نمایشگاه آخرین دستاوردهای علمی دانشگاه تربت حیدریه


ساعت: 14:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918695

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تربت حیدریه گفت؛

کوچی گفت: با حضور در هفته پژوهش و در قالب 30 غرفه، آخرین دستاوردهای علمی، پژوهشی و پژوهشی دانشجویان و اعضای هیات علمی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; دکتر علی کوچی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تربت حیدریه صبح امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش گفت: دانشگاه تربت حیدریه هم اکنون 2 نشریه علمی پژوهشی به نام های «راهبردهای توسعه روستایی» و «کشاورزی» منتشر کرده است. و فناوری زعفران» از هیات علمی دانشگاه در سال 94 و 92 به ترتیب 2 فصلنامه شروع به انتشار کرد و راه اندازی 2 نسخه دیگر به زبان انگلیسی در حوزه مهندسی مکانیک و مهندسی برق نیز در دستور کار قرار گرفته است. .

وی گفت: بر اساس آخرین ارزیابی دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نشریات علمی این دانشگاه بالاترین نمره A را کسب کردند.

کوچی تصریح کرد: این ارزیابی در رابطه با پژوهش های علمی در چهار دسته «الف، ب، ج، د» و در میان نشریات علمی دانشگاه های کشور انجام شده است.

قائم مقام دانشگاه تربت حیدریه با یادآوری پایه علمی و سطح بالای خروجی دانشگاه تربت حیدریه گفت: با توجه به تعداد اساتید، مقالات علمی منتشر شده سرانه، این دانشگاه معادل و برابر دانشگاه فردوسی مشهد است. یکی از دانشگاه های معتبر و مرجع.

وی افزود: این یک اظهارنظر شخصی نیست، بلکه توسط پایگاه علمی «اسکوپرس» به عنوان یک مرکز معتبر بین المللی که معیارهای علمی بسیار دقیقی دارد و نتیجه آن تأییدی بر کیفیت بالای تولیدات علمی پژوهشی تربت است، یاد می کند. دانشگاه حیدریه.

به گفته وی، تعداد مقالات علمی معتبر دانشگاه تربت حیدریه و مورد تایید این موسسه بین المللی در سال گذشته 119 مقاله و در چهار ماهه امسال 28 مقاله بوده است.

کوچی همچنین به موفقیت دیگر دانشگاه تربت حیدریه در حوزه پژوهشی اشاره کرد و گفت: در ماه جاری یک شرکت تحقیق و توسعه از این شهرستان با تایید معاونت ریاست جمهوری به شرکت نوپا دانش بنیان تیپ 2 ارتقا یافت. رئیس جمهور در امور فناوری و مشمول حمایت قانون معاونت فناوری رئیس جمهور بوده و دارای امکانات مصوب می باشد.

وی با بیان اینکه این شرکت در سال 1397 در بیوسفر فناورانه دانشگاه تربت حیدریه تأسیس شد، افزود: حوزه فعالیت این شرکت آنالایزرهای صنعتی کارخانه های گچ و آهک و همچنین تهیه دستگاه های آنالایزر گاز کشاورزی زعفران برای مؤسسه زعفران است. پژوهش.

معاون پژوهشی دانشگاه توربت حیدریه در معرفی این نمایشگاه گفت: با توجه به اینکه هفته پژوهش است، بهتر است آخرین دستاوردهای علمی، پژوهشی و پژوهشی را در اختیار دانشجویان و اعضای هیئت علمی یک دانشگاه قرار دهیم. دانشگاه در قالب 30 کابین.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید