زنان و نقش تاثیرگذار در مدیریت بحران / کرونا شکوفا می شود

ساعت: 15:44
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1790039

زنان اردستانی نقش تاثیرگذاری در مقابله با بحران ها دارند که یکی از آنها بحران تاج بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ وضعیت تاج بر روی هنجارهای زیادی تأثیر می گذارد و البته زنان بیش از هر گروه دیگری تحت تأثیر این آسیب ها قرار می گیرند.از ابتدای ابتلا به بیماری های عروق کرونر قلب آمار نشان می دهد که اگرچه مرگ و میر در مردان بیشتر است اما در میان آسیب هایی که وارد زنان شده است. شاید با هیچ موضوع دیگری قابل مقایسه نباشد، اما زنان در همه زمینه ها و در همه فعالیت ها نقش موثری دارند.

مریم عرب در گفت و گو با صاحب نیوز گفت: زنان نقش تاثیرگذاری در مقابله با بحران ها دارند که یکی از آنها بحران تاج و تخت بود و این نقش مدیریتی است که برای سلامت جسم و روح دارند و بر آن پوشیده نیست. و اگر دو سال دیگر باشیم.» وقتی از پدیده تاج رنج می بریم، شاید بار اصلی بر دوش زنان بوده است و تمام تلاش خود را کرده اند تا پایه های خانواده را در زمینه مهارت های مختلف مستحکم کنند.

وی افزود: زنان بسیاری از توانمندی های وجودی خود را در مقابل بیماری عروق کرونر نشان داده اند و اگر استخدام می شدند باز هم در کار خود با مشکل مواجه می شدند اما همچنان در تلاش بودند تا رسالت خود را مطابق با نقش مادری خود انجام دهند.

کارشناس بانوان استان اردستان گفت: در حوزه آموزش یکی از سخت ترین دوره های آموزشی را پشت سر گذاشتیم و از زمانی که آموزش های ما مجازی شد، بانوان ما بیش از هر زمان دیگری در امر آموزش حضور پیدا کردند و حتی بیشترین نقش را در این امر ایفا کردند. تکمیل نظام آموزشی ما.«و نظام آموزشی در این دو سال بدون حضور مادران در خانواده نمی توانست به رسالت خود عمل کند.

وی گفت: زنان ما در محیط خانواده و مقابله با بیماری های قلبی اعتمادسازی کرده اند و در واقع حکمرانی آنها بسیار قوی بوده و نقش اقتصادی ای که در خانواده داشته اند بر دوش آنها سنگینی کرده است.

کارشناس بانوان اردستان گفت: با توجه به روند واکسیناسیونی که در حال انجام است و اکثر برنامه ها به صورت حضوری انجام می شود، سعی داریم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، برنامه های بانوان را به سمتی ببریم که باعث نشاط و اثربخشی اجتماعی شود. در زنان

* مشارکت 51 درصدی زنان اردستانی در انتخابات ریاست جمهوری

عرب تاکید کرد: از اوایل دهه 1400 با وجود اینکه همه در تاج و تخت شرکت کرده‌اند، زنان بی‌تفاوت نبوده‌اند و میزبانان ما در انجام رسالت‌های خطیر خانواده‌های خود و همچنین تلاش‌کنندگان در عرصه فرهنگی و نمایش دستاوردها نقش داشته‌اند. و مهارت های زنان در این صنعت. «ما دست داشتیم و ماراتن نفس گیر انتخاباتی برنامه دیگری بود که زنان در آن نقش بسیار خوبی داشتند.

وی افزود: خوشبختانه از چهل و چهار شرکت کننده ای که در انتخابات شوراهای روستا و شهر داشتیم، 14 نفر خانم بودند که موفق به کسب کرسی های شورا شدند و روستاهای مهاباد بیشترین تعداد بانوان را دارند.

کارشناس بانوان فرمانداری اردستان افزود: آمار قابل قبولی در زمینه واکسیناسیون بانوان در اردستان وجود دارد و از مجموع 18 هزار و 343 آماری که جامعه هدف ما بود، بیش از 13 هزار و 500 نفر در رده سنی 12 تا 65 سال اولین و واکسیناسیون دوم واکسن‌های گرد «گفتند از رتبه‌های برتر استان هم هستند که بخشی از تلاش دوستان در شبکه بهداشت است.

عرب بیان کرد: درس های اوقات فراغت با همه ترس هایی که کلاس نبود اما غیر حضوری و برنامه های عفاف و حجاب و هفته دفاع و همایش ها بخشی از فعالیت های این مجموعه بود و سعی کردیم بیش از آن را پوشش دهیم و بانوان در دفاتر واحدهای پشتیبانی ما در کارگروه زنان هستند.

*هدف اورژانس اجتماعی کاهش آسیب است

اعظمعلی بیگی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز گفت: در زمینه نشاط اجتماعی عوامل متعددی در این زمینه داریم که شامل کاهش آسیب، کاهش خشونت و اورژانس اجتماعی است که در این زمینه فعالیت های خوبی صورت می گیرد.

وی افزود: برای ارتقای سلامت جسمی و روانی به ویژه زنان تلاش می کنیم تا خشونت را کاهش دهیم که می تواند نشاط اجتماعی را افزایش دهد. به روز رسانی برای تکمیل گسترش ما.

رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی اردستان گفت: مشکلی که در اردستان با آن دست و پنجه نرم می کنیم این است که تجمعات کافی برای اطلاع رسانی به مردم از فعالیت های اورژانس اجتماعی نداریم تا بانوان بتوانند این فعالیت ها را در ادارات خود اجرا کنند.

وی گفت: هدف فوریت های اجتماعی کاهش آسیب به طور کلی است که با گزارش مردمی یا ادارات می توان این کار را انجام داد، در این راستا شماره 123 ارائه شده است و در صورت تمایل افراد می توانند با این شماره اطلاعات دریافت کنند. و برای افزایش نشاط اجتماعی باید از امکانات موجود استفاده کنیم و بانوان با تحرک بتوانند از این امکانات محدود استفاده کنند.

حمیدرضا تملی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز گفت: با توجه به شرایط خاص ناشی از بیماری عروق کرونر، حوزه های مختلف فعالیت دچار اختلال شده است و نتوانستیم کارگروه هایی را در این خصوص برگزار کنیم که بایستی با برگزاری این کارگروه برگزار شود. زنان مانند وضعیت در حال بهبود است.”

* نقش مؤثر زنان در جامعه در ایام ولیعهدی نقش بی بدیلی بود

وی افزود: نقش موثر زنان در جامعه در ایام ولیعهد نقشی بی بدیل بود و با کمک نظام آموزشی و موضوع آموزش و پرورش و فرزندان به ویژه مادران در خانه شرایط سخت را دنبال کردند و همراه با معلمان پرتلاش، حق را به خوبی به دست آوردند. معنی کلمه در صحنه بودند و نظام تعلیم و تربیت در آن دو سال حضور مؤثر خود را مدیون زنان بود و همکاری بی‌نظیری در حفظ این شمع تعلیم و تربیت در جامعه زنان از خود نشان دادند.

فرماندار شهرستان اردستان گفت: یکی دیگر از عواملی که باعث ایجاد بیماری عروق کرونر در جامعه می شود مربوط به اقتصاد خانواده است که در آن بسیاری از زنان نقش بسزایی در فعالیت های اقتصادی ایفا می کنند و در خارج از خانه کار نمی کنند اما به دلیل مشکلی که وجود دارد. آمده بود تا اقتصاد خانواده را ترمیم کند که باید ارزیابی شود.

وی گفت: اگر شاهد تحول اساسی در رفتار جامعه و حرکتی محسوس در توسعه شهر هستیم، قطعا پرچمدار این حرکت و بانوان اردستانی هستند که قبلا هم بارها گفته ام و به آن اعتقاد دارم. و این آمادگی را دارد که با تخصص لازم و در اختیار داشتن نیروی کار تحصیلکرده و عدم آلودگی کامل از منظر بازی های سیاسی و همچنین مشکلات بومی در بانوان شهر، تحولی اساسی در حرکت شهر آغاز کند.

«نیازمند خودباوری عملی و عینی و خودباوری منسجم و شکل‌گرفته در بین زنان شهر هستیم که علاوه بر برخی مشکلات فرهنگی و مشکلات حاشیه‌ای در اقشار مختلف می‌تواند نشانه‌ای از کمک‌های متقابل باشد. نکته ای که از این لایه شاهد جریان تحول و دگرگونی در شهر اردستان خواهیم بود.

فرماندار اردستان تاکید کرد: منشأ برخی آسیب های اجتماعی شامل چهار عامل تعیین کننده است که ممکن است بیشترین سهم را در بروز آن داشته باشد که یکی از آنها فقر ناشی از وضعیت اقتصادی جامعه است و موضوع دوم اعتیاد است که نوعی است. و گونه های آن در زن و مرد اعتیاد آور است و مشکل سوم اختلالات روانی است که در مرکز روانپزشکی مورد آزار و اذیت قرار می گیرد و چهارمین مسئله عدم آموزش مهارت های ارتباطی است که در زمینه ازدواج باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید