نقشه فرهنگی بسیج در حمایت از تولیدات خانگی/ بندگان خدا با مردم امید ایجاد می کنند

ساعت: 10:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791122

آنها متعهد به خدمت به مردم و تلاش خستگی ناپذیر برای حل برخی از مشکلات در سطح جامعه هستند. مهمترین مؤلفه بسیج، الگوی اسلامی – ایرانی است که با حضور پررنگ در مقابل مردم تلاش کرده است تا این مولفه را اجرایی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ بسیج به عنوان یک نهاد تأثیرگذار اجتماعی همواره در کنار مردم در تمامی اقشار حضور دارد و این رشادت همواره موجب دلگرمی هموطنان به ویژه در مواقع بحرانی مانند زلزله و سیل و خانواده های آسیب دیده است.
بسیج برای ایجاد امید با مردم برنامه ریزی می کند
فعال بسیجی نوشهر که امروز فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) این شهرستان است؛ در گفت و گو با خبرنگار بالاح؛ وی بیان کرد: بسیج می تواند دستگاه ها و نهادها را در شناسایی و رفع مشکلات محله کمک کند و در ایجاد امید در مردم نقش آفرینی کند.
خیرالله کاظمی تبار گفت: ناحیه مقاومت امام رضا(ع) نوشهر که امسال به دلیل عملکرد خوب و ارزنده خود از سوی حوزه های بسیج فعال و برتر معرفی و انتخاب شد.

این بسیجی فعال نوشهری افزود: بسیج در همه عرصه ها فعال بوده است و بسیجیان همیشه به نام خدا بیهوده کار می کنند؛ پایگاه های بسیج محله ما بر امید آفرینی، کاهش و رفع مشکلات و حتی چالش های اجتماعی متمرکز است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) گفت: بسیج در همه عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، علمی، اقتصادی و سازندگی پیشگام است و هر دستگاه اجرایی که برای رفع مشکلات محله نیاز به کمک داشته باشد، تلاش خواهد کرد. با پایگاه های بسیج در حال آمدن است
کاظمی تبار ادامه داد: طرح بسیج در سطح ناحیه اجرا شد که بر اساس آن پایگاه های بسیج محلات مشکلات و نیازهای روستای خود را شناسایی می کنند تا برای پیگیری و رفع این نیازها گام برداشته شود.
تلاش ویژه دولت سیزدهم برای حل مشکلات روستاها
وی خاطرنشان کرد: این مشکلات ممکن است در ابعاد علمی، آموزشی، اجتماعی، سازندگی، سازه ای یا امنیتی باشد که بسیج به همراه سایر نهادها در حال انجام و ایجاد برنامه، اقدامات ویژه برای رفع این چالش در روستا است. در دولت جدید نیز بیشتر به مشکلات و نیازهای مردم محلات پرداخته ایم تا در دل اقشار مختلف مردم امید ایجاد کنیم.
این بسیجی فعال گفت: باید در هر محله ای مسجدی فعال و پویا داشته باشیم تا بتوانیم با محوریت مسجد فعالیت های خود را انجام دهیم. خوشبختانه برنامه های خوبی در روستاها با کمک پایگاه های بسیج و با حضور دانش آموزان و افراد با انگیزه در جهت جذب نوجوانان و جوانان برگزار می شود.
تعامل دو جانبه شوراها و پایگاه های بسیج به تفکیک محلات
فرمانده سپاه امام رضا(ع) یادآور شد: در راستای بررسی و رفع مشکلات مهم روستا جلسه همدلی و همفکری با حضور شوراها و دهیاران، فرماندهان پایگاه ها و معتمدین در هر بخش جهت برنامه ریزی و برنامه ریزی برگزار شد. برای مهم ترین چالش در آن مکان.
کاظمی تبار ادامه داد: همه اقدامات برای رفع هر مشکلی انجام شده و خوشبختانه امروز نگاه و تفکر شورا و دهیاری نسبت به بسیج تغییر کرده و در کنار بسیج و دوشادوش بسیج به مردم خدمت می کنند. ظرفیت بسیج می تواند به این گروه ها کمک کند.
وی ادامه داد: بسیج به ابتکارات، خلاقیت و نوآوری جوانان در محلات نگاه خواهد کرد و از وجود کارآفرینان برتر در محلات در بحث ایجاد اشتغال جوانان و در بحث مهارت آموزی برای نوجوانان و جوانان استفاده خواهد کرد. مردم. “
این بسیج فعال گفت: با توجه به وجود منطقه گردشگری، جوانان فکر و فرهنگ فعالیت در عرصه تولیدات خانگی را دارند و با این دیدگاه و با کمک پایگاه های بسیج گامی در این راستا برداشته شد زیرا جوانان باید به دنبال کار باشند.آینده می تواند تولید بیشتری را به جامعه بیافزاید.
فرمانده حوزه علمیه امام رضا(ع) افزود: در دولت سیزدهم و همزمان با انتخاب شوراهای جدید، مداحی در دل مردم ایجاد شد و هر روز که می گذرد اعتماد مردم به بسیج بیشتر می شود. با این علامت می توانیم بیشتر از اینکه با هم کار کنیم تا خدایی باشد که اتفاقات خوبی در آینده بیفتد.
کاظمی تبار گفت: از تمام توان و ظرفیت خود در درون بسیج در عرصه های مختلف برای آبادانی منطقه استفاده خواهیم کرد.
وی یادآور شد: خوشبختانه در اکثر مساجد روستاها امام جماعت فعالی داشتند که حتی در ایام ولیعهد نیز باز بود و گشت های رضوی همیشه تا پاسی از شب با بسیجیان همراه با نیروی انتظامی برای تامین امنیت محلات کار می کنند. “
این بسیج سرمایه گفت: در حوزه آموزش و پرورش در برخی از پایگاه های بسیج کلاس ها برگزار می شود. نوجوانان و جوانان آموزش خواهند دید.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) گفت: این کلاس ها با استقبال خوب نوجوانان و جوانان مواجه شد، به همین دلیل خودشان قبل از حضور مربی یا روحانی در آنجا حضور دارند و این نشان دهنده حضور یک روحانی جوان و تلاشگر است. مردم و با انگیزه در مسجد روستا می توانند نقش مهمی در جذب نوجوانان و جوانان به بحث های معرفتی و بسیج داشته باشند.
نگاه محوری بسیج به برنامه های فرهنگی
کاظمی تبار بیان کرد: وقتی بسیج و روحانی از مسجد می توانند یک نوجوان را به هر شکل خلاقانه ای به صف نماز هر محله بکشانند و در بسیج برنامه های دینی، فرهنگی و معرفتی را سرلوحه برنامه های بسیج قرار دهند، قطعا محله یک را پویا انجام خواهیم داد. در همه زمینه ها بالاتر بروید و افکار و دیدگاه های خود را به سمت هدف هدایت خواهیم کرد.
وی افزود: در حوزه ساخت و ساز، ساخت خانه های محروم در 7 روستای ما در حال اجراست و در حال انجام است. بسیجیان و جهادگران بدون ملاحظه کار می کنند و قدم های مبارک و ارزنده ای برای ساخت این خانه های محروم برداشته می شود.»
این بسیج فعال نوشهری در ادامه در بحث کمک معیشتی نیازمندان محلات بیان کرد: پیروی از فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر انجام کمک های صادقانه نیازمندان؛ بسیج هم کار کرد و کمک های معیشتی بین خانواده های نیازمند در چندین محله توزیع شد.
نهادینه سازی فرهنگ کمک امینانه از همسایگان و همسایگان
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) افزود: این کار توسط پایگاه های بسیج، خیرین، شوراها و دهیاری های خانواده های نیازمند تهیه و ارائه شده است و این کار همچنان امید را در دل خانواده های نیازمند ایجاد می کند.به همسایه همسایه کمک کنید این فرهنگ در بین مردم نیز نهادینه شده است.
کاظمی تبار گفت: در بحث تامین جهیزیه نیز موفق به اهدای کمک جهیزیه به زوج های نیازمند شناسایی شده در محلات شدیم; همچنین برای بهسازی و ساماندهی آرامستان های شهدا در محلاتی که در حال حاضر برای سه روستا در نظر گرفته شده است و در تلاش هستیم که انشالله تا یک دهه فجر مزار شهدای گرانقدر این سه روستا افتتاح شود.
ایجاد صندوق های معیشتی در روستاها
وی با اشاره به تشکیل صندوق های معیشتی در روستاها گفت: 8 پایگاه بسیج در صندوق های محله داریم که تسهیلگرانی برای آموزش کار و ایجاد به صندوق اعزام شدند و انشاالله خدمات خوبی برای مردم و جوانان ارائه شود. افرادی که در آینده شاغل خواهند شد.
بسیجی فعال، امید آفرینی را یکی از مهمترین برنامه های بسیج عنوان کرد و افزود: در بحث مهم اشتغال بسیج، تسهیلات خوداشتغالی برای 22 نفر از بسیجیان که طرح های تولیدی در محلات راه اندازی کردند و بیش از دو کارگر در مجتمع کارآفرینی خود راه اندازی کردند. مشغولند؛ منصوب شد.
پیگیری مشکلات روستایی در حوزه آسیب های اجتماعی
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) با بیان اینکه بسیج با تمام توان در کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی در محلات پیش قدم است، گفت: در این زمینه تلاش می کنیم تا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی باشیم. وی تحت رصد و شناسایی قرار گرفت و طی جلسات تخصصی که توسط قرارگاه جوادالائمه، بسیج و دستگاه های اجرایی شهرستان برگزار شد، خوشبختانه اقدامات خوبی در این محله آسیب پذیر از جمله نظارت بر ساکنان محله، آسفالت ریزی، نصب دستگاه های خودپرداز و خطوط تاکسی انجام شد.
کاظمی تبار یادآور شد: همچنین دیوار نویسی هایی با مضامین تبلیغی، فرهنگی و معرفتی در محله انجام شد و بخشدار را به عنوان فرمانده پایگاه بسیج برای انجام فعالیت های مختلف بسیج در محله انتخاب کردیم.
وی افزود: در این محله جایی برای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در مناسبت های مختلف وجود نداشت که به همت خیرین، حسینیه آسیب پذیری در این محله ساخته شد که در طول سال برنامه های مختلف بسیج را برگزار می کند.
این فعال نوشهری خاطرنشان کرد: کلاس های روانشناسی، تربیتی، فرهنگی و معرفتی نوجوانان و جوانان نیز در حسینیه برگزار می شود و به مناسبت های مختلف مداحی و مداحی میلاد ارسال می شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) افزود: در بحث امنیت محله ای که افراد غیر بومی بیش از حد در آن تردد کردند، با کمک فرمانداری و بخشداری، دوربین های مدار بسته در ورودی امنیتی نصب شد.
نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت
کاظمی تبار خاطرنشان کرد: بسیج همه جانبه برای رفع مشکلات محله تلاش می کند و برای کاهش آسیب های اجتماعی، اعتیاد و سایر معضلات تلاش می کند و با اجرای برنامه های ورزشی یا اردوهای جهادی و ورزشی و علمی در ایجاد انگیزه تلاش می کند. مردم را تحت تأثیر قرار می دهد، آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد و مردم را به سمت برنامه های فرهنگی و معرفتی سوق می دهد.
وی بیان کرد: خوشبختانه همکاری و تعامل خوبی در دولت سیزدهم بین شوراها و دهیاران با بسیج ایجاد شد تا با چالش های محلات، شاهد حضور پویا در محلات با برنامه های مختلف بسیج باشیم و شورای تحول اسلامی محلات یکی از برنامه های بسیج محلات است. برنامه های مهم بسیج برای کمک به نوجوانان و جوانان و رفع مشکلات محله.
بسیجی فعال نوشهری در پایان گفت: برگزاری یادواره شهدا از دیگر برنامه های بسیج است که امسال در دهه فجر به صورت تلفیقی از چندین روستا برگزار می شود تا فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه شود. همه، به خصوص نسل جوان.»
به گزارش بالا؛ اعتبار و اقتصاد کشور با حمایت از تولیدات بومی و سرمایه های بومی محقق می شود و تولید ملی با مدیریت فرهنگ بسیجی و حمایت از کار و کار بومی و جذب سرمایه های داخلی به حد اکثر و مطلوب خواهد رسید.
ایران در کشور عزیزمان یکی از مهم ترین و کارآمدترین نهادهای اجتماعی، میانجی بسیج است که کارآمدی خود را در ادوار مختلف انقلاب به اثبات رسانده است و تاکنون این خدمات بی بدیل بسیج در جامعه قابل مشاهده است. ظرفیت نخبگان بسیج

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید