نفوذ ایران در طول تاریخ در عرصه های مختلف تأثیرگذار بوده است

ساعت: 13:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۶
کد خبر: 1922901

دیدار سفیر نیکاراگوئه در ایران با وزیر ورزش و جوانان؛

سفیر نیکاراگوئه در ایران با اشاره به قدرت ایران در منطقه خاطرنشان کرد: خیلی خوب و جالب است که نفوذ ایران در تاریخ بسیار تاثیرگذار بوده و ایران در بسیاری از زمینه ها در تاریخ پیشرو بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیزاک لنین براوو سفیر نیکاراگوئه در ایران امروز با حضور در وزارت ورزش و جوانان با سیدحمید سجادی دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست آیزاک لنین براوو سفیر نیکاراگوئه با ابراز خوشحالی از دیدار با سجادی گفت: 6 وزیر زن نیکاراگوئه به زودی برای شرکت در نشست دعوت شده از سوی دولت ایران به ایران سفر خواهند کرد. در این سفر قرار است وزرای نیکاراگوئه با وزرای ایران دیدار داشته باشند و از این رو از دکتر سجادی دعوت می کنیم با وزرای مربوطه دیدار کنند.

وی افزود: دولت ما برای این سفرها اهمیت زیادی قائل است زیرا یک چهارم کابینه دولت نیکاراگوئه به ایران سفر می کنند. دعوت نامه ای برای معاون رئیس جمهور نیکاراگوئه ارسال شد اما به دلیل تحریم های شدید آمریکا نمی تواند به ایران سفر کند. اما 6 وزیر به ایران سفر می کنند. در این سفر فرصت بسیار مهمی برای دیدار با وزرای جمهوری اسلامی خواهیم داشت.

سفیر نیکاراگوئه در جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: از دولت جمهوری اسلامی به ویژه وزارت امور خارجه و وزارت ورزش و جوانان تشکر می کنم که زمینه برگزاری این دیدار را فراهم کردند.

وی با اشاره به روابط خوب دو کشور گفت: انقلاب های ایران و نیکاراگوئه در عرض یک سال به دست آمد و ما این دو انقلاب را خواهران متحد می دانیم و این دو کشور همواره روابط بسیار خوبی داشته اند. از زمانی که آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، متوجه شدیم که اکنون می توانیم روابط با ایران را تقویت کنیم و روسای جمهور دو کشور سه تماس تلفنی داشتند. هر دو معتقدند که ارتباطات نباید تنها بر اساس سیاست باشد، بلکه باید این تعامل در حوزه های دیگر نیز برقرار شود.

وی افزود: نیکاراگوئه ای ها بازی های ایران در جام جهانی را زیاد دنبال می کردند و می خواستند تیم ملی ایران از گروه صعود کند. اگر فرصتی در آینده نزدیک باشد، از تیم ایران استقبال می کنیم که برای انجام یک بازی دوستانه به نیکاراگوئه بیاید. باید زمانی را پیش‌بینی کنیم که ایران بتواند نه تنها با نیکاراگوئه بلکه با سایر کشورهای منطقه نیز بازی‌های دوستانه انجام دهد.

وی با اشاره به قدرت ایران در منطقه، خاطرنشان کرد: بسیار زیبا و جالب است که نفوذ ایران در تاریخ بسیار تاثیرگذار بوده و ایران در بسیاری از عرصه‌های تاریخ پیشرو بوده است.

سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان نیز در این دیدار اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که برای دومین بار با سفیر نیکاراگوئه دیدار می کنیم. اولین دیدار در دیدار دوستانه تیم های فوتبال ایران و نیکاراگوئه در ورزشگاه آزادی بود و دیدیم که او چقدر عرصه ورزش را می شناسد.

وی افزود: ما نیز علاقه زیادی به کشور نیکاراگوئه داریم و می توانیم در زمینه ورزش تعاملات خوبی با این کشور داشته باشیم و امیدواریم تعاملات دو کشور بیش از پیش برقرار شود. من پیشاپیش به 6 وزیر کشور نیکاراگوئه که به زودی به ایران سفر خواهند کرد، خوش آمد می گویم. ما آماده میزبانی هر جلسه ای هستیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در ایران امکانات ورزشی خوبی از جمله میدان تیر، سالن کشتی، اسکی روی یخ و پیست اسب سواری داریم.

وی ادامه داد: یکی از مفاد تفاهم نامه ما با نیکاراگوئه در حوزه ورزش ممکن است این باشد که بتوانیم ورزش های لاکراس و دانشگاهی را در آن کشور آغاز کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید