نقش حمایتی‌ سمن‌ها در حمایت از ملت فلسطین تاثیرگذار است

سخنگوی وزارت خارجه ایران:

مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه امروز میزبان جمعی از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد و فعالان حامی آزادی قدس شریف بود.


به گزارش خبرگزاری موج، مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه امروز میزبان جمعی از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد و فعالان حامی آزادی قدس شریف بود.

در این نشست ضمن مروری بر تحولات جاری در فلسطین ، نقش گروه‌های مردم نهاد در کمک به توقف فوری کشتار کودکان و زنان بی دفاع فلسطینی و لغو فوری محاصره نوار غزه و ارسال کمک های بشردوستانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در آغاز این نشست نمایندگان جنبش جهاد اسلامی فلسطین و حزب الله لبنان به بیان دیدگاههای خود در خصوص تحولات جاری فلسطین پرداخته و حاضران را در جریان وضعیت انسانی غزه قرار دادند.

در ادامه ناصر کنعانی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه با اشاره به وضعیت اسفناک مردم بی دفاع و مظلوم غزه در نتیجه محاصره همه جانبه، حملات غیرانسانی و ارتکاب جنایت جنگی توسط رژیم صهیونیستی، خواستار هم افزایی سازمان های مردم نهاد برای دفاع از حقوق مردم فلسطین در حوزه‌های مختلف منطقه ای و بین‌المللی شد و ضمن تاکید بر ضرورت تبیین جنایات رژیم صهیونیستی در عرصه‌ بین‌المللی افزود: سمن‌ها می‌توانند از طریق آگاهی‌بخشی و نیز مشارکت در مستندسازی جنایات صهیونیست ها در حمله به مردم غزه به ویژه زنان و کودکان با همکاری سایر سازمان های مردم نهاد بین‌المللی، نقش حمایتی خود را از ملت مظلوم فلسطین افزایش دهند.

در ادامه این نشست، تعدادی از شرکت کنندگان به ارائه و تبیین پیشنهادات، ابتکارها و راههای ممکن برای افزایش نقش آفرینی سازمان‌های مردم نهاد در  دفاع از مردم فلسطین پرداختند.

شرکت کنندگان در این نشست بر ضرورت همبستگی کشورهای اسلامی در دفاع هم‌افزا و مؤثر از حقوق مردم فلسطین، توقف جنایات جاری صهیونیست‌ها علیه مردم بی دفاع غزه، رفع محاصره و ارسال سریع کمک های انسان‌دوستانه و نیز محاکمه سران رژیم اشغالگر قدس بعنوان جنایتکاران جنگی در محاکم بین‌المللی تاکید کردند.


آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید