تحریم ها ارزش فناوری را نشان می دهد / صنعت در اقتصاد دانش بنیان شکوفا می شود


ساعت: 10:03
تاریخ انتشار: 1401/01/08
کد خبر: 1818129

گلام مرتضایی گفت: تحریم ها در سال های اخیر زنگ خطری برای ما بوده است تا به ارزش فناوری پی ببریم و بدانیم این صنعت در سایه دانش در حال رونق است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلام مرتضایی، کارشناس اقتصاد به تیتریک گفت: تحریم ها در سال های اخیر زنگ خطری برای ما بوده است تا به ارزش فناوری پی ببریم و بدانیم این صنعت در سایه دانش در حال رونق است.

وی ادامه داد: اگر موتور محرکه فناوری در کنار تولید تحریم شود، در صنعت با مشکل مواجه خواهیم شد.

مرتضایی به اهمیت حوزه دانش بنیان در صنعت اشاره کرد و افزود: در بسیاری از صنایع از نظر دانش بنیان عقب هستیم و باید از ایده های فناورانه برای جهش به سمت تولید در سال جاری برای تقویت کشور استفاده کنیم. ریشه های اقتصادی با اقتصاد دانش بنیان.»

وی گفت: جنبش دانش بنیان می تواند عقب ماندگی صنعتی را جبران کند. به عنوان مثال تولید کک اسفنجی یکی از صنایعی است که رئیس جمهور قبلی آمریکا در سال 1998 فروش آن را در ایران ممنوع کرد و ما توانستیم برای دستیابی به این تکنیک نخبه باشیم.

مرتصی گفت: باید به سمتی برویم که با هوشمندی نخبگان و استفاده از فناوری روز دنیا بتوانیم با اقتصاد دانش بنیان تمام تحریم های دنیا را خنثی کنیم.

وی گفت: اقتصاد دانش بنیان یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی است.

این کارشناس تاکید کرد: در دولت قبل نتیجه اعتماد به غرب را در عمل دیدیم و اکنون باید با تکیه بر توان داخلی در نبرد اقتصادی دشمن به خودکفایی برسیم.

مرتضایی گفت: هدف از راه اندازی شرکت های دانش بنیان هم افزایی علم و ثروت، تجاری سازی علم، افزایش اختراعات، نوآوری و توجه بیشتر به نخبگان است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: تحقق شعار سال با برنامه ریزی اقداماتی محقق می شود تا کارکنان در ابتدای سال توجه ویژه ای به این مهم داشته باشند تا مردم در پایان سال این نتیجه را در زندگی خود احساس کنند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید