نفی عدالت عجیب برای یک قبرستان

سید عیسی حسنی در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: با تاکید امام جمعه یاسوج و همچنین گزارش های دریافتی از ناظران پیشگیری و در نهایت رصد میدانی سنگ قبرها و قبرستان های استان انجام شد. شواهدی مبنی بر بدعت جدیدی در خصوص تشییع جنازه و قبرها و ساختن بارگاه برای اموات وجود دارد، سنگ تراشان در استان به ویژه در مرکز استان وجود دارند.

وی افزود: طبق واقعیات مدتی است که شیر و سایر حیوانات برای قرار دادن روی قبور آماده و تراشیده شده و در اختیار و بازرسی مردم قرار گرفته است و متاسفانه برخی از آنها توجهی نمی کنند. به ریشه های مشکل و بدعت و فقدان مبنای دینی و شرعی و چون مرسوم و حتی شرعی هستند شروع به صرف هزینه های گزاف و نصب روی قبور کرده اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و بویراحمد استان کهگیلویه تصریح کرد: زیرا این امر خلاف فرهنگ و آداب و رسوم استان بوده و هیچ مبنای دینی و مذهبی جز ترویج خرافه و البته تحمیل هزینه های گزاف به مردم به ویژه ندارد. خانواده ها. فقیر و یتیم، هیچ فایده ای برای خانواده و قبیله و حتی مرده ندارد و مانند بدعت در حال گسترش است، پس باید فوراً آن را جمع کرد و حکومت کرد.

حسنی تاکید کرد: با توجه به پیشگیری فرهنگی و اجتماعی از جرایم و برای جلوگیری از گسترش بدعت و خرافات در جامعه، حداکثر ظرف مدت یک هفته به سنگ‌فروشی‌ها و سنگ‌تراشان‌های استان‌ها اطلاع می‌دهیم که از کنده‌کاری، فروش و عرضه آن خودداری کنند. ارقام و اجتناب از آنها و جمع آوری آنها بلافاصله.

وی تصریح کرد: پس از یک هفته حضور در میدان، این موضوع بررسی و از هر محل تدارکات بازدید و در صورت مشاهده و یا مشاهده اجساد نسبت به جمع آوری و امحای آن ها اقدام و برای متخلفان در محل پرونده تشکیل خواهد شد. دادستانی استان و عواقب آن به عهده متخلفین می باشد.

نفی عدالت عجیب برای یک قبرستان

دیدگاهتان را بنویسید