نرخ مصوب سرویس مدارس اراک تغییر نمی کند / لزوم برخورد با متخلفان و سودجویان


ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1899846

رئیس کارگروه ماده 18 آموزش و پرورش گفت؛

مولوی گفت: تغییری در قیمت مصوب سرویس مدارس ایجاد نمی شود چرا که این تعرفه با توجه به شرایط رانندگان و موافقت شرکت های حمل و نقل مصوب است و بازرسان شهرداری در حوزه حمل و نقل شهری باید برخورد کنند. با متخلفان در صورت تخلف، زیرا هیچ کس نباید قیمت گذاری مصوب را برای منافع خود نادیده بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ پس از بازگشایی مدارس از ابتدای سال تحصیلی جدید و حضور دانش آموزان در کلاس های درس پس از وقفه دو ساله آموزش حضوری به دلیل وضعیت کرونا، یکی از دغدغه های اصلی والدین مدیریت آموزش و پرورش است. سرویس حمل و نقل فرزندانشان به مدارس

این در حالی است که چند سالی است که ارائه سرویس مدارس از طریق کارگروهی با حضور تعدادی از سازمان های مسئول سازمانی و اجرایی، تعهد شهرداری ها بوده و بر این اساس، شرکت های حمل و نقل مصوب تحت نظارت هستند. شهرداری و با تعرفه مصوب در کارگروه ماده 18 دانش آموزان رفت و آمد دارند اما گزارش های دریافتی دیار آفتاب از برخی مدارس و اولیای دانش آموزان حاکی از عدم رعایت نرخ مصوب توسط شرکت های حمل و نقل است. .18 کارگروه و شورای شهرداری و اینکه این نرخ را رعایت نمی کنند.

در همین راستا و در ادامه طی گفت وگویی با رئیس کارگروه ماده 18 شهرستان اراک، آخرین وضعیت ارائه سرویس مدارس در رابطه با آغاز فرآیند آموزش حضوری از امروز را بررسی کردیم.


قیمت های جدید با افزایش 80 درصدی برای حمایت از رانندگان اعلام شده است

حسین مولوی رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه اراک و رئیس کارگروه ماده 18 آموزش و پرورش در گفتگو با دیار آفتاب ؛ در خصوص آخرین وضعیت رفت و آمد دانش آموزان مدارس اراک گفت: بالاترین مرجع تصمیم گیری در رابطه با سرویس مدارس در هر شهر کارگروه ماده 18 است. این شهر است که متشکل از نماینده آموزش و پرورش، نماینده اولیا و مربیان و مسئول حمل و نقل شهری شهرداری و سایر ادارات مربوطه می باشد. ، و فقط این کارگروه در مورد خدمات و قیمت گذاری نظر می دهد.

وی ادامه داد: در سال جاری بیش از 10 جلسه کارگروه ماده 18 تشکیل شده و با ابلاغ نرخ های جدید برای رسیدگی به شرایط رانندگان، تقریبا 80 درصد به نرخ مصوب سال گذشته اضافه شد. کارگروه ماده 18 توجه زیادی به رانندگان داشت.

مولوی گفت: نمایندگان شرکت های حمل و نقل در جلسات مختلف شرکت کردند و حتی قیمت 200 هزار تومان را که پیشنهاد اولیه بود تایید کردند بنابراین قیمت های مصوب امسال برای سفر 250 هزار تومان، وانت 230 هزار تومان و 200 هزار تومان است. برای یک ون منطقی و حمایتی در نظر گرفته می شود که قابل مقایسه با استان های دیگر و گاهی بالاتر است.

رئیس کارگروه ماده 18 اذعان داشت: قیمت ذکر شده برای شعاع حداکثر 3 کیلومتر است و برای مسافت های بالای 3 کیلومتر 10 درصد به نرخ پایه اضافه می شود و به این ترتیب کارگروه آموزش و پرورش ماده 18 امسال بیشترین تصمیم خوب را گرفته اند و رانندگان مهربان نیز از این مبلغ بهره مند می شوند و راضی هستند اما برخی به دنبال سوء استفاده هستند.

وی با تاکید بر اینکه تغییری در قیمت مصوب ایجاد نخواهد شد، گفت: در دو ماه پایانی سال تحصیلی گذشته خانواده ها به دلیل حضور در مدرسه به یکباره با مشکل خدمات مواجه شدند که مجبور به پرداخت نرخ های بالاتر و غیرمصوب آن دو ماه شدند. و حالا شاید برخی رانندگان اینگونه فکر می کنند که این قیمت ها نرخ های پایه است و مبنای تعیین نرخ های سرویس امسال قیمت پایه ای است که سال گذشته حتی در شرایط پروتکل و سوار شدن سه نفر بسته شده است.

مولوی با تاکید بر لزوم برخورد با متخلفان از کرایه های مصوب افزود: این امر مستلزم تلاش ناظران شهرداری در حوزه حمل و نقل شهری برای برخورد با متخلفان است چرا که هیچکس به نفع خود از کرایه های مصوب چشم پوشی نخواهد کرد.

رئیس کارگروه ذیل هنر. 18 تصریح کرد: احراز صلاحیت رانندگان و کنترل تعداد دانش آموزانی که باید برای جابه جایی آنها داشته باشند بر عهده شرکت های حمل و نقل است که بر اساس قرارداد موظف به رعایت موارد مربوطه هستند و در این بخش مدیران مدارس نیز کنترل می کنند. صلاحیت رانندگان و سوالات مربوط به آنها در صورت تخلف به راننده تاکسی که مرجع تماس در حوزه حمل و نقل شهری است گزارش می دهند.


46f63596 f963 4af3 953e cc061c560fd1 خبر خاکستری

به گفته سخنگوی شورای شهر اراک، پیشنهاد کمیته ماده 18 برای خودروها 250 هزار تومان، وانت 230 هزار تومان و وانت 200 هزار تومان بود که در نهایت این پیشنهاد به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

این مبالغ برای شعاع حداکثر 3 کیلومتری مدرسه است و به ازای هر کیلومتر افزایش 10 درصد و بابت هزینه های بیمه و کار و مدرسه 7 درصد به مبلغ مصوب اولیه اضافه می شود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید