نرخ بالای سکته در ایران 8 میلیون نفر به سندرم خواب بیقرار مبتلا هستند

نرخ بالای سکته در ایران  8 میلیون نفر به سندرم خواب بیقرار مبتلا هستند

روز جدید رئیس بیست و نهمین کنگره بین‌المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران با بیان اینکه سکته مغزی یکی از مهم‌ترین عوارض کووید است، گفت: قبل از دوران کرونا در کشور به ازای هر 100 هزار نفر 100 تا 150 مورد سکته مغزی ثبت شده است. تاج. که تقریباً عدد زیادی است و قطعاً از شروع دوران کرونا این تعداد افزایش یافته است.

دکتر محمدرضا کائینی، رئیس بیست و نهمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران، صبح امروز در نشست خبری این کنگره با بیان اینکه سکته مغزی یکی از مهم ترین عوارض کووید است، گفت: کووید و سکته مغزی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. در کنوانسیون امسال وی گفت: همه گیری کرونا باعث عدم مراجعه افراد مبتلا به سکته به مراکز درمانی و همچنین تاخیر در درمان شده است.

کائینی افزود: به ازای هر 100 هزار نفر 100 تا 150 مورد سکته مغزی قبل از دوران کرونا در کشور ثبت شده است که تقریباً عدد زیادی است و قطعاً از ابتدای دوران کرونا این تعداد افزایش یافته است.

وی در خصوص ارتباط واکسن کرونا با بروز سکته مغزی گفت: این پیشنهاد که واکسن با بروز سکته مغزی مرتبط است باید مستندات علمی و تحقیقاتی باشد و چنین مستنداتی در مورد سکته مغزی و ارتباط آن با واکسن کرونا

رئیس کنگره مغز و اعصاب و الکتروفیزیولوژی ایران با اشاره به ارتباط استرس با سکته مغزی افزود: از نظر علمی فردی که سابقه سکته مغزی داشته ممکن است دچار کم خوابی و استرس شود و این موضوع ثابت شده است. که آپنه خواب نشانه سکته است.
وی بهترین زمان برای درمان بیمار سکته مغزی را کمتر از 3 ساعت می داند و خاطرنشان می کند: مهم ترین داروی اورژانسی این بیماران در بیمارستان های پذیرنده موجود است و دارویی مانند آسپرین برای بیماران سکته مغزی به راحتی در دسترس است.
سپس این متخصص مغز و اعصاب درباره بیماری پارکینسون گفت: مهم ترین مشکل پارکینسون این است که کمی دیر تشخیص داده می شود و متاسفانه در دنیا هیچ درمانی برای بازگشت پارکینسون وجود ندارد و در ایران نیز شاهد خوش خیم بودن آن و درمان های آن هستیم. که ما داریم، با درمان های موجود در جهان برابری می کند.

به گزارش انجمن بیماری های مغز و اعصاب ایران، در این نشست خبری دکتر علی اصغر آهوت، متخصص مغز و اعصاب و دبیر علمی بیست و نهمین کنگره بین المللی نورولوژی بالینی و الکتروفیزیولوژی ایران گفت: در این کنگره متخصصان مغز و اعصاب از سراسر کشور حضور داشتند. آخرین سوالات علمی در مورد ام اس، پارکینسون، سکته مغزی و موارد دیگر را جمع آوری کرده و در مورد عوارض کووید در سکته تحقیق کنید.

وی با اشاره به کنگره حضوری امسال که 4 تا 7 مردادماه در هتل المپیک تهران برگزار می شود، افزود: هدف از برگزاری کنگره به روز رسانی موضوعات و موضوعات مرتبط با علوم اعصاب است و امیدواریم کنگره امسال بتواند به خوبی برگزار شود. به طور مجازی پس از دو سال همایش مجازی برگزار می شود. با توجه به کرونا، همه گیری مثمر ثمر خواهد بود.

آهوت شایع ترین بیماری های مغزی و عصبی را سردرد و پس از آن سکته های مغزی عنوان کرد و ادامه داد: 20 درصد زنان کشور به میگرن مبتلا هستند و 8 میلیون نفر از جمعیت کشور به سندرم خواب بیقرار مبتلا هستند. این بدان معنی است که آنها اختلالات خواب دارند.

وی گفت: در مورد تزریق دوز چهارم، برای بیماران اعصاب، بررسی ها نشان می دهد که نمی توانند ارتباطی بین تزریق واکسن کرونا و سکته پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید