نظارت روزانه بر آلودگی شهر اصفهان با ۱۳ایستگاه پایش هوا

معاون شهردار اصفهان اعلام کرد:

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان 13 ایستگاه پایش کیفیت هوا با بالاترین تکنولوژی روز دنیا را خریداری کرده تا با استفاده از آنها به رصد دقیق آلودگی روزانه این کلانشهر بپردازد.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

حسین حق شناس با تاکید بر دغدغه های شهرداری اصفهان در زمینه آلودگی هوا، اظهار داشت: شهرداری این کلانشهر در راستای رسالت اجتماعی خود و به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی و علیرغم اینکه صنعت سهم زیادی دارد. در مقابله با آلودگی هوا تصمیم گرفته است از این زمینه در زمینه کاهش آلاینده ها استفاده کند و هر نوع فناوری، سیستم و روشی که با ساختار محیطی همخوانی داشته باشد باز بوده و از بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان در این زمینه استفاده خواهد شد. .

وی به اهمیت داده ها و اطلاعات در شرایط موجود اشاره کرد آلودگی هوا وی در اصفهان افزود: شهرداری اصفهان 13 ایستگاه پایش کیفیت هوا با بالاترین تکنولوژی روز دنیا را خریداری کرده و سالانه مبالغ هنگفتی را صرف تعمیر و نگهداری آنها می کند تا از آنها برای نظارت دقیق بر آلودگی روزانه این کلانشهر استفاده کند. .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان حفظ سلامت شهروندان و هوای پاک شهر را از مهم ترین اهداف معاونت حمل و نقل عنوان کرد و اظهار داشت: استفاده از گازوئیل یورو 4 با گوگرد کمتر از 50 ppm. برای اتوبوس های یک شرکت، اجرای طرح LEZ یا منطقه سبز در مرکز شهر، راه اندازی جایگاه های سوخت CNG و مراکز معاینه فنی، پیگیری خرید اتوبوس های برقی، اجرای پروژه های پاک کنیم و طرح نصب موتور برق از دیگر موارد است. اقدامات زیست محیطی شهرداری اصفهان

حق شناس با بیان اینکه حفظ سلامت شهروندان و پاکی هوای شهر از مهمترین اهداف معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان است، افزود: انتقال صنایع آلاینده به خارج از شعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان، پرداخت یارانه دولتی. برای توسعه حمل و نقل عمومی، اجرای طرح محدودیت ترافیک و همکاری و همراهی شهروندان در پروژه های کاهش آلودگی هوا می تواند در کاهش کل آلودگی هوا موثر باشد.



آیا این خبر مفید بود؟