حمایت دولت از همه بیماران خاص ستودنی است/ حرمت زنان در غرب نقض شده است


ساعت: 17:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۸
کد خبر: 1916741

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه جهان داری دو مشکل اساسی دارد گفت: با این دو مشکل بشریت مدرن همیشه رنج می برد و جنگ و خونریزی پایان نخواهد یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سبلان ما آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تشکر از دولت برای اعطای اعتبار برای بیماران خاص گفت: از دولت محترم تشکر ویژه داریم که 5 هزار میلیارد به 107 بیماری خاص توزیع شده است. قبلاً تعداد بیماری‌های خاصی که دولت تأمین مالی می‌کرد فقط پنج بیماری بود: هموفیلی، ام‌اس، تالاسمی، دیالیز، پیوند کلیه که بسیار محدود بود.

وی گفت: برای اولین بار از 107 بیماری خاص مانند انواع سرطان، سکته مغزی، همه بیماران ژنتیکی، بیماری بال پروانه ای، شیردهی در منزل، گفتار درمانی در منزل، بیماری های صعب العلاج مادرزادی، شیمی درمانی و … حمایت می شود. انواع سرطان 100 میلیون تومان. در گذشته 5 درصد آنها را دولت تامین می کرد، حالا همه هزینه ها را می دهد. جای بسی تاسف است که دولت کنونی توان تبلیغ آثار مثبت خود را ندارد، این نوع رسیدگی به بیماران خاص در دنیا، همتا ندارد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه اخیرا مجله آمریکایی تایم از زنان ایرانی به عنوان قهرمانان سال 2022 و رئیس جمهور اوکراین به عنوان قهرمان سال 2022 نام برده است، گفت: مجله آمریکایی تایم از زلنسکی نام برد که ملت خود را به تیغ روسیه سپرد. و کشورش تنها به دلیل پیوستن به اتحادیه اروپا به مرد سال ویرانه تبدیل شده و زنان ایران قهرمان سال 2022 نامیده شده اند و 9 کشور عمدتا اروپایی در بیانیه ای این هفته ایران را به دلیل نقض حقوق زنان محکوم کردند و معتقدند که زنان در ایران ناراضی، فقیر و محروم از حقوق اولیه هستند.

وی افزود: حیثیت زنان در کشورشان پایمال می شود اما با جسارت کامل زن زیبای ایرانی را بدنام می کنند. این هفته در یکی از استان ها خانمی میانسال به من مراجعه کرد و گفت در این سن شوهرم می خواهد من را طلاق دهد. برام دعا کن.» روز پیش آمد و گفت خدا را شکر مشکلم حل شد چون در دادگاه قاضی به شوهرم گفت اگر شش خانه با طلاق داری سه خانه به نام زنت بگذار. او در ثروت شما شریک است. هزاران مصیبت و مصیبت حکومتی که چشم بر واقعیت ها می بندد و به ایران اسلامی برای اهداف سیاسی و جاه طلبی ها و انتقام جویی های دنیوی تهمت می زند.

امام جمعه اردبیل ضمن توصیه به کشورهای اروپایی که ایران را به نداشتن حقوق اولیه زنان متهم می کنند، تصریح می کند: یک توصیه خیرخواهانه به آنها دارم و آن این است که اگر می خواهند بر زنان ایران حکومت کنند، اول از همه. شروط مندرج در قرارداد ایران که خواندن آن برای همه زوج های ایرانی الزامی است، پس زنان ایرانی را قضاوت کنید، اگر این شروط را بخوانند، اگر ذره ای عدالت داشته باشند، حتما از شرمندگی دروغ بزرگ خود عرق خواهند ریخت. این تهمت بزرگی که علیه زنان و کشور ما انجام داد. من فقط یک جمله می گویم و آن جمله ای است که رسول خدا به مشرکانی که هنگام هجرت از مکه به مدینه پیامبر را آزار می دادند فرمودند و آن «ششت العجووه» است.

وی گفت: مجله تایم که گفته زنان ایرانی قهرمانان سال 2022 هستند، به معنای زنان حجاب نیست، آنها حجاب را یک بیانیه سیاسی و پرچم جمهوری اسلامی می دانند. زنان قهرمان زنانی هستند که 16 آیه از حجاب قرآن را آتش زدند و به جنگ خداوند متعال رفتند. به آمار رسمی توجه کنید. زنان ایرانی هرگز در عفت و حیا خود کوتاه نمی آیند. زنان ما وارث حجاب حضرت زهرا و حضرت زینب هستند و ملت ما قبل از اسلام ملتی پاکدامن بوده است. نسل امروزی ادامه همان نسل است.

آیت الله عاملی به بی حجابی اشاره کرد و گفت: در زمان رونمایی از حجاب رضاخان در روستای کیسالا اردبیل زنی به نام نسابیگام بی توجه به حضور پلیس به میدان روستا آمد پلیس روسری او را درآورد و در همان لحظه روی زمین افتاد و نشست و دستش را روی سرش گذاشت و بعد از سه روز از ناراحتی و ناراحتی می میرد چون موهای سرم را دید آنها لباس های سنتی خود را حفظ کرده اند. به طرز شگفت انگیزی برای اولین بار در میدان روستا انبوهی از زنان را دیدم که بدون استثنا به هویت تاریخی خود که لباس خاص عشایر است می چسبیدند حتی اگر یکی از ساکنان تهران از آنها بخواهد به روستا بروند. لباس عامیانه بپوش .

وی گفت: اروپایی ها باید به قاچاق زنان، تجارت زنان، تجارت پورن که بخش مهمی از مالیات آنهاست رسیدگی کنند. و گفتند ما برای چاه های نفت خاورمیانه رقیب جدی درست کرده ایم! لازم است اروپایی ها در مورد آنها و به ویژه در مورد خشونت علیه زنان در اروپا فکر کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اروپا و آمریکا ابتدا باید ثابت کنند که زنان در این کشورها امن هستند و سپس در مورد امنیت زنان در اروپا درس اخلاقی به ما بدهند، گفت: اخیراً نمایندگان زن پارلمان اروپا از رئیس پارلمان اروپا شکایت کرد که ما توسط مردان محافظت می شویم. ما در امان نیستیم. اوباما گفت که می خواهد دوباره رئیس جمهور شود، زیرا دو دخترم در برابر افراد شرور ایمن هستند، به این معنی که حتی دختران رئیس جمهور نیز در کشورشان امن نیستند.

وی تاکید کرد: وقتی در پارلمان اروپا ایمنی برای زنان وجود ندارد یعنی در هیچ کجای این کشورها برای زنان امنیت وجود ندارد، وقتی برای دختران رئیس جمهور امنیت وجود ندارد یعنی در هیچ کجای آمریکا امنیت برای آنها وجود ندارد. اما این بزرگترین وقاحت است این است که برای حفظ زن ایرانی سنگ را حریصانه زدند. ما به آنها می گوییم که اصلا تعجب نمی کنیم که زنانی را که روسری سوزانده یا کشف حجاب کرده اند قهرمانان سال 2022 معرفی کرده اید، زیرا وقتی می گویید اسلام یک ویروس در بدن بشریت مدرن است و باید آن را بیرون بیاوریم. از بدن انسانیت که ما با این ایمان ویروس کمونیسم را بیرون آوردیم، طبیعی است که زنان وحی را قهرمان بدانیم و بگوییم مردی که ویروس را می کشد، باید مورد احترام قرار گیرد.

آیت الله عاملی از کشورهای اروپایی سوال کرد و گفت: ما یک سوال منطقی از شما داریم که منظور از شخصیت های زن وحی در ظاهر کلام شما چیست؟ قطعا می گوید حق طلب کنید، در این صورت باید همه کسانی را که حق طلب هستند قهرمان انسانیت معرفی کنید، پس چرا تبعیض قائل می شوید؟ 75 سال است که مردم فلسطین حق خود را در مورد هولوکاستی که شما مرتکب شده اید (به فرض اینکه درست باشد) مطالبه کرده اند، پس چرا فلسطین باید هزینه آن را بپردازد؟ روزی نیست که در 24 ساعت گذشته 5 نفر را نکشند.. شهید کرد یکی از آنها بچه دوچرخه سوار بود. یمن ده سال است که به دنبال حقوق خود است، چرا آنها قهرمان نیستند؟ بزرگترین قهرمان معاصر سردار سلیمانی است، اگر داعش را ریشه کن نمی کرد قطعا الان در اروپا در امان نبودید. هر چه بیشتر صحبت کنید ملت ما بیشتر آگاه و بصیرتر می شود و شما و منویات شما را بهتر می شناسد.

وی افزود: به زنان مکشفه هم می گویم روزی می رسد که خداوند از شما خواهد پرسید که چه کردید که دشمن من، دشمن دین من و دشمن قرآن من شما را ستود؟ و تو را قهرمان نامید؟ این روز سخت است.» پس روزی من و امثال من می آییم تا به شما هشدار بدهیم و بگوییم اگر نکر و منکر از کتاب شما سؤال کردند، اکنون بگویید: «قرآن کتاب آیات است» که تخلف کردی. حجاب وقتی می گویید قرآن کتاب خدا از بطن عرش است می گوید در روایت دروغ است (دروغ گفته است) من آنجا نبودم تحصیلاتش را به من نداده بود فکر کرده اید چرا به من الحق نمی گویید و می گویید من رباط هستم زیرا خدا بسیار حساس است که شما به او تعلیم داده اید؟

امام جمعه اردبیل در ادامه خطبه های نماز جمعه هفته گذشته در ادامه بحث دو معضل کنونی حاکمیت جهان خاطرنشان کرد: هفته گذشته گفتیم دو مشکل اساسی در اداره جهان وجود دارد و با این دو مشکل، بشریت مدرن. همیشه رنج خواهد برد و رنج خواهد برد و جنگ و خونریزی پایان نخواهد یافت، کرامت انسانی زیر پا گذاشته خواهد شد، تمامیت ارضی نقض خواهد شد و حاکمیت ملی از بین خواهد رفت، اولین مشکل دروغ است، جهان با دروغ های بزرگ و فراوان اداره می شود. فاجعه دوم حاکمیت استانداردهای دوگانه است.

وی به چالش پیش روی دولت آلمان اشاره کرد و گفت: این هفته مشخص شد که 21 هزار نفر از ارتش آلمان و مستمری بگیرانشان در حال برنامه ریزی برای کودتا و سرنگونی دولت آلمان هستند، سرکوب ها و دستگیری ها آغاز شده است. ما طوفان به پا می کنیم، چرا شما در امور داخلی ما دخالت کردید، اما دولت آلمان در هرج و مرج اخیر بدترین مداخله را در ایران انجام داد، بیانیه ای صادر کرد و تحریم های جدیدی را علیه شورای حقوق بشر اعمال کرد. سازمان ملل شکایت کرد که در اقلیم کردستان، سازمان های تروریستی سازماندهی شده علیه ایران، کسی باید از دولت آلمان بپرسد که آنها این حق ویژه را از کجا آورده اند که شما حق دارید به هر کسی سنگ پرتاب کنید، اما آنها حتی حق هشدار دارند، درست است؟

آیت الله عاملی در پایان سخنان خود گفت: در هرج و مرج اخیر آلمان چیز عجیبی وجود داشت. لیبرال ها می گویند با ایده لیبرالیسم، خشونت در جامعه به طور کامل از بین می رود و انتقال قدرت به آرامی انجام می شود. صاحبان این ایده در حال حاضر در ترس از چرا. در کشوری که مهد لیبرالیسم محسوب می شود، بذر کودتا ریخته شده است و اگر این اتفاق بیفتد، مردم بیگناه را به صورت سیلابی کشته خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید