نقش مدیران مجتمع های آپارتمانی یزد در افزایش اجاره بها غیر قابل انکار است


ساعت: 12:37
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878366

دشتی نژاد، نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک یزد، ۷ عامل را مهم ترین دلایل گرانی اجاره بها در یزد و نقش عجیب و مخرب مدیران مجتمع های آپارتمانی در گرانی اجاره بها در یزد برشمرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا دشتی نژاد، نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک یزد در گفت و گو با یزدرسا، نقش مشاوران املاک را در افزایش قیمت اجاره بسیار کم دانست. صاحبان آپارتمان ها کسانی هستند که بر خلاف قانون در کار مشاوران املاک دخالت می کنند و حتی آنها را از بحث اجاره و فروش آپارتمان خارج می کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت اجاره و فروش آپارتمان در حال حاضر تا حد زیادی در اختیار مدیران مجتمع های آپارتمانی است، خاطرنشان کرد: برخلاف تصور بسیاری از افراد، افزایش قیمت اجاره و فروش به نفع مشاوران املاک نیست زیرا باعث خرید و اجاره می شود. برای فروش و اجاره کاهش می یابد و در نتیجه سود آنها کاهش می یابد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک یزد ادامه داد: حتی اینکه مشاوران املاک جزو سرمایه گذاران املاک هستند و به همین دلیل خواهان افزایش قیمت هستند نیز صحت ندارد چرا که طبق بررسی بیش از 80 درصد از مغازه های مشاوران املاک «اجاره ای است و این نشان می دهد که این مشاوران حتی توان مالی لازم برای خرید ملک برای خود را ندارند.

وی یکی دیگر از دلایل استانی افزایش قیمت اجاره بها در یزد را سایت ها و اپلیکیشن های فروش عنوان و عنوان کرد: صاحبان املاک در این سایت ها بدون مشورت و مشورت با مشاوران املاک و تنها با دیدن قیمت های بسیار بالای دیگران اعلام می کنند که این در شرایطی که بسیاری از اطلاعات این سایت ها غیر واقعی بوده و تنها برای ایجاد هیجان در بین خریداران منتشر می شود.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک سومین دلیل استانی گرانی اجاره بها را حضور اتباع خارجی در استان عنوان و خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق استان و شهر یزد اتباع خارجی حاضر به پرداخت مبالغ عجیبی هستند. برای اجاره این مناطق این قیمت ها را می بینند و دیگر حاضر نیستند ملک خود را با قیمت کمتر اجاره کنند.

دشتی نژاد چهارمین عامل گرانی اجاره بها را مهاجرت استان یزد عنوان می کند و خاطرنشان می کند: با توجه به وجود صنایع مختلف در استان، افراد زیادی از استان های دیگر به یزد مهاجرت می کنند و این مشکل عرضه و تقاضای ملک را مختل کرده است. املاکی در شهرک های صنعتی استان که باعث می شود متقاضیان حاضر به پرداخت هر مبلغی که صاحب خانه تعیین می کنند را داشته باشند و مالکان نیز با مشاهده این روند قیمت ملک خود را افزایش دهند.

وی پنجمین عامل گرانی اجاره بها را وجود مهمانسراهای فراوان در استان به دلیل وجود مرکز درمانی یزد عنوان کرد و گفت: استان یزد به دلیل وجود مراکز درمانی و درمانی یکی از مراکز درمانی کشور است. متخصصان که باعث می شود املاک اطراف مراکز درمانی عمدتاً به صورت مهمانسرا و با قیمت های بالا اجاره داده شوند که منجر به دو چیز می شود: دوم اینکه وقتی صاحبان املاک اطراف این بلوک ها قیمت ها و سود بالایی را از این طریق می بینند دیگر نمی خواهند. اجاره ملک با قیمت پایین

دشتی نژاد فرهنگ مردم یزد را ششمین عامل گرانی اجاره برشمرد و خاطرنشان کرد: صاحبان املاک در یزد وقتی برای ملک خود قیمت می گذارند دیگر نمی خواهند به قیمت خود برسند و این باعث می شود کاندیدای واقعی در نهایت صاحب ملک شود. رضایت خود را بدهد و ملک را اجاره کند و این منجر به فرآیند گرانی می شود.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان عامل هفتم گرانی اجاره بها را تعداد اندک مشاوران املاک عنوان کرد و تصریح کرد: بر خلاف تصور بسیاری از افراد تعداد این افراد زیاد نیست. اما آنها غیرقابل انکار هستند.

وی در کنار این عوامل استانی به برخی عوامل ملی مانند تورم، افزایش قیمت ساخت و ساز و … اشاره کرد. را یکی دیگر از عوامل پرهزینه عنوان کرد و گفت: در این راستا بیشتر تصمیمات باید در سطح ملی اتخاذ شود و تنها مربوط به استان یزد نیست.

دشتی نژاد تصمیم برای کنترل افزایش قیمت اجاره بها در یزد را ورود خیرین و همچنین ساخت مسکن استیجاری توسط دولت عنوان کرد و گفت: در صورت اجرا می تواند بر کنترل قیمت ها تاثیر بگذارد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پایان گفت: یکی دیگر از تصمیمات کنترل بازار، اجرای مصوبه مجلس بر اساس رعایت سقف اجاره بها است که نیازمند تصمیمات قاطع شوراها برای حل اختلافات در این زمینه است. “

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید