نقض حقوق زنان در غرب بسیار مشهود است


ساعت: 10:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918266

امیری با بیان اینکه نقض حقوق زنان در غرب بسیار مشهود است، گفت: کشورها ایران را از کمیسیون وضعیت زنان خارج کرده اند که بزرگترین ناقض حقوق زنان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیرعلی حیدر امیری در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به حذف ایران از کمیسیون زنان سازمان ملل اظهار داشت: ایران با تلاش آمریکا و همدستانش از این کمیسیون حذف شد و زمانی که عربستان به این کمیسیون پیوست. ، پارلمان اروپا از آن انتقاد کرد پس از ورود عربستان سعودی به کمیسیون وضعیت زنان، جالب است که امسال ایران با رای همان کشورها از جمله عربستان از این کمیسیون کنار گذاشته شد.

وی افزود: عربستان که هنوز رانندگی زنان در آن ممنوع است اما در بسیاری از شهرها ظلم به زنان یا پدیده چندهمسری که در بین مردم عربستان مشاهده می شود وجود دارد و وی یکی از رای دهندگان این کمیته بود.

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا تصریح کرد: در زمان رژیم پهلوی چند خانم پزشک داشتیم؟ چند مدیر زن یا وکیل زن داشتیم؟ چه زنانی در منصب یا مجلس بودند؟ کدام زنان قهرمان ورزشی بودند؟ آزادی زنان در جمهوری اسلامی و رژیم پهلوی قابل مقایسه نیست.

امیری گفت: امروز 54 درصد معلمان ما زن هستند، در حالی که سالانه هفت هزار نفر در همین کشورها به طرز فجیعی کشته می شوند، تعدادی از آنها زن هستند، زنان در کشور ما بسیار امن هستند و ما در کشوری زندگی می کنیم. از پیشوایان ما این است که از شکم زن مردی برمی خیزد.

وی خاطرنشان کرد: زنان در جمهوری اسلامی آزادند اما شعار زن، زندگی، آزادی را سر می دهند و این شعار از گلوی کثیف کسانی می آید که سعی می کنند از این شعار برای شکستن خانواده، حجاب و برهنگی استفاده کنند. فساد.

یک تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا گفت: سطح فساد در غرب گسترده است و کشورهایی که به اخراج ایران از کمیسیون وضعیت زنان رای دادند بدترین رفتار را با زنان در کشور خود دارند و این نشان می دهد که این یک حرکت سیاسی است. و سعی می کنند از نظر روانی تحریک شوند و رسانه ای را راه اندازی کنند.

امیری تصریح کرد: ایران از کمیسیون حقوق زنان که یک سوم زنان زندانی دنیا را دارد کنار گذاشته شده است و جای تاسف دارد که آمریکا، کانادا، عربستان و… از قطعنامه ای علیه ایران حمایت کرده اند و ما حقیقت را در غرب می بینیم که شعار زیبایی است، اما زنان در آنجا تحقیر می شوند.

وی بیان کرد: تضییع حقوق زنان در غرب بسیار مشهود است، غرب ناقض حقوق زنان برای زنان ایرانی پرستاری شده است، بیش از یک مادر دلسوز زنان ایرانی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید