نفت از امروز بین 10 تا 25 درصد ارزان می شود/ دغدغه اصلی کشور صادرات کالا است


ساعت: 15:17
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886607

معاون کل صنعت وزارت امنیت با بیان اینکه از امروز شاهد کاهش 10 تا 25 درصدی قیمت نفت در کشور خواهیم بود، گفت: این موضوع در کاهش قیمت سایر محصولات مرتبط نیز تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; مهدی بردان امروز در حاشیه جلسه ستاد رفع موانع تولید که در استان زنجان با حضور خبرنگاران استان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان گفت: یکی از خوبی هایی که در قانون بر آن تاکید شده بحث بهسازی محیط زیست است، ستاد پیش بینی و کسب و کار کشوری و استانی ستاد تسهیل کسب و کار است که در هر استان به ریاست استاندار و معاون اقتصادی رئیس جمهور تشکیل می شود. همه نهادهایی که در زمینه اقتصادی کار می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از گروه های بسیار موفقی که عملکرد خوبی داشته است ستاد تسهیل و حذف تولید استان زنجان است، افزود: با نگاهی به روند آماری می توان به این نتیجه رسید که استان زنجان در زمینه کاهش تورم از رتبه بالایی برخوردار است. در بین استان ها سوم شد اما اکنون به رتبه دوازدهم رسیده است.

معاون کل صنایع وزارت صمت به حوزه اشتغال زایی اشاره کرد و گفت: اشتغالزایی در این استان افزایش یافته که نتیجه و اقدامات استانداری، سازمان صمت و همکاری سایر نهادها به ویژه بانک ها است. ایده، آنچه ما به دنبال آن هستیم این است که زنجیره تامین مالی شکل بگیرد و پایدار شود.

وی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که در ستاد برای تسهیل و رفع موانع تولید در سطح کشور انجام می شود، موضوعاتی است که در قالب سفر ریاست جمهوری شکل می گیرد و وظایف محوله می شود، ادامه داد: یکی از مجموعه هایی که داشت. بسیاری از مشکلات استان زنجان مجموعه سرجین است. بافت با تلاش و پیگیری همکاران مشکلات گمرک، سیستم بانکی، کارت بازرگانی مرتفع گردیده و قرار است با رفع تمامی مشکلات و ایجاد اشتغال مطلوب، این موزه در طول مدت افتتاح شود. هفته دولت

این برادران با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی مختلفی در استان زنجان وجود دارد که مایه مباهات است، خاطرنشان کردند: در نواحی مختلف صنعتی دشمن همواره تلاش کرده تا کشور ما نتواند نیازهای داخلی خود را تامین کند، اما نه تنها موفق شده ایم. در تامین نیازهای خود در حوزه داخلی، اما صادرات خوبی به کشورهای منطقه نیز داریم.

وی تصریح کرد: دو برابر پروژه های فعال در استان مجوز صادر شده است که هم در قالب شهرک های صنعتی و هم در قالب طرح های بزرگ صنعتی برنامه ریزی شده تا فعال و وارد چرخه تولید شوند.

معاون صنایع عمومی وزارت حراست گفت: در هفته دولت پروژه های بزرگ افتتاح می شود و ظرفیت فعلی استان دو برابر می شود، طرح های عمرانی که به مرور اضافه می شوند و پروژه هایی که در دولت جدید شکل گرفته است. اما ما تقاضا داریم که نظام بانکی کمک های خود را در اعطای تسهیلات به بنگاه های صنعتی افزایش دهد، اما اولویت کشور ما باید بر اساس تولید و دانش باشد.

وی با توجه به تورم موجود و تغییرات قیمتی که در اکثر کالاها وجود دارد، اذعان داشت: این تقسیم بندی در قالب ستاد تنظیم بازار و رسیدگی به کالاهای مختلف مربوط به هر وزارت کشور است، اما تلاش ها با حمایت خوب نظام اسلامی در حال انجام است. شورا حداقل می توان هزینه واردات کالاهایی را که تولید داخلی نمی کنند کاهش داد، از این منظر بار تورمی که در ابتدای سال رخ داد، متناسب با افزایش قیمت های جهانی و حذف ارز 4200 کاهش می یابد.

برادران یادآور شد: روند کاهش تورم با جدیت دنبال می شود اما تولیدکنندگان بیشترین نقش را خواهند داشت اما تورم در حوزه صنعت کمتر از تورم محصولات در سطح جامعه است. ما سعی می کنیم بازار را رقابتی نگه داریم و کالاها را با قیمت پایین تری تولید کنیم.

وی بیان کرد: در حوزه نفت نیز اقداماتی انجام شده تا شاهد موج کاهش قیمت روغن خوراکی در داخل کشور باشیم که با ادامه این روند به صنایع مرتبط نیز کمک شده و قیمت ها متناسب خواهد بود. کاهش قیمت روغن و دانه های روغنی

معاون کل صنایع وزارت صامت با بیان اینکه تولیدکنندگان برتر نفت مشارکت مناسبی داشتند، گفت: این مشارکت در جلسه امروز نهایی می شود و از امروز شاهد کاهش 10 تا 25 درصدی قیمت نفت خواهیم بود. در کشور امیدواریم در موج های بعدی میزان کاهش بیش از رقم مذکور باشد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تقاضای داخلی مشکلی نداریم، گفت: تامین کنندگان کشور فضای رقابتی را دنبال می کنند و نه تنها نگرانی برای تولید وجود ندارد، بلکه دغدغه اصلی صادرات است تا بتوانیم صادرات بیشتری داشته باشیم. تا تولیدکنندگان بتوانند هزینه های خود را تامین کنند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید