نشست مشترک اعضای کمیته بین المللی افغانستان با مهاجران ورزشی این کشور در ایران


ساعت: 15:55
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886881

نشست مشترک عضو کمیته بین المللی افغانستان با ورزشکاران این کشور به همت کمیته ملی المپیک در ایران برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ به ابتکار کمیته ملی المپیک نشست مشترکی با حضور سمیرا عسگری افغانستانی عضو کمیته بین المللی المپیک، ورزشکاران مهاجر افغانستانی مقیم ایران و نمایندگان کمیته ملی المپیک در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک.

در ابتدای این جلسه موسی خدادادی مسئول ورزش مهاجران افغانستانی مقیم ایران ضمن قدردانی از حمایت های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش اظهار داشت: صادقانه بگویم کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش از ورزشکاران مهاجر افغانستانی حمایت خوبی دارد و امیدوارم اجازه حضور در مسابقات مختلف را به آنها داده شود.” بسیار مورد نظر خواهد بود.

در زیر سمیرا اصغری عضو افغانستانی کمیته بین المللی المپیک خاطرنشان کرد: کمیته ملی المپیک در یکی دو سال اخیر با توجه به شرایط افغانستان از ورزشکاران مهاجر افغانستانی حمایت بی حد و حصری کرده است که جای تقدیر دارد. و با تشکر، به خصوص که بسیاری از قهرمانان افغانستان در ایران بزرگ و پیشرفت کردند، اما پس از مشکلات ایجاد شده در افغانستان، ایران اولین کشوری بود که برای کمک به جامعه ورزش افغانستان و کمک به ورزشکاران برای خروج از کشور ابتکار عمل کرد و امیدوارم ورزشکاران افغانستان ادامه می دهند که این همکاری بستر مناسبی را برای فعالیت ایجاد می کند.

سپس عبدالحمید احمدی مشاور رئیس کمیته ملی المپیک ضمن خیرمقدم به خانم اصغری و ورزشکاران مهاجر افغانستانی گفت: امیدوارم سازمان های بین المللی مانند کمیته بین المللی المپیک و یا شورای المپیک آسیا گام های خوب و جدی بردارند. از ورزشکاران مهاجر از این کشور حمایت کنید، هرچند ایران نیز مانند گذشته در کنار این اقوام خواهد بود و از آنها حمایت خواهد کرد.

وی افزود: با وجود تحریم هایی که کشورمان دارد و دچار مشکل شده ایم، اما از حمایت از ورزشکاران دلیر افغانستان دست برنداشته ایم و قطعا در صورت رفع تحریم ها دست ما برای کمک بازتر خواهد بود.

همچنین فرید فتاحیان مدیر بین الملل کمیته ملی المپیک گفت: بنا به دستور رئیس کمیته ملی المپیک توجه ویژه ای به کمک به ورزشکاران مهاجر افغانستانی داریم لذا در جلسه ای که با آقای باخ داشتیم رئیس کمیته بین المللی المپیک و معاونان آن به این موضوع اشاره کردند. آنها از حمایت ایران از ورزشکاران مهاجر افغانستانی تشکر کردند، بنابراین صالحی امیری قول حمایت کامل داد تا حمایت ها ادامه داشته باشد و ورزشکاران مهاجر افغانستانی نگران نباشند.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در این کشور پیش آمد، با اصرار رئیس کمیته ملی المپیک، وی به کمک ورزشکاران و مربیان مهاجر در این کشور آمد و حتی شرایطی را که ورزشکاران ملی مان برای آن داشتند فراهم کردیم. دو ورزشکار در وزنه برداری و ما ورزشکاران را آقایان نوزهی و میرویس رزاقی در نظر گرفتیم و این حمایت همچنان ادامه دارد.



دیدگاهتان را بنویسید