیون کودکان چطور؟

واکسیناسیون کودکان 7 تا 12 ساله در ایران رسیده و اعلام شده است، اما در مورد کودکان زیر 5 سال اتفاق نظر حاصل نشده و ایمنی آن در کودکان به اثبات رسیده است.

علائم این بیماری چیست؟

عمدتاً با سرماخوردگی و همچنین ضعف، بی حالی، سردرد، بی حالی و ترکیبی از علائم سرماخوردگی خفیف همراه است که خوشبختانه شدید نیست.

بیماری عروق کرونر چگونه تشخیص داده می شود؟

فقط با آزمایش PCR و در صورت شک باید ژنوم و توالی ژنتیکی ویروس به طور کامل شناسایی شود و اینکه آیا اومیکرون است یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید