نقش تاثیرگذار فدراسیون در قهرمانی استقلال و پرسپولیس!

نقش تاثیرگذار فدراسیون در قهرمانی استقلال و پرسپولیس!

در روزهای پرتلاطم لیگ برتر که استقلال و پرسپولیس در حال قهرمانی هستند و آبی پوشان پایتخت با 4 امتیاز اختلاف شانس بیشتری دارند، در فدراسیون فوتبال دو مورد مهم برای این دو تیم وجود دارد. پرونده بازنگری باشگاه گل گهر سیرجان علیه بازیکن گابنی که در سه بازی این تیم با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد و اعتراض یحیی گل محمدی به محرومیت 6 جلسه (4 جلسه پایانی و 2 جلسه تعلیق) ارائه شد. به هیئت استیناف .

این دو مورد از این جهت مهم تلقی می شوند که زمان برای آنها در روزهای حساس لیگ برتر می تواند حاشیه ساز شود. در روزهایی که فوتبال ایران در داغ ترین دوران تاریخ خود به سر می برد و اکثر تیم ها، مربیان یا بازیکنان به طمع، بی عدالتی، حمایت ویژه فدراسیون از دیگران و امثال آن اعتقاد دارند. همین مشکل باعث شد هر نتیجه ای در مسابقات لیگ برتر پر از حاشیه و داستان باشد و این جو داغ از زیبایی فوتبال که اصل ماجراست کم کرد.

در چنین شرایطی باشگاه گل گهر که به دلیل استفاده از بازیکنان غیرمجاز و شکست 3 بر صفر در سه بازی دچار رای انضباطی شده بود، بیشترین گلایه را از اتفاقات این فصل دارد و این موضوع بارها از سوی امیر قلعه نویی مطرح شده است. . از این رو، وی پیش از تلاش برای میانجیگری با نهادهای بین المللی از جمله دادگاه عالی ورزش (CAS)، تجدیدنظرخواهی از تصمیم هیات انضباطی را در هیات تجدیدنظر از سر گرفت. موضوعی که ممکن است علاوه بر جایگاه گلگوتا در جدول، تاثیر مستقیمی در تعیین قهرمان این فصل داشته باشد. 2 امتیاز استقلال به عنوان صدرنشین در لیگ برتر نتیجه رای انضباطی است که منجر به پیروزی 3 بر صفر این تیم مقابل گل‌گوتا شد و این رای به تایید هیات تجدیدنظر رسید.

مدت هاست که باشگاه گل گهر با استدلال های جدید و لایحه ای جدید این روند را از سر گرفته و امیدوار است با رای کمیسیون انضباطی 7 امتیاز از دست رفته را به دست آورد. با این حال هیات تجدیدنظر هنوز در مورد این پرونده تصمیمی نگرفته و تنها 5 هفته از پایان لیگ باقی مانده است و هفته گذشته اختلاف 6 امتیازی استقلال و پرسپولیس به 4 امتیاز رسید. با بالا گرفتن اختلافات در هفته های آینده، اعلام پرونده گلگهر گابنی حساس تر و حاشیه سازتر می شود و مشخص نیست چرا کمیته استیناف تصمیمی نخواهد گرفت.

کمیته استیناف که در پرونده های اخیر سرعت خوبی از خود نشان داده و در اسرع وقت تصمیمات خود را گرفته است، اکنون در دو پرونده مهم به بن بست رسیده است. ماجرای بازیکن گابنی و حذف یحیی گل محمدی که در هفته های حساس لیگ نمی تواند روی نیمکت تیمش باشد. قاضی یکی از اعضای کمیسیون تجدیدنظر 10 اردیبهشت ماه اعلام کرد که رای پرونده گل محمدی صادر شده و هفته جاری اعلام می شود اما فدراسیون فوتبال هنوز اعلام نکرده که این موضوع نیز زیر سوال است.

به نظر می رسد فدراسیون فوتبال باید برای کاهش حاشیه ها و التهابات در روزهای داغ فوتبال ایران هوشمندتر و سریعتر عمل کند تا اینکه حواشی را بیشتر و شرایط را سخت تر از گذشته کند.

دیدگاهتان را بنویسید