نصب کانکتورهای تولید داخلی، انتقال نیرو در کشتی های شناسایی و نجات در بندر شهید رجایی


ساعت: 13:51
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1812081

معاون فنی و تعمیرات بندری و دریابانی هرمزگان برای اولین بار گفت: کلاچ نیروی محرکه ساخت شرکت کشتی های شناسایی و نجات دریایی داخلی در بندر شهید رجایی نصب و راه اندازی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا پور رجبی، معاون فنی و پشتیبانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز با بیان اینکه تنها تعداد کمی از شرکت ها در دنیا قادر به تولید کانکتور برق هستند، اظهار داشت: تنها تعداد کمی از شرکت ها در دنیا قادر به تولید کانکتور برق هستند. دریانوردی هرمزگان اولین کشتی است که توسط صنعت بومی کشور ساخته شده است.

وی ادامه داد: این قطعه مکانیکی بیش از یک ماه است که بر روی قایق نجات 15 نصب شده است که خوشبختانه نتایج نصب این قطعه بسیار مثبت ارزیابی شده است.

به گفته معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، کلاچ وظیفه انتقال نیرو از موتور به گیربکس و از گیربکس به محور قدرت برای انتقال نیرو به سیستم رانش واتر جت را بر عهده دارد.

پوررجبی ادامه داد: کوپلینگ در زبان انگلیسی به معنای اتصال انعطاف پذیر یا اتصال انعطاف پذیر است که علاوه بر استهلاک (کاهش ضربه) زمانی که شناور شروع به حرکت می کند از انتقال واکنش امواج دریا به موتورها جلوگیری می کند، نکته اصلی دریفت است.

باید بگویم؛ اتصال در لغت به معنای (اتصال، جفت، جفت، انحراف، رابط، جفت، جفت شدن، کرکره) به یک معنا می باشد، رابط به معنای اتصال دو قسمت است که هدف اصلی آن اتصال دو قسمت برای انتقال است. قدرت از یکی به دیگری است و در نهایت تبدیل قدرت به حرکت است.

هیچ هزینه ای ندارد. تثبیت سازه ها در برابر ضربه و بارهای انفجاری را میرایی نیز می گویند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید