نظام آموزشی کشور فاقد آموزش در مورد مسائل اساسی است


زمان: 12:50 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1905000

آیت الله ناصری امام جمعه یزد اظهار داشت: در نظام آموزشی کشور فقدان و نبود برخی از مسائل اساسی بسیار محسوس است و نیاز به تحول و توسعه اساسی در این زمینه برای تربیت فرزندان در بدو ورود به دوره است. آموزش باید به درستی انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با رئیس دانشگاه فرهنگیان ایران با اشاره به ارتباط بیشتر نسل جدید با قرآن اظهار داشت: کودکان و نوجوانان همواره با آشنا شدن با قرآن خدمت می کنند. الف در کودکی و استفاده از آن در بزرگسالی به قرآن و نظام جمهوری اسلامی ایران پایبند بودند و امیدواریم در این نسل جدید ارتباط با قرآن و عمل به آن تقویت شود.

وی افزود: نظام آموزشی کشور همواره نیازمند تربیت دانش آموزان متدین و خداشناس است و این مهم باید در نظام آموزشی کشور مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

امام جمعه یزد بر اهمیت دین و خداشناسی در شکل گیری شخصیت متعالی انسانی تاکید کرد و تصریح کرد: فرزندان این کره خاکی باید اصول اساسی مانند تشخیص خیر از بد، پرورش قدرت تصمیم گیری، تفکر و دین را از همان ابتدا بیاموزند. شروع تحصیل خود را دریافت کنید

وی افزود: در نظام آموزشی کشور نبود و نبود برخی از مشکلات اساسی بسیار محسوس است و نیاز به تغییرات اساسی در این زمینه است تا آموزش کودکان در بدو ورود به سال تحصیلی به درستی انجام شود.

امام جمعه یزد قوت هویت و شخصیت را اساسی ترین و مهم ترین عامل وجودی هر فرد می داند و می گوید: نظام آموزشی کشور باید به گونه ای باشد که هویت و شخصیت فرزندان کشور را تقویت کند. فرهنگ ایرانی-اسلامی را به درستی و به درستی و فرزندان این دیار بدانند که هویت هر فرد معرف آن شخص است و در جهت رشد هویت خود با جدیت عمل کنند و از الگوبرداری نادرست برخی از قهرمانان خلق شده خودداری کنند.

ناصری بیان کرد: آموزش و پرورش باید به گونه ای عمل کند که قدرت تحلیل و تفکر را در خود پرورش دهد و دانش آموز را پرسشگر تربیت کند، زیرا فردی که جویای دانش است در نهایت می تواند به علم آفرینی و انجام تحقیقات عالی کمک کند.

رضا مراد صحرایی، رئیس دانشگاه فرهنگیان ایران با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان چهره آینده کشور است، اظهار داشت: اگر بخواهیم چهره آینده کشور را ببینیم باید به دانشگاه فرهنگیان نگاه کنیم زیرا این بخش از جامعه مسئول تربیت فکری نسل جدید است.

وی افزود: مشکل بزرگ و جدی دانشگاه فرهنگیان نبود خوابگاه مناسب است و آن اینکه بخشی از شخصیت فرد در خوابگاه ها شکل می گیرد.

صحرایی ادامه داد: کمبود معلم نسبت به دانشجو از دیگر مشکلات دانشگاه فرهنگیان است و در بحث گزینش دانشجو باید دانشجویانی را انتخاب کرد که جوهره معلمی در آنها وجود داشته باشد، بنابراین تعدادی از دانشجویان انتخاب دانشگاه فرهنگیان را پذیرفت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید