نصب دوربین نمایندگی در مجموعه کرج در روزهای آینده

ساعت: 18:07
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792477

وی با تایید توافق با ایران اعلام کرد که در روزهای آینده دوربین های این موسسه در مجتمع تسا کرج نصب خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، امشب (چهارشنبه) اعلام کرد که بر اساس توافق صورت گرفته بین ایران و آژانس، دوربین های این آژانس طی روزهای آینده در مجتمع تسا کرج نصب می شود.

در گزارشی که امروز (چهارشنبه) از سوی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی منتشر شد، آمده است: دوربین های مداربسته در کارخانه سانتریفیوژ کرج نصب می شود.

به گفته این آژانس، دوربین هایی که در روزهای آینده نصب می شوند، جایگزین دوربین هایی می شوند که اوایل امسال از تاسیسات کرج خارج شده بودند. علاوه بر این، آژانس و ایران به کار بر روی موضوعات باقیمانده با پادمان ها با هدف حل و فصل آنها ادامه خواهند داد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این گزارش گفت: توافق با ایران برای جایگزینی دوربین‌های نظارتی در تاسیسات کرج، تحول مهمی برای فعالیت‌های آژانس برای راستی‌آزمایی و نظارت بر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران است. این قرارداد به ما این امکان را می دهد که به طور مداوم در این مرکز به روز (فعالیت ها) باشیم.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم به گفتگوهای سازنده خود برای رسیدگی و حل و فصل مسائل امنیتی باقی مانده در ایران ادامه دهیم.

گزارشی از مفاد این قرارداد به شرح زیر است:

آژانس و ایران به کار بر روی مسائل پادمانی باقی مانده با هدف حل و فصل آنها ادامه خواهند داد. برای این منظور، ایران و آژانس در حال انجام یک سری تبادل اطلاعات و ارزیابی از جمله از طریق جلسات کارشناسی هستند.

در 19 دسامبر 2021، آژانس یک نمونه دوربین و اطلاعات فنی مرتبط را برای تجزیه و تحلیل توسط مقامات امنیتی ایران و قوه قضاییه در حضور بازرسان آژانس در اختیار ایران قرار خواهد داد.

آژانس قبل از پایان دسامبر 2021 و در تاریخ توافق شده بین آژانس و ایران، دوربین‌هایی را برای جایگزینی دوربین‌های برداشته‌شده از مجتمع کرج و انجام سایر فعالیت‌های فنی مرتبط، مجدداً نصب خواهد کرد.

در حال تکمیل …

دیدگاهتان را بنویسید